|
||||
|
||||
אני מרשה לעצמי לנחש שהתשובה של ארז לשאלה א' עשויה להיות דומה לתשובה שלי עצמי ושל עוד ישראלים רבים לשאלה הזאת: אני גר כאן משום שמשפחתי (מצד אמי. משפחתי מצד אבי נספתה ברובה בשואה) גרה כאן כבר כמאה שנה, כלומר מאז קרוב לתחילת המאה שעברה, הלא היא המאה ה-20. יש במדינת ישראל גם רבים שמשפחתם הגיעה לארץ מתישהו באמצע המאה שעברה פלוס-מינוס, וגם הם, מסיבה זו ומתוך הרקע הזה, גרים כאן. וזאת מבלי להתייחס כרגע לדעותיהם ולצד שלהם במפה הפוליטית, משום שהדעות לא תמיד משנות לצורך בדיקת השורשים, ולהיפך. "משפחה" - זה כולל גם את המשפחה המורחבת - דודים, דודות ואפילו קרובים מטעמי חיתון, כלומר ההורים ובני המשפחה של בן/בת הזוג. משום כך אני מוצא גם חוסר הגינות מסויים באמירתך שבהמשך - "הרי יש לך זכות בחירה איפה לגור. אף אחד לא מחזיק אותך בכח". מה אתה פונה בדיבורים כאלו, והייתי אומר אפילו - איך אתה מעז להפנות דיבורים כאלו לאדם שאתה לא מכיר ואין לך שמץ של מושג עליו ועל תולדותיו (יש לך מושג כלשהו מכאן, מהאייל, על מחשבותיו ודעותיו, אבל לא על תולדותיו). כיון שהשאלה החצופה הזאת כבר הועלתה כאן ע"י בני הצד שלך לאורך השנים, הנה משהו קטן מפי אדם שהוא אחד מאלף האנשים החכמים ביותר בהיסטוריה האנושית*) : תגובה 295221. ********* *) שכ"ג, תרגע, תרגע :) |
|
||||
|
||||
השאלה לגיטימית,ואתם יכולים להמשיך לחלק ציונים ולהכתיב אתיקה מעוותת.זה רק מעיד על העומק הרעיוני שלכם. נשמע לך הגיוני שאדם אומד "אויי,אני גנב..איזה בעסה,לא בא לי לגנוב.."? אם אתה לא רוצה להיות גנב-אל תגנוב! גם אם סבא שלך היה גנב,אתה אל תגנוב. אספסוף פרימיטיבי וחצוף. |
|
||||
|
||||
הקטע הכי משעשע זה ''אספסוף פרימיטיבי וחצוף'', בייחוד ה''פרימיטיבי'', כשהוא בא דווקא מהקש, נו, איך זה הולך, אה, הקש עם האיש מתחת, סליחה ששכחתי. |
|
||||
|
||||
אם לא להבין לפחות תצחקי. |
|
||||
|
||||
תגובה משובחה :) |
|
||||
|
||||
התגובה שלך הזכירה לי את הסיפור הידוע על משה סנה המנוח, שהיה ידוע כנואם בחסד, שאחרי אחד הנאומים שלו השאיר את הטקסט על הפודיום. מי שמצא את הטקסט ראה שהוא הוסיף לעצמו הערה בכתב יד "טיעון חלש, להרים את הקול". ובכן, הרמת הקול הוירטואלית והנרגשת שלך לא מחפה על חולשת טיעוניך. גם אם משפחתך גרה בא"י כבר מעל מאה שנה, אני בטוח שאתה עצמך, כמו רוב בני דורנו, לא קנית בית דווקא באותו בניין כמו הוריך, גם לא באותה שכונה וכנראה שגם לא באותה עיר. במאה שבה שיחות וידאו הן עניין יומיומי, שבה לסבתות יש קריירה משגשגת בפני עצמה, והמרחק הפך לnon issue, התירוץ "כאן גרה משפחתי" הוא נבוב וחלול. השאלה היא אמיתית, ובטח שאינה חצופה. מי שרואה במדינת ישראל "מציאות קיימת, בלית ברירה, שנוסדה על פשעי הציונות" עושה שקר בנפשו אם הוא ממשיך את ה"פשע" הזה בעצם מגוריו כאן. |
|
||||
|
||||
אתה טועה, אין בתגובה של הסקרן הרמת קול נרגשת. "כאן גרה משפחתי" הוא טעם הגיוני מאוד וזהו גם הטעם שלי להמשיך לחיות כאן. ואילו הנסיונות שלך ליצור מין ציור שקר וכזב "נבוב וחלול" - הם באמת נבובים וחלולים. בהשראת ליבוביץ: אם קופיקו יסתובב עשרים שנה בקמפוס ויעשה פרצוף של סטודנט - ההבנה שלו עדיין תישאר הבנה של קוף. |
|
||||
|
||||
אתה בטח מתכוון לא לתגובה של הסקרן אלא לזו של האייל האלמוני תגובה 660828. |
|
||||
|
||||
אופס, התבלבלתי. תודה. |
|
||||
|
||||
זו סיבה סתמית. האם (כמנהג הערבים) בנית לך דירה קומה מעל הוריך? האם אתה בכלל גר באותה עיר שבה גרים הוריך? כמו שבחרת לקנות או לשכור דירה ברחוב/שכונה/עיר אחרת, יכולת לקנות/לשכור דירה בארץ אחרת. אם אתה גר כאן מסיבות של נוחות (הסבתות כבייביסיטר?) למרות שאתה מאמין שהיהודים כובשים כאן, אז אתה מעדיף שיקולי נוחות על שיקולי מוסר. בהשראת לייבוביץ, אם צבוע יגיד 20 שנה "הציונות היא עוול" אבל ימשיך את הגשמתה במעשיו, עדיין תישאר לו מוסריות של צבוע. |
|
||||
|
||||
כפי שכבר הדגיש הקוף הירוק, ''כאן גרה משפחתי'' הוא טיעון הגיוני רק אם גרים באותו בית ממש. אם רוכשים בית חדש בעיר חדשה - זה כבר סתם ''התקעות בעבר'', והעיר החדשה יכולה להיות באותה ארץ או בארץ אחרת (אם אין תחושת שייכות למולדת). |
|
||||
|
||||
קשה לי להאמין שמישהו באמת חושב ככה, הרי הקוף כתב את זה בנסיון לבטל את דבריו של האלמוני על המשפחה, ע"מ לדבר דרך כך דברי גנאי עקיפים על מוסריותו, כביכול, של ארז. למה כתב עוזי חיטמן "כאן נולדתי, כאן נולדו לי ילדיי... וכאן כל אלף ידידיי!" - אוקיי, אז לא ממש כל המשפחה, אז ילדים וידידים, אבל האם הוא היה צריך לכתוב "כאן ביתי, ואני מוכן לחיות בארץ הזאת אך ורק אם זה בדירת השניים וחצי חדרים של הוריי ברמת-גן"? למה שרה עופרה חזה "אני עוד חי חי חי... זה השיר שסבא שר אתמול לאבא, והיום אני, אני עוד חי..."? - נו באמת, איזו מין חוצפה זאת?! למה היא לא הזכירה שם שום בניין, שום דירה מספר 4, או 6, או 8?! |
|
||||
|
||||
אזכיר לך רק שאותו שיר של עוזי חיטמן ''הואשם'' ע''י השמאל שהוא ''שיר פשיסטי'' |
|
||||
|
||||
מה שיפה בשאלה הזאת הוא שהיא מדגישה את הדמיון הרעיוני בין אנשי ''כולה שלי'' משני עברי הסכסוך. |
|
||||
|
||||
לא ממש. הם לא מנסים באמת לשכנע את ארז לעזוב, רק להצביע על הסתירה בין האידיאולוגיה שלו למעשיו. מכיוון ש(לשיטתם) האידיאולוגיה של ארז קרובה לזו של אנשי ''כולה שלי'' הערבים (או אנשי ''כולה לא שלכם'' האנטישמים), הם מדברים כאן מתוך האידיאולוגיה הזו, אבל זה בתוך מסגרת של ''אם אתה חושב ש-'', לא שהם חושבים כך. |
|
||||
|
||||
בסדר, אבל אחת המסקנות האפשריות מתמונת המצב הזאת היא אריזת הפקלאות. |
|
||||
|
||||
בהחלט, החל מהתגובה הראשונה שלו לארז הקוף אמנם שואל שאלות, אבל בעיקר מציע לארז אריזת פקלאות, רק אחר כך הפתילון הפך לדיבורים על ''שאלה לגיטימית''. |
|
||||
|
||||
אני לא רואה בשום תגובה שלו, שהקוף ''מציע לארז לארוז פקלאות'' - להיפך - הוא שואל (ואני גם אשמח לקבל פעם אחת ולתמיד תשובה טובה לכך, שלא נשענת על אינרציה) מה המניעים שלו לבחור לגור דווקא במקום - שלפי תפיסתו - עצם ישיבתו בו גורמת עוול לאוכלוסיה שהוא רואה בה בעלי הארץ האמיתיים, ולגור במדינה שהיא -לא במעשיה אלא בעצם קיומה - עוול מוסרי. |
|
||||
|
||||
בכותרת שבחרת לתת לתגובתך בוודאי התכוונת למטומטם הזה |
|
||||
|
||||
"מקהלת הטמטום" היא מתוך תגובה 295221 של שכ"ג, המלונקקת בתגובה מעליך. |
|
||||
|
||||
לא במסגרת הדיון הזה |
|
||||
|
||||
בהחלט במסגרת הדיון הזה ובמסגרת מה שהיה פעם האתר הזה, לפני שהגיעו מהרסיו ומחריביו. |
|
||||
|
||||
התגובה הזו מחדדת עוד יותר את מה שכתבתי בתגובה 661017. אם ב2005 (בתקופה שנכתבה התגובה העילאית והמתנשאת המקורית של שכ"ג) הוא קיבל תשואות רמות עליה מצד עדת מעריציו, היום נוספו לאתר הזה מספיק מגיבים רהוטים מהימין ומהמרכז בשביל לאזן את הניחוח השמאלני החזק שפעם נדף ממנו. והוא חדל להיות "שמורה שמאלנית" כפי שהיה בעבר. כפי שכתבתי, מצבנו בתקשורת מעולם לא היה טוב יותר. באייל ובכלל. |
|
||||
|
||||
חדש! סוף סוף מגיבים מהימין יודעי קרוא וכתוב, כפיים! מומחים לניימדרופינג, מתמחים בהיסטוריה ויחסים בינלאומיים עפ"י קומיקס ביוטיוב, עבודות של תיכוניסטים והדודה ויקי. נסו ותיהנו! |
|
||||
|
||||
הגמל אינו רואה את דבשתו. |
|
||||
|
||||
הפוסל במומו פוסל. הגמל אינו רואה את דבשתו. הכל חוזר עליך ו... מאוד בוגר. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |