|
||||
|
||||
אצל הנוצרים זו קדושה אותנטית, הם לא טוענים לבעלות על הכותל או על הר הבית, אלא לאתרים שמקושרים לחייו (ובעיקר מותו) של ישו (הויה דולורוזה, גת שמנים, עמק גולגלתא וכו'). אצל המוסלמים זה ניכוס תרבותי מכוון, כחלק מכיבוש אימפריאליסטי, המלווה בנישול של הבעלים המקוריים, בדיוק כפי שנעשה ע''י העותמנים בהפיכת ההגייה סופיה למסגד. במלים פשוטות קוראים לזה גזל. |
|
||||
|
||||
פעם גם הנוצרים טענו לבעלות על ירושלים וכבשו את כל האזור על סמך טענה זו. התוצאות לאורך זמן לא היו מוצלחות מבחינת שליטה פוליטית אבל הביאו לסובלנות מוסלמית לגישתם לאתרים הקדושים שלהם. כיום, כאשר יש בא''י שני עמים, הצורך בסובלנות דתית כחלק מפשרה מדינית נחוץ לא פחות מבימי מסעי הצלב. |
|
||||
|
||||
"הצורך בסובלנות דתית כחלק מפשרה מדינית נחוץ לא פחות מבימי מסעי הצלב"-אתה כמובן מזועזע מהחוקים האנטישמים שלא מאפשרים ליהודים להתפלל במקום הקדוש לו ביותר,ולחיות האדם הערבים לעשות שם פסטיבלים,נכון?! |
|
||||
|
||||
"סובלנות מוסלמית"?! אותה סובלנות שהתגלתה בגזרות עומאר? ("שום יהודי לא יגור בירושלים") |
|
||||
|
||||
ברוב שנות השלטון המוסלמי, יהודים הורשו לגור בירושלים וזה בניגוד לשנות השלטון הנוצרי. |
|
||||
|
||||
ואנחנו מודים להם,ואלינו להשיב טובה תחת טובה ולאפשר למוסלמי להעלות עד המדרגה השביעית,כמקובל. (איזה חלום טוב זה היה ששלטו בנו,והיינו עבדים,בלי החלטות קשות בחיים,חיי ד'מי,מתגעגע לזה ,אה ארז?!) |
|
||||
|
||||
מתגעגע לזה? הוא שואף לזה! |
|
||||
|
||||
אולי מישהו יודע מה מקור הטקסט הנפלא הזה: "קבלת עול גלות פלסטין"? |
|
||||
|
||||
אם זה לא סאטירה, אז הניחוש שלי שזה בא מנטורי קרתא (שכידוע מתנגדים לציונות) |
|
||||
|
||||
הבלים.ביום שהפלסטיניען ישלטו עליהם-הם(נטורי קרטה) יברחו לסיביר מהפחד שהפלסטינים לא יאנסו את נשותיהם המגולחות. |
|
||||
|
||||
לשניכם יש כישורים להיות שרים בממשלה הנוכחית. |
|
||||
|
||||
הלואי! |
|
||||
|
||||
כמובן,הוא רוצה להיות מוסרי,למה לו להיות אחראי על ריבונות שדורשת הפעלת אלימות?! מוסר עבדים נחות,מתגעגע לשומים והבצלים. |
|
||||
|
||||
אין שום תוכן אמתי במושג ״קדושה אותנטית״. אנשים קובעים את הקדושה ומייחסים אותה לאלוהים כדי לבסס שליטה. |
|
||||
|
||||
כן כן,בעולם הפוסט מודרני המוזר שלכם אין,שהכל זה הכל והכל זה נרטיב,אצל אנשים נורמלים יש הבדל מאוד מאוד גדול,כמעט ההפך. כאילו אין שום הבדל אם משהו הוא קדוש אלפי שנים למליוני אנשים לבין החלטה שלי עכשיו שהעץ בחצר שלי קדוש? אז שניהם "קדושים" כי אמרתי? ואני מחליט עכשיו שהבית שלך קדוש אז מעכשיו זה יהיה שווה לקדושה שיש להר הבית? אין שום "תוכן אמיתי" במילה "סוס",אנשים קבעו ש"סוס" זה סוס ומייחסים זאת לחיה מסויימת . ואם אני מחליט שסוס זה דלת? |
|
||||
|
||||
הדברים אליהם אתה מתייחס כקדושים, אינם קדושים בעיני. היות שאינני מאמין באלוהים- במיוחד באלוהים פרטיים של עם מסוים, ממילא אל הדברים הקדושים אני מתייחס כפולקלור מקודשץ |
|
||||
|
||||
גם אם אתה לא מאמין,לא יכול להיות שההתייחסות שלך תיהיה שווה לבית שמישהו החליט עכשיו שהוא מיוחד בשבילו לבית שמליונים חושבים שהוא מיוחד אלפי שנים. ברמה הפרקטית,פעולה שלך בבית שקדוש למליונים אלפי שנים לא יכולה להיות שווה לפועלה שלך בסתם בית שמישהו החליט שהוא קדוש. "קדוש" משמעו נבדל,גם לך יש דברים קדושים,אולי פריטים בעלי קשר רגשי,אולי ערכים שאתה רואה מעל לכל-הם קדושים,הם נבדלים מפריטים או ערכים אחרים שאינם נושאים במשקל הזה. ה' ישראל אינו ה' של עם אחד. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |