|
||||
|
||||
אז מה לדעתך לא ניתן להגדיר כ"ציוני" אם כך? 1.אני חושב שכח משחית ויותר כח =יותר שחיתות.לכן הכח יהיה בידי מיצגי העם-אבל צריך לצמצם אותו כמה שיותר-או לפחות לא להרחיב. 2.זה מה שאני לא מבין,למה אתה תומך בכללים וחוקים שיגבילו אותי בביתי? מה המטרה של זה? אתה לא מזהה מדרון חלקלק? 3.אבל אני חושב שהתפיסה שלך של היהדות שגויה מהיסוד,ושיוקם הסנהדרין נוכל להתווכח על זה. 4.שוב,מה שאתה רואה (כרגיל) זה את הפירוש הכי גס הכי בוטה והכי גורף האפשרי.האם ישנם פסוקים והלכות שאסור שיהיה בני דתות אחרות במדינה או בעם או כשכנים? 5.אבל לא התכוונתי לסהנדרין בקטע הזה,אתה רוצה להתחיל להרוס כנסיות ולהכריח אנשים לפעול כפי שאתה רואה לנכון תוך פלישה של המדינה לחייך-אז מה השלב הבא? 6.אני מסכים עם הנתונים,אבל לא מבין למה אתה בכזאת קלות שולל את צלם האדם מהאנשים? ועוד כאדם דתי. מה רע בסתם עבריינים? |
|
||||
|
||||
בעיני הרעיון הציוני הוא להעלות יהודים לארץ ציון, לבנות את הארץ ולכונן שם ממשל יהודי עצמאי. אם היהודים יעלו לארץ במטוסים או באניות, זו שאלה התלויה בגורמים אחרים, אבל לא קשורה לציונות. אם בנו את הארץ בלבנים, בבטון, או בסגנון מודרני של פלדה וזכוכית, זו שאלה התלויה בגורמים אחרים, בסגנון המועדיף על הבונים מסיבות של הרגל או כדאיות כלכלית. זה עדיין לא אומר שלעולם ועד נצטרך לבנות בדיוק כמו שהם בנו, כי בדיוק כמו שהם בנו זה ציונות. עצם הבניה היא ציונות. ולכן לכונן ממשל יהודי עצמאי שישמור על בטחונם של היהודים - זו ציונות. איזה סוג של ממשל זה יהיה, זו שאלה התלויה בבחירתם ובדעתם של הבונים והמייסדים, ודבר זה ניתן לשינוי או לשיפוץ כמו בתים בתל אביב או פרדסים בראשון לציון. 1. אין ואקום. הכוח תמיד נמצא במקום כלשהו. מן הדוגמה של מילת זכרים ונקבות ניסיתי להראות לך שהכוח ממילא כבר נמצא שם, רק שבמקרה אחד בחרו להשתמש בו ובמקרה השני בחרו שלא להשתמש בו. אותו דבר בסגירת מסגדים וכנסיות - כבר ניתן הכוח לסגור אותם, אלא שמסגדים בחרו לסגור וכנסיות לא. הטענה שלי היא שאין כאן שינוי מהותי. דברים מסוג זה נעשים ואתה מברך עליהם. 2. אני תומך בכללים וחוקים שכאלה, כי אני חושב שהם יוצרים עולם טוב יותר וחברה בריאה ושלווה יותר. אני לא מזהה מדרון חלקלק, כי... שוב: אני מדבר על רוב המדינה ולא על מטורף אחד. אני מדבר על מערכת שלימה בעלת קווים אדומים ואיזונים משלה. 3. אז אנחנו חלוקים בדעותינו לגבי תפישת היהדות. למה זה כל כך מלחיץ אותך? הרי אין לנו סנהדרין, ואילו היתה, תאורטית היית סומך עליה שתתפוש את היהדות בצורה נכונה. 4. כן. יש פסוקים כאלה. ויש הלכות הנגזרות מהן. היות ותאמר שהתפישה שלי את הפסוקים והפרשנות שלי קיצונית, נלך ישר להלכה הפסוקה והברורה. כאן בהלכה ד' נאמר: "ואין מניחין אותם להקים מצבה". וכאן בהלכה ט' הרמב"ם מסביר מה זה מצבה. וכנסיה נכנסת בהגדרה של מצבה. ולא רק שלא מאפשרים להם לבנות ולהחזיק כנסיות, גם להחזיק בדת שהם המציאו אסור, כפי שכתוב כאן בהלכה י"ב. וכאן רואים שאסור לתת להם להיות במדינה, או לחיות בינינו, או כשכנים. ובפרק זה גם הרמב"ם כותב מה עמדת היהדות בנוגע לאנשים המנסים להדיח יהודים לדתות אחרות (הלכה ב'): מצוה לאבדן ביד, ולהורידן עד באר שחת: מפני שהן מצירין לישראל, ומסירין את העם מאחרי ה', כישוע הנוצרי ותלמידיו. לכן אני חוזר ומזכיר לך. אתה יכול לבקר את תפישת היהדות שלי ככל שתרצה. זה לא המצאתי את זה. אני נתלה באילנות גדולים. 5. אין שלב הבא. היות ובמצב הנוכחי אין סנהדרין וגם לא ניתן להקים סנהדרין, שם זה נעצר. אתה מתבקש לתת לי תרחיש הגיוני בו המדינה הופכת ליהודית יותר, ועל פי בחירתו ודעתו של רוב העם, עוברים לשלבים חריפים יותר. 6. למה בקלות? הנתונים האלה לא קלים ולא פשוטים. מדובר במספרים גדולים מאוד של פשעים חמורים מאוד וזוועות מפחידות מאוד. למה בקלות? ואם אתה אומר לי "כאדם דתי", הרי שכאדם דתי אני יכול לצטט לך את חז"ל ואפילו את הנביאים, משווים טיפוסים שכאלה לחיות רעות. אני מעדיף להשוות לאורקים ולא לחיות מסיבות מובנות. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |