בתשובה לאישקש, 21/11/16 1:02
Der jüdische Selbsthaß 687211
השגריר דברר אנטישמיות גם אם הוא דבר אמת. הוא מדבר על "תחושה מסוימת נגד היהודים" "יחס עוין" נגד היהודים ומתרץ אותם. כל זאת אחרי שהתחושה המסוימת והיחס העוין הביאו לפוגרום שבו נהרגו עשרות יהודים ונפצעו מאות.
ויכול להיות שהוא דבר אמת. יכול להיות שבין מאות היהודים שנפגעו בפרעות קישינב לא היתה משפחת איכרים אחת. עדיין זו אנטישמיות, לא משום שלא הבדילו בין יהודי מלווה ברבית ליהודי סוחר, אלא משום שהבדילו בין יהודי סוחר לנוצרי סוחר.

הטענה שלך, אם אני מבין נכון, היא כפולה-
1. שהמפגינים נגד ישראל הם אנטישמים כי הם בעד הפלסטינים, ומשום שאינם גוזרים גזרה שווה בין ישראל והרשות הם חייבים להיות אנטישמים.
2. שהפלסטינים הם אנטישמים כי הם מנסים לפגוע ביהודים בלבד.
הבנתי נכון?

אני לא רואה את הזהות שאתה מנסה ליצור בין התירוץ של הפוגרום האנטישמי על ידי השגריר הרוסי לבין הטענה שלי שמבקרים של מדינת ישראל (אני התכוונתי ברמה המדינית, כמו שרת החוץ השבדית הידועה לשמצה, אבל זה יכול להיות גם הבריטי הממוצע שדברו עליו קודם, כל עוד יש לו טענה קוהרנטית למחצה) אינם בהכרח אנטישמים.
Der jüdische Selbsthaß 687212
ברור,יש עוד מליון כשלים שיסבירו למה השגריר דברר אנטישמיות,נגעתי רק בדמיון בין ההצדקות שלו לשלך.

הבנת נכון.כמעט,זה מדרון חלקלק שמוביל לאנטישמיות טהורה.
1.מי שמפגין כנגד ישראל בפרט-הוא אנטישמי בסבירות גדולה מאוד,כי ישראל היא מופת של ליברליות.---->
2.הוא מפגין נגד ישראל ותומך בשלטון הפלסטני? באשף? בחמאס? -הוא פסיכופת קודם כל ושנית הוא אנטישמי בסבירות עוד יותר גדולה----->
3.כל מי שמנסה לפגוע ביהודי כי הוא יהודי הוא אנטישמי באופן מוחלט.

תראה,אומר זאת כך,כי נראה שאני לא מצליח להעביר את הנקודה שלי.אנסה בדרך האהובה עלי (אך משום מה פחות מובנת)-אנלוגיה!

זה כמו בן אדם שגר מעל מועדון לילה,מוסך,מסגריה,כלביה שדה תעופה וכביש ראשי ומתלונן על הרעש שהשכן עושה כשהוא סוגר את החלון פעם ביום.
עכשיו,מילא מתלונן מולו.מתלונן למשטרה לממשלה,מפגין,כותב שלטים,כותב לעיתונים חצי מהיום שלו הוא מתעסק בלהפגין ולנסות לגרום לסנקציות על שכנו.
האם סגירת החלון מפריעה לו? כנראה,אולי.האם התגובה שלו הגיונית? ברור שלו. ברור שיש עניין אחר.
מי שגר מעל כל מה שתארתי סובל עשרות מונים מכל דבר אחר,אם הוא לא מפגין את אותה התלהבות כלפיהם -דבר אחד ברור,הרעש של החלון זה לא העיניין בכלל.
Der jüdische Selbsthaß 687333
האנלוגיה טובה מאד, ומעבירה היטב את התחושות שלך, ושל כל מי שמרגיש שאנחנו נרדפים על לא עוול בכפנו.

אלא שהאנלוגיה לא מתארת מציאות אובייקטיבית - היא מתארת היטב רק את התחושה של הרדיפה.
אם נשתמש באותה אנלוגיה ונשאל כמה באמת‏1 מפריע הרעש שהשכן עושה- התשובה היא לא פשוטה. כי אם הוא רק מעלה ומוריד את את התריס, אבל עושה את זה כל לילה בשלוש בלילה בזמן שהכל שקט, הדציבלים הם לא מה שקובע.

אז אם כל הבנין כבר אומרים שזה לא בסדר הרעש הזה, וזה עולה שוב ושוב באסיפת דיירים, ונוזפים בשכן המרעיש, יכולות להיות שתי אפשרויות:
א. שיש לקואליציה של וועד הבית אינטרס נסתר, והרעש הוא רק תירוץ.
ב. שהרעש באמת מפריע. למרות שהכלביה והמסגריה מרעישים יותר הרעש מהן מפריע פחות. כי הן רחוקות, כי כולם בעבודה, ווטאבר.

ותסכים איתי שהשכן המרעיש יכול באמת לחשוב שהוא בסדר, וסתם נטפלים אליו, גם כשהוא באמת מפריע.

___________

1 בלי להכנס לפוסט מודרניזם של "כל הנרטיבים נכונים"- יש התנהגויות שמקובלות כסבירות ויש התנהגויות שלא.
Der jüdische Selbsthaß 687336
האם ב3 בלילה יש שקט?
ואם כל הבניין האשימו אותו שהוא מרעיל את החתולים וזה היה שקר? ואח"כ שהוא כורת את העצים וזה שקר ואח"כ שהוא זורק זבל מהחלון וזה שקר ושהוא מלכלך את הלובי וזה שקר וכו' כך 2000 שנה,מה תאמר שהם מתלוננים שהוא סוגר חלון?!

אם באמת יש שקט ב3 בלילה,יכול להיות שהוא מפריע. מה אתה אומר,יש לנו באנלוגיה שקט ב3 בלילה?

א.למה אינטרס נסתר? מה עם אנטרס לא נסתר בכלל? הם לא רוצים אותו בבנין והם אומרים את זה.
ב.הוא גר מעל,יש רעש כל הזמן.
Der jüdische Selbsthaß 687337
האגודה לתרבות הדיור (האו"ם),לא אמורה לתת מענה לבעיות כגון אלו?
Der jüdische Selbsthaß 687339
רצה הגורל והדירקטוריון של האגודה הם ממש השכנים.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים