|
||||
|
||||
לא קראתי את כל שאר ההודעה אבל, 2 טרחת בכלל לבדוק מה קורה עם התנואה הקיבוצית? |
|
||||
|
||||
אין בכנסת נציג שמאל של ההתיישבות העובדת, רוצים להחזיר את הבקעה והגולן, מונעים התיישבות בנגב והגליל והתנועה הקיבוצית הגדולה עומדת אילמת מול בג"צ הקשת המזרחית וממ"י. מכיוון שלא טרחת הבאתי 1 פוסט של גלית דיסקל אטבריאן שהורג שתי אבנים ביונה אחת: מתי האחר איננו אני? מתי שמתחשק לו להתפלל בבית כנסת כמובן. הנה בבקשה - חברי קיבוץ אילון מסרבים להתיר לתושבים של ההרחבה לבנות בית כנסת להתפלל בו. בית כנסת זה פויה ושיקוץ ולא מסמל את הקומרדס בקיבוץ בשום פנים ואופן ואין להם שום בעיה לרמוס את זכות הפולחן הדתי של תושבי ההרחבה ולעשות זאת בשם הזהות שלהם. ומה הזהות שלהם? משהו שנע על הציר שבין סובלנות, הכלה, ליברליזם מתקדם, טרוצקי ונרטיב , בעיקר אם הוא פלסטיני כמובן. השמועה מספרת שבלילות של ירח מלא ניתן לשמוע חלק מהחברים שם ממלמלים גם משהו על יהדות כשהם נשאלים לזהותם. איזו יהדות? כזאת שלא מסוגלת לשאת נוכחות של בית כנסת בתוכה כי שימו לב, שימו לב - זה לא שהם עומדים על זכותם לא לבקר בבית הכנסת, הם עומדים על זכותם לא להיות נוכחים בקרבתו של מבנה כזה. במעמד זה אני רוצה לציין שהפלסטינים הם אנשים קדושים. אתם מבינים חברים, הנרטיב הפלסטיני מניח מראש שגנבנו להם את הבית, לכו עם זה רגע. אם נניח מישהו היה גונב לכם את הבית, כמה זה היה מרגיע אתכם אם תגובתו הייתה כדלקמן: "שיואו אני מרגיש ממש , אבל ממש רע שגנבתי לך את הבית! אני אפילו מפגין נגד עצמי באמצע הסלון שלך כל היום! ומפרסם על עצמי דברים ממש לא יפים בכל הוועד של השכונה כדי שכולם ידעו כמה שאני חסר מצפון! וגם לא הייתה לי שום סיבה לגנוב לך את הבית! שום סיבה פרט לזה שרציתי מקום משלי והבית שלך פשוט נראה לי אטרקטיבי! או לכל הפחות כזה שהכי קל לפלוש אליו! ואני מבטיח לתת לך את הבוידעם חזרה כדי שגם לך יהיה מקום להיות בו! אני אפילו מוכן לקשקש קו ירוק על הרצפה כדי שתדע היכן הם גבולות הבוידעם שלך! ואם אני אהיה במצב רוח ממש נדבני אני אפילו אתן לך את כל המסדרון! שהרי זה הבית שלך אפילו שעכשיו אני גר בו מסיבות שרירותיות שאינן מובנות אפילו לי!" כמה תגובה כזאת הייתה מקריזה אתכם מאחד ועד לשרוף את הכושיליראבו של הגנב בעל המצפון המיוסר? אני אומרת לכם- התגובה של הפלסטינים נוכח הטיעון השמאלני היא לא פחות ממופת. איפה מוהטמה גנדי שיבוא ויקח מהפלסטינים קורסים בניהול כעסים, בחיי. ללא הזהות היהודית שלנו כל המפעל הציוני אינו אלא מעשה כיבוש חסר מצפון והדבר היחיד שאנחנו יכולים וצריכים לעשות זה לארוז מזוודה ולעוף מהבית שגנבנו. זאת יכולה להיות זהות יהודית חילונית. זאת יכולה להיות זהות יהודית היסטורית. זאת יכולה להיות זהות יהודית דתית. אבל חייבת להיות זהות יהודית כדי להצדיק את עצם קיומנו כאן ואנשים שלא מסוגלים להכיל בית כנסת ברדיוס של קילומטר מהבית שלהם הם אנשים שהזהות היהודית שלהם (אם הם אכן עדיין טוענים לאחת כזאת) היא פשוט בדיחה עצובה ומסוכנת. ___________________ זה קטע די וותיק של התנועה הקיבוצית. לא לבית כנסת, לא לכניסת ערבים לבריכה, לא לקבלת ערבים כחברים ולא לתושבים שגאים על שלא הצביעו מרצ או עבודה. עם חד"שניקים אין לתנועה בעיה. כל עוד היהדות חוטפת בביצים מגיע כבוד לרומס הדגל. הטרללת והרקב בתק"ם, הקיבוץ הארצי והגוף הנוכחי מרשימים למדי. 1. כי לא לכולם יש חשבון. |
|
||||
|
||||
1. הבג״צ הוא של הוא של הקשת המזרחית כנגד ממ"י. התנועה הקיבוצית עתרה להצטרף אליו כמשיבה. 2. היו דיונים בזמן ןהאחרון על בתי כנסת בקיבוצים. מי שרוצה לכפות על קיבוצים הקמת מוסד ציבורי כמו בית כנסת, מתעקש לכפות את ערכיו על הציבור. זוהי כפיה. 3. אני לא יודע מה הבעיה של ערבים בבריכה. ערבים נוהרים באוטובוסים (קבוצות מאורגנות. מדי פעם. לפעמים גם כמשפחות פרטיות. כמובן שהם לא היחידים או רוב הלקוחות) לחדרי האירוח שלנו ובחלק מהחבילה כמובן שמתרחצים גם בבריכה. |
|
||||
|
||||
1. נכון, רק שכחת שהתנועה הקיבוצית נותרה ללא גב פוליטי כי השמאל הפנה עורף לתלמים וריח החציר ואימץ את לוחמות הפייסבוק והאספרסו של הקשת המזרחית. זה אותו שמאל תל אביבי מנותק שהזמין מהנוניתון יחצנ"נות לאחד במאי ב 2 מליון ש"ח. 2. קצת דמגוגי מצטער. לא מבין היכן הכפיה אם לבית כנסת הולך מי שרוצה. אם היו אוסרים לנסוע בקיבוץ בשבת הייתי מסכים. בינתיים הכפיה היא מצד אלה שמתנגדים לבית כנסת אבל מרכז שאנטי, פילאטיס, אושו, שמוטו, מרתף סמים לצעירים- הכל הולך. 3. לא יודע עד כמה אתה בקיא במורשת התנועה וכמה קיבוצים אתה מכיר מקרוב אבל ב 99.99% מהזמן לא תמצא ערבים בבריכה גם בקיבוצים שבהם משוועים למנויים לבריכה. |
|
||||
|
||||
(טעות שלי, שכחתי עד כמה אתה מתעלם מהעובדות כשנוח לך) |
|
||||
|
||||
הטעות שאתה מתעלם או מתמם מכך שממ''י ובג''צ הם גופים שנתונים להשפעה פוליטית משמעותית והשמאל ויתר על ממ''י אך לא על בג''צ. האבסורד הוא שבכל הנוגע למלחמת שיוך האדמות בהתיישבות העובדת הציונית בתוך הקו הירוק השמאל הנוכחי משלב ידיים עם נציגי המתנחלים ומתנגד להתיישבות מחוץ לגדרה חדרה. המחנה מעדיף למסור את הנגב והגליל לבעלות ערבית בעתירות בנימוקים ירוקים ונאורים. הפעילות הממושכת והנרחבת מתקיימת במימון אמריקאי ונועדה להכשיל כל יוזמה ציונית לבעול עוד אדמה. מכאן נובעים המחקרים שקובעים בידענות שהקמת יישוב קטן בנגב תפגע ברמת החיים של לטאות וחרקים תוך התעלמות מעשרות אלפי בתי הפזורה והעקרונות הירוקים זרחנים שפורחים בהם. השמאל במעשיו שואף שנחייה בגטו קטן ואורבני תחת חסות ובצל מתמיד של איומים. כאן נעוץ הפער בין מספר המעוניינים לעבור לכפר והקיבוץ לבין מיעוט האפשרויות. הפער נוצר ע''י מדיניות שהוכתבה ע''י ממ''י ובג''צ. האג'נדה מגובה בעובדות- הצהרות, מענקים, מחקרים, משכורות, פרסומים בתקשורת והכל מתנהל בעזרת מימון מקרנות ומדינות מחו''ל. אני לא מצפה ממך להבין או להסכים עם העובדות או הטענות רק אשמח לדעת שאתה חושש או מתנגד למטרה הסופית. עבור הילדים, אתה יודע. |
|
||||
|
||||
המחלקה להתיישבות היא כרגע נחלה של הבית היהודי (שממנה שם את אנשיה, ומשתמשת בה כצינור להזרמת כספים למקומות הנוחים לה). התנועה הקיבוצית ממשיכה לפעול בלי קשר לזה. אבל כאמור, אני לא אפריע לך להתעלם מהעובדות. |
|
||||
|
||||
את הכלל לא חשוב מה הערבים עושים, חשוב לי מה היהודים עושים אתה בוודאי מכיר. משמיעים אותו אנשי הרוח שמובילים את המחנה כדי להצביע על חשיבות המוסר בתפיסת עולמם. אני שמאלני במקרה שהתבלבלת ואני אחד מאלה שיודעים עד כמה המחנה נטש את ערכי הציונות הבסיסיים. אדרבה, תתייחס לעובדות: 1. אין בנמצא ח"כ שמאלני שמייצג את ההתיישבות העובדת. 2. דמי היוון יקרים בכפר ובקיבוץ לעומת עסקאות חינם שסגרו בממ"י מול ערים. 3. החלטות 791 והלאה של המנהל שגורסות שהבנים של נחמה ונחצ'ה שהעבירו לקק"ל את האדמה שברשותם מתוך ציונות נדרשים לשלם מאות אלפי ש"ח. 4. עשרות ארגונים ירוקים והומאניים שדרך "אנשי מקצוע" טוענים שחוות בודדים ויישובים יהודים בנגב הם אסון אקולוגי ומתעלמות מהנשק של הפזורה. 5. על כך שהנח"ל יצא מהשדות ונכנס לערים. העובדות מראות שהשמאל נטש את האדמה. עמדת השמאל הנוכחי גורסת שליהודי אסור לבעול את אדמתו. לערבים, אגב מותר להתפזר בשטח ולהקים מבנים. ב"התיישבות" הלא חוקית של הערבים השמאל תומך כמעט 30 שנה. לעמדה וסוג הפעילות בשמאל המקורי היו קוראים אנטי-ציונות. אני חושב שהתואר אנטישמיות מדוייק בהרבה. |
|
||||
|
||||
זה שאתה קורה לשקר ''עובדה'' לא הופך אותו לפחות שקר. אם נסתכל רק על ה''עובדה'' הראשונה, גלגל את השם איתן ברושי... |
|
||||
|
||||
אפשר גם להציב דחליל. התואר "נציג המחה הציוני" רלוונטי כמו תפקיד וועד בית בעיירה סורית נטושה. בפועל האינטרסים של ההתיישבות נרמסים כי ברושי חסר השפעה. זאת הסיבה שהמנהל גיבש מעל לראשו החלטות שערורייתיות בקנה מידה שטרם נראה בישראל. ברושי נבחר כדי לקדם עניין אחד (שיך לדיון אחר) שבו נכשל לחלוטין ובכל היבט. זו לא אשמתו. אי אפשר לייצג את הקיבוצים והמושבים ללא מנהיגי השמאל ולכן המינוי של ברושי הוא תואר ללא כיסוי. אוויר חם או כסת"ח שנועד למנוע את פירוק התנועה כולל המימון וההון הפוליטי. המחנה מרוכז במסירת שטחים וכינוס יהודים לגדרה חדרה. אם בוז'י ציפי וגלאון באמת היו רוצם לקדם התיישבות ברושי היה יכול להזיז דברים. רק עובדות? יש תואר, אין ייצוג. כדאי בהזדמנות להקשיב לטענות של ברושי: בה בעת חשוב גם להתוות דרך לשיבתה של התנועה הקיבוצית אל עמדה של תרומה והשפעה, כראוי לתנועה שבכל שנות קיומה ופעילותה היתה הפתרון ולא הבעיה 1, כשהיא וחבריה התגייסו לכל שליחות לאומית: בהתיישבות על ידי הקמת מאות קיבוצים, שרובם בגליל ובנגב 2 ; בביטחון - על ידי התגייסות מוגברת של חבריה לכוחות הביטחון ונטילת אחריות פיקודית בכל הדרגים והתפקידים בסדיר, בקבע ובמילואים; השתלבות ראויה בשירות הציבורי; ומעורבות פעילה בחינוך הנוער באמצעות מערכות החינוך ותנועות הנוער, שעשרות אלפי צעירים נמנים עד היום עם חניכיהן ומדריכיהן. עלינו לחזור ולהיות מעצבי המדיניות ולא קורבנותיה 3. פירוש למתקדמים: 1. מתייחס לתחושות הנטישה וההפקרה בקרב הקיבוציניקים. לא מצד המדינה אלא מצד המחנה הנאור. המושבניקים מטבע הדברים פחות מאוכזבים ויותר מציאותיים. 2. מזיל דמעה על הפניית העורף להתיישבות. 3. ראה 1. |
|
||||
|
||||
בלה בלה בלה... אם כשכתבת את ה״עובדה״ הזאת ידעת שהיא לא נכונה - שיקרת וזה המקום להתנצל על השקר וללהפסיק עם המנהג המגונה הזה. אם כשכתבת את ה״עובדה״ הזאת לא ידעת שהיא לא נכונה - טעית - וזה המקום להתנצל ולהתחיל לבדוק את ה״עובדות״ שלך. אחרי שנתפסת בשקר כל תגובה שלא מתחילה ב״סליחה״ לא ראויה להכתב. |
|
||||
|
||||
מכיוון שאינך מבין את ההבדל בין מינוי לתפקוד מיניתי אותך בזה הרגע כדובר הנמרים הטמיליים לאייל הקורא. עכשיו כשיש באייל נציג של הנמרים אפשר להמשיך? -מצויין! תתחיל באלמוני שלא מבין את השימוש במינויים פיקטיביים. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |