בתשובה לאריק, 15/11/16 9:35
״Jew S A, Jew S A, Jew S A״ 687399
הציונות הינה התנועה הלאומית היהודית. מכיוון שכך, בהכרח, אנטי ציונות הינה אנטישמיות - בהגדרה*.
* אני מוציא מכלל זה את מי שמתנגד לציונות מכיוון שהוא מתנגד לכל לאומיות שהיא. ויהודים שאינם ציונים (אך לא אנטי ציוניים)
״Jew S A, Jew S A, Jew S A״ 687400
הקפיצה הלוגית שלך פסחה עלי.
הציונות הינה התנועה הלאומית היהודית - מסכים.
מכיוון שכך, בהכרח, אנטי ציונות הינה אנטישמיות - לא הבנתי.

מי שמתנגד לשאיפות הלאומיות של הכורדים הוא בהכרח שונא כורדים וגזען כלפיהם?
או שזה עובד רק עם יהודים?
״Jew S A, Jew S A, Jew S A״ 687403
האמת - מי שחושב שבאופן עקרוני ללאומים מגיעה מדינה והגדרה עצמית ושלטון עצמי, אבל מתנגד דוקא לשאיפות הלאומיות של הכורדים, הוא, איך נאמר, אנטי-כורדי. אם הוא טורקי ומדינה כזו מאיימת עליו ישירות מבחינת לקיחת טריטוריה או משהו כזה, אזי אפשא לומר שהוא פשוט שומר על האינטרסים שלו שבסתירה לזו של הלאומיות הכורדית, ואז הוא לאו דוקא אנטי כורדי, פשוט פרקטי.
אבל אם הוא גר במרחק אלפי קילומטרים מהאזור ועדיין מתנגד דוקא ללאומיות כורדית, בניגוד ללאומיות שבדית, סורית, יפנית או ניגרית - אז כן, הוא אנטי כורדי, ונוקט מדיניות של איפה ואיפה - במילים אחרות אפליה על רקע גזעי\אתני - במילים אחרות גזענות.
״Jew S A, Jew S A, Jew S A״ 687415
הכורדים מעולם לא זכו להצהרת תמיכה מחבר הלאומים על זכותם לבית לאומי, וזה למרות שבניגוד ליהודים, הם לא היו צריכים לעבור מקום על מנת לממש את זכותם זו, והם כבר 50 שנה הקבוצה הלאומית הגדולה ביותר בעולם שהיא נטולת מדינה.
המעצמות דאז והיום מפלות את הכורדים לרעה. האם הן גזעניות כנגד כורדים?
״Jew S A, Jew S A, Jew S A״ 687419
עד כדי זה שגזענות היא אפליה של קבוצה אתנית מסוימת מול קבוצות אחרות שמקבלות יותר פריבילגיה - כן. יחסית לקבוצות אתניות אחרות, הכורדים זוכים ליחס מפלה לרעה. איך אתה קורא להתנהגות כזאת?
״Jew S A, Jew S A, Jew S A״ 687442
אם בריטניה צרפת וארה''ב החליטו שזה לא באינטרס שלהם לתמוך במדינה לכורדים, והפלו אותם לרעה מול היהודים, אני קורא לזה אפליה- לא גזענות ולא אנטי כורדיות.
הרי אם הם היו בדיוק באותה סיטואציה אבל הם היו הונגרים ולא כורדים זה לא היה משנה את עמדת המעצמות.
אפליה של קבוצה אתנית מסוימת אינה גזענות, אם היא באה משיקולים רציונליים (לא בהכרח נכונים). גזענות היא ייחוס תכונות שליליות לקבוצה אתנית מסוימת ואפלייתה משום כך- הכורדים טפשים, היהודים מרושעים, האתיופים עבריינים.
״Jew S A, Jew S A, Jew S A״ 687421
ההבדל שהכורדים לא נרדפו ע"י העולם הנוצרי והמוסלמי במשך מאות שנים ולא עברו השמדה המונית ולכן אף אחד לא חושב להעניק לכורדים מקלט.
אם תשווה את תרומת היהודים לאומות לעומת תרומת הכורדים (כורדישיונר?) ותוסיף את היהודי הישן שלא אחז בנשק ולא ביקש לייהד אף אחד, ההבדל מתחדד.
אין לאנטישמיות כתופעה אח ורע בשכיחות, בהיקף, במשך הזמן ובתוצאות.
״Jew S A, Jew S A, Jew S A״ 687441
>> ההבדל שהכורדים לא נרדפו

לא ענית לשאלה.

>> אין לאנטישמיות כתופעה אח ורע בשכיחות, בהיקף, במשך הזמן ובתוצאות.

נכון, אבל מה זה קשור? איך זה מוכיח שדווקא כאן זו אנטישמיות ולא התנגדות למדיניות של ממשלת ישראל?
״Jew S A, Jew S A, Jew S A״ 687447
ההבדל נמצא בפער שבין קיפוח לרדיפה. אף אחד לא רודף כורדים או חריבנים.
רדיפה שמתמקדת רק רק בעוולות ‏1 המדינה היהודית היא אנטישמיות.
רדיפה שמתמקדת רק ‏2 ביהודים היא אנטישמיות.

1.
א. עוולות נוראיות זוכות לפחות סיקור.
ב. הפצת שקרים ועיוותים מכוונים.
ג. תמיכה ואי גינוי בטרור נגד אזרחים יהודים.

2. יהודים עדיין נרדפים ברחבי העולם. אף יהודי לא הולך עם כיפה בצרפת.
״Jew S A, Jew S A, Jew S A״ 687451
אתה לוקח מרכיבים שכל אחד מהם בנפרד נכון ועושה מהם דייסה.

>> רדיפה שמתמקדת רק ביהודים היא אנטישמיות. יהודים עדיין נרדפים ברחבי העולם.

שניהם נכונים. קיימת אנטישמיות בעולם, אין על זה בכלל ויכוח.

>> עוולות נוראיות זוכות לפחות סיקור.

נכון. בפתיל המקביל בדיון זה הוזכרה ביאפרה. הניגרים ניצחו במלחמה בת שנתיים וחצי נגד ביאפרה על ידי מצור והרעבה מכוונת של האוכלוסיה בשנים 1968-69. מיליון ביאפרים מתו והעולם שתק. במזרח טימור ביצעו האינדונזים רצח עם בין 1975 ל 1981 והעולם שתק.
אבל הרגישות של העולם הולכת ועולה. בשנת 1999 נערך משאל עם במזרח טימור בחסות האו"ם ו 80% הצביעו בעד עצמאות. בעקבות תוצאות המשאל קבוצות חמושות אינדונזיות, מתנגדי הפירוד, השמידו את התשתית האזרחית של מזרח טימור כמעט כליל, הרגו בין אלף לאלפיים אזרחים, פצעו רבבות והבריחו המונים לאזורים נידחים באי.
אבל אז התארגן כוח התערבות בינלאומית (INTERFET) בהובלת אוסטרליה, הופעל לחץ בינלאומי כבד על אינדונזיה לאשר לכוח לפעול ובאישור מועצת הביטחון של האו"ם פשטו הכוחות על האי באמצע ספטמבר 1999 ותוך זמן קצר וכמעט ללא אבידות, החזירו את הסדר על כנו ואפשרו את מימוש תוצאות המשאל.
מה השתנה בין 1975 ל 1999?

>> רדיפה שמתמקדת רק רק בעוולות המדינה היהודית היא אנטישמיות.

לא נכון.
המדינה שלנו אינה נרדפת. אבל גם אם היתה- זו היתה יכולה להיות תוצאה של אנטישמיות או לא. זה לא אוטומטי שמי שנגדנו הוא אנטישמי. המצרים עשו נגדנו מלחמות בגלל שהם אנטישמים? אם כבר, אז נראה לי שהמצרים היום הם יותר אנטישמים ממה שהם היו בשנים שהם נלחמו בנו.

כשאתה מסתכל על הכורדים בטורקיה, לטובת מי הלב שלך נוטה? הממשלה הטורקית או ה PKK?
ובסכסוך בינינו לפלסטינים למי אנחנו דומים? לטורקים או ל PKK?
תרדוף תרדוף 687453
אתה לוקח מרכיבים שכל אחד מהם בנפרד נכון ועושה מהם דייסה.
_____
זה בדיוק העניין. הסברתי מספר פעמים מדוע מדובר בדייסה, מי יצר אותה, מי שותק כשהיא מבעבעת ומי מיילל כשנכווה בתגובה מס' 686733 בדף (הגבלת מס' קישורים).

לא נכון. המדינה שלנו אינה נרדפת. אבל גם אם היתה- זו היתה יכולה להיות תוצאה של אנטישמיות או לא.
_____
אינה נרדפת? אני חושב שהאדם הסביר יראה בהוקעה תמידית רדיפה.
לדוגמא, רוב החלטות האו"ם הם נגד ישראל.
בודאי שמדובר ברדיפה כי לא מדובר במספר יחסי למדינות אחרות אלא ביחס לכלל ההחלטות כלפי כל המדינות.

א. החלטות העצרת הכללית 2013 – 21 נגד ישראל, 4 על שאר העולם

ב. 87% ב- 2014.

ג. 2015, 22 החלטות נגד ישראל בעצרת הכללית של האו"ם בשנת 2015. רק 1 נגד איראן, 1 נגד צפון קוריאה, 0 נגד סוריה.

תוסיף את העובדה שבניגוד לטימור איראן סין וניגריה ישראל שייכת לעולם המערבי שמונהג ומושפע מהתקשורת וארגונים שמגנים מחרימים ומפיצים עלילות דם.
אותה תקשורת שלא עוסקת כמעט במאבק העצמאות של הכורדים מאשימה אותנו ברצחנות ותאוות דם. לא מדי פעם, במשך עשרות שנים.
מה נותר לאידיוט השימושי מלבד לשנוא אותנו ולהאמין לשקרים שקיבל מאבותיו ושדרניו והאם זאת אינה אנטישמיות?

הסיכוי שהרדיפה של ישראל ע"י אינה אנטישמית מתקיים בעולם דמיוני ותיאורטי.
הטיעון משתלב עם אנשים אחרים כאן. עזוב את זה, מדובר במדינת היהודים ואין שום סיבה אחרת.
(זכור שאצלנו הרמקולים מהמסגדים יכולים להעיר עשרות אלפים ב 4:30, באירופה לא.)

ננסה כיוון אחר. תגדיר במילים שלך את האנטישמיות החדשה תן דוגמאות ותסביר מדוע היא קיימת.
-או שלדעתך מדובר בהמצאה?
תרדוף תרדוף 687545
דצמבר 2016: האו"ם תומך בהחלטת אונסק"ו: "הר הבית קדוש למוסלמים בלבד".
״Jew S A, Jew S A, Jew S A״ 687430
יש לציין שאנטי ציונות, היום, היא הרבה יותר גזענית/אנטישמית/אנטי-יהודית/איך-שבא-לך-לקרוא-לזה מאנטי כורדיות. להקים מדינה חדשה זה דבר הרבה יותר מורכב, שכמובן דורש שינוי במצב הקיים = פעולה אקטיבית. המדינה היהודית כבר קיימת. להשאיר אותה בשטח זו פעולה פסיבית לגמרי. דרישה לשנות את המצב הקיים באופן אקטיבי היא הרבה יותר קיצונית.
״Jew S A, Jew S A, Jew S A״ 687432
ועוד נקודה: אני מניח שיש מתאם של בערך 100% בין אנשים שמתנגדים למדינה יהודית, ותומכים במדינה פלסטינאית. זה בפני עצמו מעיד שהבעיה עצמה היא לא עם עקרון הלאומיות אלא משהו אחר...
״Jew S A, Jew S A, Jew S A״ 687465
וחשוב להוסיף שתומכים במדינה פלסטינית למרות הטרור, מעמד האישה, הלהטב''ים, הגירת הנוצרים והתמיכה בהחלת חוקי שריעה על עצמם וכולעולם כולו- ולמרות זאת מתנגדים להפצת האור היהודי במסגרת לאומית.
״Jew S A, Jew S A, Jew S A״ 687448
ניטפוק: מבדיקה בוויקיפדיה: יש הערכות שונות לאוכלוסיית הכורדים [ויקיפדיה]: בין 26 ל־40 מיליון, שמפוזרים בארצות שונות (כרגע הכורדים בעיראק ובסוריה הם שתי ישויות מדיניות שונות). יש 34 מיליון בני איגבו (Igbo people [Wikipedia]), מהם 32 מיליון בניגריה, והריכוז הגדול הוא בביאפרה. לא מזמן היה שם מרד כושל. ב־1969 היו 15 מיליון ביאפרים. אין לי מושג כמה כורדים.
״Jew S A, Jew S A, Jew S A״ 687450
בערך ביאפרה [ויקיפדיה] כתוב שבשנת 1966 מנו האיגבו על פי ההערכה 7 מיליון. נראה לי שבביאפרה האיגבו היו רוב לא גדול.
״Jew S A, Jew S A, Jew S A״ 687411
באופן כללי כן.
סביר שמי שמתנגד רק לחריבניות- התנועה הלאומית של החריבנים, שונא חריבנים או את התרבות החריבנית או פשוט גזען כלפי חריבנים.
(אם החריבנים היו מועילים לאנושות בזכות אלפי המצאות, חוקים, מעשי אומנות, חוכמה עתיקה ותפילתם העיקרית היתה לשלום -השנאה היתה ברורה כשמש.)

תיאורטית יכול להיות שקיימים אנשים שלא רוצים דרכונים מטבעות דגלים וממשלות אבל זה לא רלוונטי כי השפעתם וגודלם תיאורטיים.
אנטי ציוני = אנטישמי ? 687401
אני רוצה להבין - לשיטתך : יהודים אנטי ציונים,ספק יהודים אבל וודאי אנטישמים?

נחזור בבקשה לתחילת המאה הקודמת :

אם בהתחלה המנהיגות החרדית הסכימה לטבול עם הציונים (לפחות הציונות הפוליטית) באותו מקווה , הרי שהמקווה התבהר לנוכח מגמות מוקצנות של התנועה הציונית במזרח אירופה אשר לבשו צביון אנטי דתי מיליטנטי. האדמו"ר מלובביץ היה הראשון שהכריז מאבק על הציונות וכך הוא כותב -
"הציונות מוכרחה לקולטורה והקולטורה הזו היא אצל הציונות מהיסודות העיקרים אשר בלעדיה אי אפשר לה כלל." אם אצלנו כעת קציני צה"ל 'מזהים תהליכים',הרי שהמנהיגות החרדית הקדימה אותם וראתה תהליכים אשר היוו איום לא רק על סמכותה ועל מעמדה אלא בעיקר על עצם קיומה של החברה המסורתית.

הראשונים שדחפו את החרדים לכיוון האנטי ציוני הייתה העיתונות העברית (כרגיל) .כך למשל : העיתונאי שמואל רוזנפלד אשר כותב במאמרו אשר פורסם בלוח אחיאסף בשנת תר"ס - "הרבנות והציונות" - ' סימנה המובהק של הרבנות הוא העמידה וההתכווצות בתוך ארבע אמותיה , סימנה המובהק של הציונות הוא ההפך ממש, ההליכה לפנים ההתפתחות התחדשות בכל פינות החיים. ולכן אין פשרה בין שני הצדדים. זהו סתירה נצחית כאשר כל צד רוצה להכניע את השני ולכן את כל מקום לפייס את הרבנות ... על הציונות לדעת שאין לה לרדוף אחר הרבנים.חרפה היא לרדוף אחר הרבנים ולאחוז בשלהי גלימהון ולמשכם אל המחנה ואף לא לבוא לריב עימהם...ידע העם שהמונארכיה הרבנית כבר עבר זמנה לבלי שוב ..יחידים מן הרבנים יכולים ללכת איתנו אבל בשום אופן אסור לנו להשליך על הרבנות בכלל את יהבנו'

ולאחר ההתקפות מהעיתונות באו יריות בנגמ"ש הרוחני - הרב אהרון שמואל תמרת אשר למד בישיבת וולוז'ין עם משוררנו ביאליק העריץ את הציונים בתחילתו (סופו להיות אחד מהמתנגדים היותר חריפים של הציונות) הוא הגיע למסקנה כי המנהיגות החרדית התנוונה וכי רק בציונות טמון הסיכוי להבראתה של הדת. הוא נכנס בחרדים בכל כוחו וכינה את הרבנים כ'צבועים וכחשוכים' תקף את תנועת המוסר וזיהה בה 'תהליכים של השתבשות של מושגי הדת והאמונה' - ' תנועת החניטה הדינית ' וכינה את ההתגדרות בדינים כ'מקור נרפש '. הוא טען שהחרדים שמו את כל כוחם ב'קליפת המצווה ולא בתוכן'- 'רוח הגטו השוררת עדיין בקרב יהודי המזרח' - 'שב ואל תעשה נהפך להם כטבע שני '. ירי כזה טרם נשמע במחוזות בני התורה.

ואז בא הקש ששבר את גבם השחוח של שומרי החומות. מקס עמנואל מנדלשטם [ויקיפדיה] רופא עיניים ממשפחה מתבוללת לחלוטין שאפילו עברית בקושי ידע לקרוא ונהפך לציוני רק בגלל האנטישמית,היה נושא כליו של הרצל עד יום מותו ואף מונה בדמיונו של הרצל כנשיא מדינת-האוטופיה 'אלטנוילנד' . נשיא מדינת הדמיונות הקדים את הפולמוס משנות החמישים והתחיל לחדש לנו את 'הלכות מיהו יהודי'-וכך הוא כותב "

"אני אומר כי היהודים שאינם ציונים לפחות בדיעה וברעיון אינם יהודים. מי שהוא נגד הרעיון הציוני יכול להיות מה שהוא חפץ אבל בוודאי שאינו יהודי . לא די בקיום מנהגי ישראל לבדם לתת למקיימים המשפט להיחשב יהודי .עוונם של הרבנים החרדים היוצאים נגד הציונות גדול יותר מעוון העוזבים את עמם ,הרבנים הצבועים הלו המייאשים את העם בשללם ממנו את עוגן הישועה האחרון ועם זאת מוסיפים להתפלל לציון היה משה רבנו דן במיתה כנביאי השקר" מקס מגייס את הרמב"ם (מזכיר את י.ל) בכבודו ובעצמו ושאר גדולי ישראל ' אשר בני המחאה הנם לעומתם כננסים דלים נגד ענקים- הורו בפירוש כי המשיח אמנם יגאל את ישראל בניסים ונפלאות אבל רק אחרי שיהיה בעם מוכשר לגאולה ,רוצה לומר כשנהיה ציונים'.

המכתב מסתיים בשלל בזיונות - שלא היו מביישים את טומי לפיד ואת שנאת החרדים המחרידה בשנת 2003 ואת בנו 'השחקן' עשור לאחר מכן - בתוארים מבישים כגון : "בטלנים צבועים" - "כתבנים שנוררים"- ומקנח ביריקה מלאת שנאה ומבחילה -

"אם כי לא כל ראשי הציונים טובלים את עצמם במקווה אולי מטעמים היגיינים בכל זאת ליבם דופק לעם ישראל יותר מלב יזואיטי ישראל המתחסדים המדקדקים בכל המנהגים ויחד עם זאת מוכנים למכור את עמם בנזיד עדשים " 1

הרצל כה התלהב מהמכתב שלא רצה להשהות את פרסומו וכתב לו "איגרתך אל הרבנים נהדרת אביא אותה השבוע לפרסום". ואכן המכתב פורסם קודם בעיתונות העברית המליץ והצפירה . סוקולוב (הצפירה) לא אהב את המכתב והעיר שהוא מפרסם את המכתב as is "אף על פי שאין רוחנו נוחה מכמה פתגמים וגם לא מסגנונו,לא נאמין כי רבנים אורתודוקסים יוציאו מחאה או חרם על הציונות..הדפסנו את המכתב למען אשר מי שיש ידו לברר את השמועה על דבר המחאה יבוא ויברר"

המכתב היה כה פוגעני כמו 'נעיצת קנה בתוך נחיל צרעות' ולא זאת -אף עצם העובדה שמתבולל שרחוק מהמסורת והתרבות היהודית עושה את עצמו מומחה גדול יותר מהרבנים ולוקח לו תנא דמסייע את הרמב"ם כדי לעקוץ את החרדים. ' הטון הפסקני והמזלזל של המכתב ותוכנו הציג את הציונות כנעלה יותר מהיהדות המסורתית הרפה את הרבנים שצידדו בציונות וגרם לאש להבות' . אפילו החפץ חיים אשר לא התערב במחלוקות בין הציונים לחרדים התערב .

מכתב זה אשר אף אחד מן המנהיגים הרשמיים של הציונות לא מחה נגד פרסום המכתב כמו חכמי ישראל ב'מריבת קמצא ובר קמצא'- סיפק לחרדים הוכחה שהמכתב מבטא את עמדת ההנהגה הציונית ברוסיה וכך כותב יעקב גולדמן לעיתון הצפירה -

"מראשית כזאת ידענו ואין במכתבו של ד"ר מנדלשטאם כל חדש. אך הדברים שבלב הדברים אשר היו כמוסים וחתומים באוצר הציונות החדשה נתבררו עתה כל צורכם ושיטת הציונות הייתה לגלויה ומפורשת וממילא יידעו כל ישראל כי הציונים החדשים יציבו ציונים על קבר הדת.."

לאחר שהחרדים חטפו את היריקות הם יצאו למערכה ומערכה זאת מלווה עד היום את האנטי-ציונות של החרדים בישראל 2016 .הם אמנם הפסידו בסופו של דבר ‏2 ולא כי הם לא ידעו להלחם.הם הפסידו כי היטלר פשוט רצח אותם אחד אחד ו- השאר היסטוריה עצובה ודומעת.

ראה עוד - אהוד לוז - מקבילים נפגשים - פרק 8 האורתודוקסיה במערכה עמ' 269-298.

אז נחזור לקביעתך -

"הציונות הינה התנועה הלאומית היהודית. מכיוון שכך, בהכרח, אנטי ציונות הינה אנטישמיות - בהגדרה*.
* אני מוציא מכלל זה את מי שמתנגד לציונות מכיוון שהוא מתנגד לכל לאומיות שהיא. ויהודים שאינם ציונים (אך לא אנטי ציוניים)"
- אתה עומד מאחורי זה ?

---------------------------------------------

1 ויקי מצטט אותו בהקשר אחר -
כאשר מתהלך לו אדם זר בסמטאות הגטו, מיד יבחין, שבקרב המון הנמלים היהודיות האצות הנה והנה, אך לעתים רחוקות ייתקל באדם בריא וחסון. תחת זאת הוא פוגש בעיקר דמויות, שגופן המצומק והכחוש, החזה הנפול עם הכתפיים המזדקרות, הגרון הארוך, הרזה, הלחיים השקועות, מבט העבדים התועה, החשדני... זרע אנשים חלש, שאינו מסוגל להישגים.

וב'הארץ' כתבה מסריחה לא פחות מהעיתון עצמו על - ההיסטוריה המסריחה של ההיגיינה בארץ ישראל

2 צחוק הגורל כי האורתודוקסיה קיבלה בסופו של יום מונופול רבני דווקא מבן גוריון ( שנפגע מכך שבנו שהתחתן עם נוצריה שהתגיירה בגיור לא אורתודוקסי לא הוכרה בקלות כיהודיה אלא רק לאחר שהרב גורן התערב)- בוגר הציונות הרוסית.
אנטי ציוני = אנטישמי ? 687417
MVP.
מרשים ביותר!

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים