|
||||
|
||||
אינני תומך או לא תומך במדינה לעם הפלסטינאי. אני חושב שאנחנו צריכים לא לשלוט על השטחים שנכבשו ב-67 ועל האוכלוסייה שגרה שם. גם אינני תומך במדינה לעם היהודי. אני תומך במדינת ישראל שעובדתית היום יש בה רוב גדול של יהודים. אני תומך במתן עדיפות ליהודים שרוצים להגר לכאן. לא על פי גיור כהלכה. ובאשר לפלסטינאים אזרחי ישראל: אני תומך בדמוקרטיה במדינה הזאת, ומהי דמוקרטיה בהגדרה? מדינת כל אזרחיה. |
|
||||
|
||||
למה לתת עדיפות ליהודים שרוצים להגר לכאן? ואם תהיה מדינה לעם הפלסטינאי, מה יאמרו הפלסטינאים אזרחי ישראל אם ישראל ופלסטין יהיו בסכסוך? |
|
||||
|
||||
אנחנו צריכים לרצות להגיע למצב בו חילוקי דעות נפתרים בדיבורים. בשביל זה אנחנו צריכים לרצות להגיע ליחסי שלום. היום אלו יחסי הסוס ורוכבו. |
|
||||
|
||||
אם כך, אני מניח שגם יהודים מהעולם יכולים להסתדר, ממש כשם שיוכלו להסתדר הפלסטינים אזרחי ישראל גם כשתתקיים מדינה פלסטינית. תגובה 666555 |
|
||||
|
||||
מה פירוש להסתדר? |
|
||||
|
||||
לא יודע, תסביר לי אתה. קודם כתבת שיש בעיה בכך שישראל תהיה מדינת העם היהודי, כי הדבר ייצור בעיה ליהודים אזרחי מדינות אחרות אם ישראל תהיה בסכסוך איתן. אני מציין שבדרך דומה אפשר להגיע למסקנה שיש בעיה בכך שפלסטין תהיה מדינת העם הפלסטיני. |
|
||||
|
||||
למה? כי אם יהיה סכסוך בין פלסטין העצמאית לבין ירדן, יהיה לירדנים ממוצא פלסטיני קונפליקט? |
|
||||
|
||||
כמו ליהודים. זה מה שעלה מתגובתך לעיל. |
|
||||
|
||||
דמוקרטיה בהגדרה היא שלטון העם. |
|
||||
|
||||
זה בגדול. אז אתה מגיע לעניין הכרעת הרוב עם שמירת זכויות המיעוט. מיהם הסובייקטים של הדמוקרטיה? האם כל האזרחים? בדמוקרטיה זה כל האזרחים. אצלנו יש יתרונות ליהודים: טיבי הגדיר יפה את הדמוקרטיה היהודית: דמוקרטיה ליהודים ויהודית לערבים. דמוקרטיה נותנת זכויות גם לאלו שאינם אזרחים: כוונתי לזכויות אדם. נמצאים תחת שליטתנו כבר למעלה מ-40 שנה מיליוני אנשים ללא זכויות; האם זאת דמוקרטיה? לצערי לא. בדמוקרטיה -אצלנו התייחסה לכך מגילת העצמאות-יש שוויון בין האזרחים ללא הבדל דת, גזע ומין. למעשה עד שלא יועברו דיני האישות לידי המדינה ולא יהיו כפופים לחוקי התורה, תהיה הדמוקרטיה הישראלית נכה. |
|
||||
|
||||
תומאס ג'פרסון, שידע דבר או שניים על דמוקרטיה ומאבק לחרות, אמר שאם 4 מליון איש פלוס 1 מחליטים על חוק הוא הופך לחוק מדינה אך זה לא מבטל את הרצון של שאר הארבעה מליון חסר אחד ומחייב לא רק להתחשב בדעתם אלא לעשות כל מה שצריך לקרב את דעתם. |
|
||||
|
||||
" גם אינני תומך במדינה לעם היהודי." -אתה מתנגד למדינה לכל העמים או רק לעם היהודי? אם רק ליהודי, אתה מודע שבעמדה מתקיים קיפוח גזעני ובוודאי הכנת הסבר. אני מקשיב. |
|
||||
|
||||
אני יכול להבין למה אתה לא רוצה לשלוט על האנשים שגרים בשטחי יהודה ושומרון, אבל מה מפריע לך לשלוט על השטחים עצמם? |
|
||||
|
||||
אין דבר כזה ״השטחים עצמם״. לא קיים דבר כזה בכל העולם. האנשים הם חלק מהשטחים. בתקופה הפיאודלית היו מעניקים אחוזה יחד עם האכרים הצמודים שלה. אנחנו כבר מזמן לא שם. אמנם הייתה פעם, הרבה זמן לפני קום המדינה סיסמא: אךץ ללא עם לעם ללא ארץ. רוח הסיסמא הייתה קולוניאליסטית במובהק: הילידים נחשבים כפריט של השטח, לא ממש בני אדם. |
|
||||
|
||||
בשטחי C אין כמעט ערבים... |
|
||||
|
||||
בשטחי c יש עדיין ערבים ונכון שנעשים מאמצים להרחיק אותם. לידיעתך, אנחנו שולטים גם בשטחי b וגם ב-a נכון, שלטון לא מלא. כשאנחנו רוצים לאסור מישהו שם, אנחנו פשוט נכנסים. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |