|
||||
|
||||
איך היית מצפה מהצבא להגיב על ארוע הפגזת הבניין בהוראת מח"ט גבעתי? חקירה פנימית. האם היה צריך לחקור בכלל? כן. ואם היה צריך לחקור, האם היה צריך לגבות גם עדויות מפלסטינים או רק מחיילים? רק מחיילים. אנשים לא רציונלים נותנים אמון באוייב. והאם היה צריך לדווח לנו על תוצאות החקירה, מה היה שם באמת? כל מקרה שכוח צבאי עבר על הנחיות טוהר הנשק והלחימה צריך לפרסם. אחרוז בשאלה ברשותך: איזה אחוז מההסברה של ארגוני הקרן לזכויות אדם כל עוד אינו יהודי ראוי להפנות לאלה שבשגרה מבצעים פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות ופועלים ללא אתיקת לוחמה? |
|
||||
|
||||
היתה חקירה פנימית כמו שרצית, אבל נראה שמה שהצית אותה היה פניות של גורמים חיצוניים. לפיכך אותן פניות צריכות להיות חיוביות מבחינתך, כיוון שבזכותן קרה מה שביקשת שיקרה. אבל לא דיווחו לנו כפי שאתה חושב שצריך לדווח. "ממצאי התחקיר המבצעי והחקירה הפלילית הוצגו לרמטכ"ל, אשר החליט, נוכח כשלים מקצועיים שנתגלו בהתנהלותו של מפקד חטיבת גבעתי במועד האירוע (המח"ט), לנקוט בצעד פיקודי נגדו." אני וגם אתה רוצים לדעת מה היו הכשלים. האם באמת הורה לירות טיל נוסף על הנסים מן הבית המופצץ? איך אתה מציע שנדע? |
|
||||
|
||||
ברור לאיזה כלוב מוביל השביל שאתה צועד בו וגם בכניסה לגן יש שלט ברור אבל לא בטוח שאני פחות מוסרי ממך ואולי אף יותר, לך תדע. אני זה שקיבל החלטות כחייל ציוני חסר רבב ואני זה שראה את ההתנהלות הצהלי"ת ביהודה ושומרון במשך שנה. בוגדים שמניפים דגלי תוכחה אדומים בטענה שהמוסר או המצפון מניעים אותם מנותקים משכל ישר. מגוחך שאדם רקוב, שמצפונו מאפשר קבלת תשלום עבור עזרה לאויב יטען לעליונות מוסרית ויצפה שיראו את מעשיו באור שכזה. מצפון ומוסר אינם מעניינים את הפעילים והנפנוף הצדקני והצבוע משמש כגרדום תקשורתי, כאמצעי לגיוס כספים ובעיקר -להרבות אנטישמיות בעולם. כנאור עתיק יומין יש לי בעיה עקרונית עם בני אדם שעבורם רווחת האדם וזכויותיו תלויות גזע. המצפונים המבריקים שקיבלנו בבטן של אמא מהיצרן הקדום לא פועלים בסלקציה גזענית. אל תאמין לאף הצהרה שרומזת לאפשרות אחרת, זה שקר וכזב. בנוסף לאנטישמיות יש עוול נוסף וחמור לא פחות. חיילים ואזרחים ישראלים נהרגו וממשיכים להחשף לאיום בגלל משפטיזציה של הלוחמה. התרומה המבצעית של האוטו-אנטישמים הביאה לשימוש מצומצם באש, האטה והמתנה תוך חשיפה לסיכונים. חייל מהשטח סיפר (בשישי שעבר) שמפקדו אסר ירי שביצע על מיידי בקבוקי תבערה "כי ברגע שהבקבוק עזב את ידו הסכנה חלפה". לא יודע אם ראית בקבוק תבערה מתנפץ מקרוב, תאמין שזה הורג ובאחת הדרכים הפחות נחמדות. האבסורד ה"מצפוני" שיצרתם נשמע טוב בסביבה ממוזגת. בשטח דמות מגיחה ממחסה זורקת בקבוק ונעלמת. כעבור דקה תצוץ דמות ממקום אחר ועוד בקבוק באוויר. כל יידוי מתרחש תוך שניות והבאתם לכך שלחייל מותר להתגונן רק בפריימים שמתחילים ב- 00:07 ומסתיימים ב -00:09. מוסר הארגונים מאפשר לרוצחים להתנהל בחופשיות ומהחייל דורשים לפעול כמו צלם של נשיונל גיאוגרפיק שנמצא במקום בטוח ויש לו את כל הזמן שבעולם. זאת עזרה לאוייב תוך סיכון בני עמך. המפקד המהולל שייך לזן שיקודם בגלל שפעל באופן לא מוסרי וחשף את חייליו לסכנת מוות והותיר אותם חסרי אונים. יש מספר מפקדים בכירים כאלה וגם במשטרה- פירות רקובים. אחת המסקנות המשותפות לאנשים ששירתו בשטחים היא שכמות האירועים והנפגעים קשורה באופן ישיר למוניטין של היחידה בקרב האוייב. ההמתנה למעשיות עלתה ותעלה בחיי אדם. מהמר שיהיו פצועים ביחידה הזאת. לחייל הזה ולי אין בעיה עם ערבים- יש לנו בעיה עם בוגדים. |
|
||||
|
||||
אני ביקשתי לשים את עוכרי ישראל בצד, ורוצה לברר מה אופטימלי בעיניך. אתה בתגובה מכניס את עוכרי ישראל עוד פעם מהדלת ומהארובה, ומשתדל לכרוך אותי יחד איתם על לא עוול בכפי, תוך שאתה מייחס לי כוונות שונות ומשונות. ביקשתי לא מזמן ואני מבקש עכשיו פעם נוספת - אל תפנה אלי תגובות בלשון רבים (''אתם'') אלא אם אתה משוכנע שאני שייך לקבוצה הזאת, ויש לך ציטוט שלי להוכיח את זה. למשל- ''אתם היהודים'' או ''אתם הציונים'' מקובל עלי, אבל ''אתם עוכרי ישראל''- לא. |
|
||||
|
||||
אתם, נהגי המשאיות,... |
|
||||
|
||||
מה פתאום. הוא פרופסור לשירה עתיקה. |
|
||||
|
||||
כאלה אנחנו |
|
||||
|
||||
הפניה בלשון רבים אכן מעידה על מעידה. התרשמתי שעמדותך מביעות תמיכה או הסכמה עם פעילות הארגונים. האם התרשמותי שגויה? האם אתה מסתייג מהארגונים? |
|
||||
|
||||
התשובה מורכבת. האם אני תומך בפעילות ארגוני זכויות האדם?1 כן. האם אני מסכים עם פעילותם? לפעמים כן ולפעמים לא. אני מקווה שאתה כבר יודע שהרווחה של הפלסטינים ומימוש שאיפותיהם הלאומיות אינן בראש מעייני. מה שמעניין אותי הוא מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית שמגשימה את חזון הציונות ברוח הכרזת העצמאות. לדעתי אקיבוש הוא רע עבורנו כי הוא משנה את אופיה של המדינה לרעה בכמה מישורים. אחד מהם הוא הכרסום בערכים הדמוקרטיים וההפרה של האיזון יהודית-דמוקרטית שהוא יסודי לדמותה של המדינה 2. בקונטקסט הזה אני חושב שלקיומם של ארגוני זכויות האדם יש חשיבות עצומה, גם אם אני לא מסכים עם מקצת מפעולותיהם ומסתייג מחלק מהאידאולוגיה שלהם. __________________ 1 "האגודה לזכויות האזרח"; "בצלם"; "יש דין"; "רופאים ללא גבולות" אני לא מונה איתם את "שוברים שתיקה". 2 וכאן אנחנו משיקים לתגובה שאני חייב לך אודות הד"ל. תגובה שככל שאני מבשל אותה נראה לי שההיקף שלה דורש פוסט שלם. |
|
||||
|
||||
(אשמח אם תכתוב מאמר). |
|
||||
|
||||
מודה שסקרנת אותי. אני לעומתך לא רואה הבדל בין "האגודה לזכויות האזרח"; "בצלם"; "יש דין"; "רופאים ללא גבולות" לארגון "שוברים שתיקה". בעיני הימניות המכלילות והנכלוליות כולם רואים בפלסטינים ילידים נעדרי יכולת בחירה וחסרי אחריות. את השליטה הישראלית ביהודה ושומרון הם מתארים כשורש הרע ביקום ומתיזים אשמה אנטי-ציונית בכל הזדמנות כלפי המממנים והליברלים מחו"ל לאחר השפעת התסיסה הפרו-פלסטינית (אנטישמיות חדשה?). בעיני המשותף גדול מההבדל (לא בהצהרות, אלא במהות מעשיהם) ואני לא מבין מה ההבדל. בקיצור, אם יש כזה הביאמו ונדעו. בנית את המתח לקראת אותו פוסט ציוני-דתי בצורה מעוררת השתאות אבל הגיע הזמן לשחרר אותך מהמחויייבות. אני מוכן לשכוח את ההבטחה ולהתעלם שאי פעם שמעתי ממנה למרות שבמשך שבועים כל צהריים התייצבתי בכיכר העיירה והתאמנתי על טיקים בעיניים והעברת בדל סיגר מצד אחד לשני עד שהבאתי את היציבה הנכונה הדרושה לשליפות מהירות לידי שלמות. זכית בשי לחג: |
|
||||
|
||||
היי, שכחתי שארט גרפונקל שיחק שם. לא אהבתי את הסרט. לדעתי הוא לא הצליח להעביר את רוח הספר, אבל הקטע שהבאת הוא מהמוצלחים. צר לי, דברים מתבשלים אצלי לאט. ראה למשל את מה ממשיכה תגובה 554197 |
|
||||
|
||||
אני אהבתי את הסרט, וחשבתי (זה היה מזמן, אני לא יכול עדיין להגן על העמדה) שהוא מעביר משהו מרוח הספר. גם אני לא זכרתי שגרפונקל שיחק שם, ולמראה הקטע הזה, חבל ששיחק. לא יודע אם להאשים אותו או את הבמאי, אבל הוא אנמי להחריד, וכל הסצינה מייגעת. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |