|
||||
|
||||
זו השוואה, והיא נחוצה על מנת להעמיד דברים בפרופורציה הנכונה. טבעי ביותר, צודק ונכון וישר שאנשים ירצו להשמיד את אויביהם - אלה שכל הזמן מנסים להשמיד אותם. מגעיל ומסוכן ומתאים להגדרות של נאצים כשאנשים רוצים להשמיד אחרים שאינם מאיימים עליהם. ושוב, לפרופורציות: אנשים רוצים להשמיד את הערבים שמתפוצצים להם באוטובוסים, דורסים אותם בטרמפיאדות, דוקרים אותם ברחובות, רוצחים את התינוקות שלהם בעריסתם או בזרועות אמם, או רק מחלקים סוכריות כשאחרים עושים את זה, או גונבים להם את הרכבים, שודדים אותם, תוקפים אותם, מאיימים עליהם בלי סוף... מתי חרדים התפוצצו באוטובוסים? רצחו תינוקות של חילונים? דקרו אותם ברחובות1? גנבו רכבים? גבו פרוטקשן? _____________ 1 ולא. שליסל לא נחשב. כדי להציב השוואה אתה צריך להצביע על תופעה, ולא על פסיכי אחד שהציבור עליו מדברים מוקיע אותו ואת מעשיו. |
|
||||
|
||||
זה לא ''צודק ונכון וישר'' לרצוח מיליוני אנשים בשום קונצטלציה. לרצות לרצוח מיליוני אנשים (גברים נשים ילדים ותינוקות), הופך אותך למפלצת גרועה בדיוק כמו רוצחי התינוקות שהלנת עליהם (בהבדל המהותי שהם ממישו את זממם). אם לשם פרופורציות אתה מציב אדם (שלטענתך) רוצה לרצוח את כל החרדים - אתה מציב את הרף נמוך מאוד. אני מעדיף להשוות את עצמי לאנשים שלא רוצים לרצוח אף אחד. |
|
||||
|
||||
זה לא בסדר לרצות לרצוח גברים נשים ילדים ותינוקות רק משום שהם דתיים אבל זה בסדר שאתה מתעלם מהעשבים במחנה שלך ומצביע על העשבים בדשא של אחרים. |
|
||||
|
||||
הגנת צ'ובקה מרשימה מצידך. לא התעלמתי מכלום אלא התייחסתי לציטוטים שהובאו כאן. אדם שחושב אותו דבר על חרדים הוא חלאה בעיניי בדיוק באותה המידה כמו ofir arulker, היטלר, אביר הקרנפים וכל אלו שחושבים שלהרוג מיליוני אנשים זה צודק ונכון. הדשא שלי זה יהודים ישראליים, ואני מצביע על עשבים שוטים בדשא שלי. אם מבחינתך חיוני לציין שיש איזון בין החלאות מימין לחלאות משמאל - זה הבאגז' שלך, ואין לך מה לבוא לאחרים בטענות על התעלמות. והצעה לסיום - אין טעם להביא ציטוטים של שונאי חרדים. איני מתכוון להגן עליהם, ובכל מקרה two wrongs don't make a right. |
|
||||
|
||||
הדשא שלי זה יהודים ישראליים, ואני מצביע על עשבים שוטים בדשא שלי. ֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹֹ___________ |אנחת רווחה| בשם המוסר שהביא אותך ורבבות נאורים לנופף בטיעון המוסרי שדוגל בתיקון מבפנים היית אמור להתחיל במחנה שלך לפני שאתה עובר להשחרת הימין. לכן אני בהחלט בא בטענות. אם המוסר חשוב ומעניין אותך תתחיל לנקות את הבית שלכם. לא הרווחת את הזכות לדרוש מאחרים לנקות כשהבית שלכם מטונף. אתה לא נמצא בעמדה כזאת והמחנה כולו לא נמצא בעמדה כזאת. כדי לעבור לרובד בפרקטי כדאי שתכיר את דרכי הטיפול בעשבים שוטים: להראות לממזרים מי בעלבית במכסחה (ולהמחיש את הסיוט משוליית הקוסם.) לרסס אחד אחד תוך שמירה על הרצוי. לגדל מעליהם צמחים רצויים. הייתי שמח אם המחנה הנאור היה חוזר לימים שבהם נהג לעדור ולהשקות את הגינה הציונית במקום לייבב ולהאשים אחרים בהזנחה מהחלון התל אביבי. תודה לאל, תודה לאל שיש לנו ת'מדינתישראל תשמור עלינו האלוהים מהריסוס שפיזרו בורג, גלאון וליאל. |
|
||||
|
||||
שרית שץ מסבירה בפייסבוקה את הברכה והבריחה (פתוח לקהל): |
|
||||
|
||||
לכל מי שטוען כי מר''צ מפלגה ציונית... |
|
||||
|
||||
שניכם מוכיחים דבר אחד: על המושג 'ציונות' שפעם היה ניתן לטעון שהוא יכול לכלול בהגדרתו גם גישות הומאניות וסובלניות יותר, השתלטה ההגדרה האחת והיחידה של שנאת זרים, תחושת קורבנות והסתגרות והתנשאות יהודו-צנטריים. לפיכך כל אדם הגון צריך להגדיר את עצמו בימינו כפוסט ציוני. |
|
||||
|
||||
אין שום סובלנות, הומאניות או הגינות אצל אלה שמתאספים על מנת לשנוא את אחיהם, כשהנימוק המלומד הוא שנאת זרים. אין שום סובלנות, הומאניות או הגינות אצל אלה המניפים את דגליהם של ארגוני טרור ולא רק שאינם מוכנים להניף את דגלם שלהם, אחדים מהם חייבים גם לשרוף אותו. |
|
||||
|
||||
האם אתה ודומיך מוסמכים להטיף לאחרים על ערכי סובלנות, הומאניות או הגינות? |
|
||||
|
||||
על סובלנות והומניות לא. כי אני לא מאמין בערכים כאלה. אבל אני יכול לבקר את אלה שמטיפים לערכים כאלה ולא מקיימים אותם, אלא רק עושים את המושגים האלה קרדום לחפור בו. בנוגע להגינות, אין הנחתום מעיד על עיסתו. אבל היות ושאלת אותי, אני מאוד משתדל להיות אדם הוגן והגון. ההגינות לפרטיה היא הערך העליון ביותר מבחינתי, ועל כן אטיף לו מעל כל במה אפשרית. |
|
||||
|
||||
או שנתחיל שוב את הויכוח מה ההגדרה של רצח או ששוב נתווכח אם מותר לעם להגן על עצמו או שנחזור להתווכח על ההבדלים בין רוצחי התינוקות שהלנתי עליהם, לאנשים שרוצים להשמיד רוצחי תינוקות. ואולי לפני שאתה עונה לי, נסה להגיב בצורה עניינית, ברוגע, לטענות ולנימוקים שאני מביא. נתזי הרוק הרטיבו אותי לגמרי. |
|
||||
|
||||
שוב, מעט תזכורת: ״יש ילדים אין ילדים הם ערבים וצריך לשרוף אותם״ (שמחה גולדברג) ״להקים מחנה השמדה בנגב ולשלוח לשם את כל ערביי ישראל. גם יהיו משרות ליהודים ולא תהיה אבטלה. וגם לא יהיו פה ערבים!״ (שגיא וחן חורש) ״לעשות לערבים שואה ולהשמיד ילדים נשים וזקנים״ (Ofir Arulker) למסיחים שלך לגבי שונאי חרדים כבר התייחסתי. כעת הוספת fallacy חדש - אני מתווכח האם מותר לעם להגן על עצמו. אשאיר את זה כתרגיל לקורא. עובדתית, אתה ואלו שצוטטו למעלה רוצים להרוג את כל ערביי ישראל, מתוכם כ-200000 מתחת לגיל 4. אם אתה רוצה להגדיר את זה כלא רצח, או כהגנה עצמית או כמה שלא יהיה, אתה מוזמן. זו התחכמות סמנטית לוגית שלא משכנעת איש - למעט שמחה גולדברג וחבריו. לגבי ההאשמות *שלך* *אותי* בהתלהמות - אין מילים. לסיכום חלקי בדיון זה, בעיניי אתה ואלו שצוטטו לעיל הן מפלצות. הטיעונים שלך טיפשיים ומתלהמים. אני יודע שגם לטיעונים כאלו ניתן לענות בצורה מרשימה ומעניינת, למשל כפי ששוקי שמאל, כמדומני, הגיב להודעותיך. אבל איני יכול לעשות את זה טוב כמוהו, וכמו כן אני רוצה להשקיע את מרצי במקומות אחרים. |
|
||||
|
||||
המחאה כלפי מגמות המזכירות את גרמניה של שנות השלושים, היא מחאה שכל עניינה היא מוסר, ערכים וחשבון נפש. אתה יכול לומר שהטיעונים שלי טפשיים ומתלהמים, אבל אילו היית מתייחס בענייניות לדברי, היית רואה שאת המחאה הזו על מוסרה, ערכיה וחשבון הנפש שלה, תקפתי משני כיוונים: 1. מבחינה ערכית ומוסרית יש הבדל מהותי ותהומי בין המגמה עליה מדובר, לבין מה שקרה בגרמניה בשנות השלושים. לכן ההשוואה עצמה שקרית, מגמתית, מקוממת, יוצרת זילות של זכרון השואה וכו'. 2. אין ערכים, מוסר או חשבון נפש אצל הפוסל במומו. ואם לא מדובר בערכים, מוסר או חשבון נפש, במה מדובר? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |