|
||||
|
||||
ההקבלה הקרובה ביותר לקלגסים זה הקוזאקים. נמשיך לשאלה הבאה: האם הקלגסים הנאצים או הרומאים נמנעו לקחת את מה שבא להם מתי שבא להם ממי שבא להם? האם הפיקוד הרומאי או הנאצי טרחו כל כך לחנך את הקלגסים שלהם להמנע מכל פגיעה שלא לצורך מבצעי? שלב נוסף: האם אי פעם הרומאים או הנאצים נמנעו מביצוע פעולה מתוך צורך מבצעי מובהק, רק כדי להמנע מפגיעה באוכלוסיה הכבושה? |
|
||||
|
||||
לא קראתי את פלאביוס אבל אני מתאר לי שהתשובה על שלוש השאלות היא כן. |
|
||||
|
||||
אל תתאר, בדוק. המרד הגדול ומרד בר כוכבא לא צמחו באווירת ההגינות של הליגיונר הרומאי. אתה מאוד מתאמץ לשכוח שהליגיונר הרומאי הממוצע היה פושע מלחמה לפי כל הגדרה שהיא, בדור בו אונס וביזה היו חלק טבעי ובלתי נפרד מכל קרב. אם אינני טועה, הביזה אפילו היתה מוסדרת בנהלים של הליגיונרים. |
|
||||
|
||||
>> הליגיונר הרומאי הממוצע היה פושע מלחמה לפי כל הגדרה שהיא כל הגדרה של ימינו, אתה מתכוון? גם צבאו של יהושע בן נון בצע פשעי מלחמה אדירים במושגי היום. אז? ככל שאני קורא על הסיבות לפרוץ המרד הגדול [ויקיפדיה] בוא בכלל לא צמח מתוך שנאת הקלגסים. שנאת השליט- כן. הקלגס הרומי מילא פקודות. הוא רמס ואנס רק אם אמרו לו. כשהשליט היה אלים הצבא היה אלים, וכשהיה נוח גם הצבא היה נוח. |
|
||||
|
||||
פושע מלחמה וקלגס צועדים שלובי זרוע, אם לא מדובר באותו אחד בדיוק. ואין לי בעיה שתגדיר את צבאו של יהושע כפושע מלחמה, אבל קלגסי יהושע לא התעמרו באוכלוסיה הכבושה כי לא הותירו כזו. בהנתן מצב בו פושע מלחמה בא במגע עם אוכלוסיה כבושה הכפופה לרצונו ולכוחו, ודאי שינצל את הכוח שבידיו לרווחתו ולתועלתו. הרי זו ההשקפה שעומדת מאחורי פשעי מלחמה - מותר לי לעשות את זה כי הם...(השלם את החסר). הקלגס הרומי אנס ובזז לפי פקודה? לא כשהתחשק לו? וגם הגרמני? אתה ממציא היסטוריה חדשה? ולמה שנאו את השליט? כי לא היה עם מי לדבר. אם קלגס אנס או בזז או הכה מישהו שעמד בדרכו, לא היה ניתן להתלונן. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |