|
||||
|
||||
ממש לא - יש מחסום על קניית בית בארסוף, והוא כסף. לא כל אחד יכול להוולד למשפחה עם כסף, חלק צריכים להרוויח אותו. ישנן אוכלוסיות שמופלות (באפליה ממוסדת או שלא ממוסדת) בחינוך הדרוש לעבודה, בתשתיות בישוב שלהם, בקבלה לעבודה וכולי. אז אולי בדואי, שנולד להורים מיליונרים, ושגר כל חייו ברמת-השרון, וששינה את שמו לג'וני - הוא לא יסבול מאפליה שכזו... אבל לא כל הבדואים כאלו. בעיית הקרקעות הלא חוקיות בנגב היא בעיה ארוכת ימים, ונובעת גם מחוסר הרצון של המדינה להסדיר את ישוביהם - כמו שהסדירה, אהם, ישובים רבים אחרים של... יהודים! (תודה שלא ציפית). הבעיה ראשיתה באפליה ממוסדת, והמצב החוקי הוא הנובע ממנה. קיימים נסיונות לפשר בין דרישות הבדואים לדרישות המדינה, אבל כמו שבוודאי הבנת, אי אפשר להאשים רק את הבדואים במצבם הנוכחי. אתה יכול להתחיל לקרוא פה: http://www.haaretz.co.il/news/whatis/.premium-1.2013... > אתה לא מודע להיסטוריה שלך, כיצד אבותיך התאמצו להקנות לילדיהם תורה ודעת בעוני ומחסור, כיצד למרות ההגבלות והרדיפות הם התבלטו בחוכמתם והישגיהם? סיפורים אני מכיר, יש גם אחד על פך שמן שהחזיק שמונה ימים. הבעיה עם סיפורים ומיתוסים שהם נוטים להגזמות. לכן אני שואל על נתונים. > נסה לספור בעצמך לספור את מה? אתה קבעת את המספרים... בכתבה נרשם "מספר אלפים בודדים". > זה עדיין לא אומר שהוא אדם ישר זו בדיוק הגזענות שלך; אתה שופט לחומרה - אם אתה רואה בדואי לידך, הוא פושע. אם הוא לא פושע, אז "זה עדיין לא אומר שהוא אדם ישר". > תכפיל פי ארבעים ותקבל את שאר העבריינים. חשבון מדהים. פעם ניסיתי לסכום עגבניות וחוקי-יסוד, לא תאמין כמה יצא לי. אתה מבין נתונים ממקורות שונים, שכל אחד מהם משתמש בשיטת חישוב שונה, מתבל ב"הערכה" שלך ומקבל מספר. נו. > שהמשמעות של לחיות כבדואי היא לא קיפוח פשיעה היא בחירה. אתה יכול לא להיות פושע, אף אחד לא מכריח אותך להיות אחד כזה. אני שואל אם אתה רוצה לקבל את כל הפריבילגיות (האדירות) של בדואים יחד עם האפליות (הבאמת מינוריות) שלהם לרעה, מבלי להיות מוכרח לקיים את חייהם. משום מה, אתה ממשיך להתחמק ("אני אהיה חייב להיות פושע", "אני יהודי שומר מצוות" וכו'). > כשם שהבדואים אשמים אובייקטיבית בפשיעה ובחוסר רצון להשקיע בעבודה ובהשכלה שוב ההכללות האלו? כל הבדואים אשמים בפשיעה? > התירוצים שלהם על קיפוח מקבילים לתירוץ של השיכור ואני חושב שהתירוצים שלך מקבילים לתירוץ של השיכור. > הייתי שמח לקבל נקודות מדויקות בהן אתה חושב שהאפליה מתבטאת בבקשה: https://www.acri.org.il/he/89 קריאה נעימה. |
|
||||
|
||||
היות וזה יצא ארוך, אני מרגיש צורך לתת לך תקציר של התגובה שלי: 1. מי שלא יכול לקנות דבר בשל בעיה כספית או כל בעיה טכנית אחרת - אין זו אפליה. 2. כפי שביקשת, הוכחתי שרוב הבדואים גרים במבנים בלתי חוקיים. כמו כן הוכחתי שהמדינה מפגינה רצון עז לפתור את הבעיה וללכת לקראתם. 3. אתה מודע להיסטוריה של החינוך היהודי והעברי, אתה מודע לעובדות שאינן בגדר מיתולוגיה, ובכל זאת אתה מתאמץ לומר הפוך. 4. לא אני קבעתי את המספרים. ספרתי מספרים שניתנו מוחלטים ושיערתי בסבירות המיצוע מספרים שניתנו משוערים. 5. החברה לא מתחלקת למאפיונרים מורשעים וצדיקים תמימים - יש עוד גוונים. התפלגות רוב הגוונים בחברה הישראלית ידועה. 6. נתונים שונים של גוונים שונים ניתנו ממקורות שונים. צירוף הנתונים מהמקורות השונים נותן לנו סיכום של כל הגוונים בצד ה"לא הגון". 7. אני רוצה לקבל את כל הפריבילגיות, ומוכן לסבול את ה"קיפוח" - כל עוד זה לא "קיפוח" שהוא תוצאה ישירה של פשיעה. 8. לפי הנתונים שבידי, רוב הבדואים גרים במבנים בלתי חוקיים - פשיעה. האם הסכמנו על חוסר רצון להשקיע בעבודה? 9. ההודעות שלנו ארוכות כבר ככה. תוכל לתת לי טיעון תקצירי מתוך הקישור שלך, כשם שאני עושה, ומביא את הקישור כאסמכתא לדברי? [מודגש 1]יש חוסר הגינות בטענה שלך. מחסום של כסף לא יכול להיחשב אפליה לעניין קניית בית יקר. אתה לא יכול לומר שמי שמוכר דירה יקרה מפלה את העניים בכך שהוא לא נותן להם הזדמנות שווה. אין קביעה שאוסרת על העני לקנות בית בארסוף. יש עניין טכני. [מודגש 2]בהודעה קודמת הצגתי בפניך קובץ המלמד עד כמה הפליגה המדינה ברצונה להסדיר את עניין בעלותם של הבדואים על הקרקע. אם קראת את הקובץ ואתה לא מאמין לו, אמור לי. אם לא קראת ואתה טוען לחוסר רצון של המדינה - חזור וקרא. אם קראת והאמנת ואתה עדיין טוען שהמדינה לא רוצה להסדיר את המצב - הכיצד? כמו שהבנתי, אפשר להאשים רק את הבדואים במצבם הנוכחי. שבטים של נוודים שחלקם נדדו מארצות אחרות, פתאום טוענים לבעלות על קרקעות בלי שום יכולת משפטית להוכיח את בעלותם1 למעט הוכחת הבעלות הערבית המסורתית - כיבוש בכוח של הקרקע. [מודגש 3]אני מתחיל לחשוד שאתה מנסה להתיש אותי. בכל פעם שאני נותן לך עובדה ידועה ומפורסמת, אתה מטיל עלי להוכיח לך את מה שכולם יודעים. בשביל מה? כדי שימאס לי להוכיח לך ואלך לי? אם אתה טוען שהיהודים באיזה שהוא מקום ישבו רגל על רגל וחיכו לרשויות השנואות שיסדירו את השכלתם וחינוכם של ילדיהם - אתה צריך להוכיח לי. אתה זה שטוען שאשמתה של המדינה שאין לבדואים חינוך במקומות שהם הקימו בניגוד לחוקי המדינה. אני חוזר וכותב שזו חוצפה להקים ישוב בלתי מאושר ולהשתומם איך הממשלה לא פתחה בית ספר לישוב שהיא לא מכירה בו. על המודעות היהודית המפותחת לנושא החינוך תוכל לקרוא בקישור הזה והזה2 [מודגש 4]לספור את הנתונים המופיעים בכתבה. ההיתממות שלך מוגזמת. מתוך הכתבה: 1. אבולקיעאן - כמה מאות. 2. אלנבארי - כמה מאות. 3. אלאטארש - כמה מאות. 4. טראבין אלסנע ואבו כף - כמה מאות. 5. אלעמור - כמה עשרות. 6. אבו רקייק (כולל תתי השבטים אבו כף ואבו עסא) - למעלה מאלף. 7. אלהואשלה, אבו סבית ואבו סבילה - כאלף. 8. אלסנע - כמה מאות. 9. אלטורי, אלעמרני, אלהוזייל, אבו סהיבאן וטראבין אלסנע2 - למעלה מאלף. 10. אלעזזמה (כולל תתי שבטים קטנים ורבים) - למעלה מ-5,000. אז מה היה לנו שם? במספרים מוחלטים היה לנו - 5,000+1,000+1,000+1,000. מתוכם יש לנו תוספת על ה-5,000 ועל שניים מתוך שלושת האלפים - תוספת אותה ניתן רק לשער. אז יש לנו 8,000+(5*"כמה מאות")+"כמה עשרות"+"למעלה מ" של 5,000+("למעלה מ" של אלף*2). זו הספירה. כמה מאות יכול להיות כל דבר בין מאתיים ל-900. מופרך לבחור את הממוצע - 500? להוסיף 10% למספר שאומרים עליו "למעלה מ" זה מוגזם? אם כן, היה מוגזם מצידי לכתוב כ-11,000? [מודגש 5]אתה בהחלט מתעלם מההקשר בו נכתבו דברי. נתתי לך מניין כלשהו על ארגוני פשע/כנופיות שהפשע הוא משלח ידם וזה מה שהם עושים בחיים. האם הגיוני לטעון שמניין העבריינים בכל חברה שהיא - הוא אך ורק מניינם של אנשי הפשע המאורגן? או שמניין העבריינים כולל מספר רב כמה מונים של אנשים שעוסקים בפשע שאינו מאורגן, או שאינם עוסקים בפשע כמשלח יד, אבל גם לא מנהלים אורח חיים הגון? נתתי לך הקבלה מן החברה הישראלית בה סופרים כאלף אנשי פשע מאורגן, ופי יותר מארבעים פושעים שהורשעו בעברות "רציניות"4 - לבד מכל אותם אנשים שאינם הגונים שטרם הורשעו. אני רוצה לחלק את החברה לארבעה חלקים. 1. מאפיונר. 2. עבריין "רציני". 3. אדם שאיננו הגון אבל לא הורשע או לא עבריין "רציני". 4. אדם הגון. בחברה הישראלית אנו יודעים בערך את היחס בין מאפיונרים לעבריינים רציניים. אנחנו יכולים לשער בסברת כרס את היחס בין מספר העבריינים הרציניים - לפי ההגדרות שניתנו, לבין שאר האנשים שאינם הגונים - שכנראה גדול יותר. אם כן, היחס בחברה הישאלית6 בין מאפיונר לעבריין (רציני) מורשע עומד על 1:42. וסברת כרס מוסיפה ששאר האנשים שאינם הגונים יעמדו לפי אותו היחס על מספר של 420 לפחות. נניח שתגיד שהיחס בחברה הבדואית הוא אחר. אפילו תגיד שאצל הבדואים היחס הוא 1:3:10, כבר הגעת לרוב האוכלוסיה. [מודגש 6]אתה פוסל את החישוב שלי בטענה שהוא מביא נתונים ממקורות שונים שכל אחד משתמש בשיטת חישוב שונה. זה נכון. אבל אם נניח שהנתונים כולם נכונים, הרי ששיטת החישוב השונה מתבססת על אפיון שונה של פושע. אז יש לך כמות X של מאפיונרים. כמות X של עבריינים ברמה נמוכה יותר וכמות X של אנשים שלא היית סומך על הגינותם, וקשה למדוד אותם בכלים שאינם סברת כרס. אמור לי אתה: כיצד היית מחשב את היחס בין ארבעת החלקים שציינתי לעיל? [מודגש 7]פשיעה היא בחירה. אבל החיים שלי יהיו מרים ממוות אם אני לא פושע ואני חי בחברה של פושעים. שאל את תושבי דרום תל אביב שנאלצים לחיות עם כל האורקים שפלשו להם לשכונות. עכשיו ניסחת קצת אחרת. תן לי לנסח עוד קצת אחרת, ואולי אצליח לענות על השאלה שלך. האם אני נשאר כיהודי ולא פושע, ורק מקבל את הפריבילגיות של הבדואים יחד עם האפליות שלהם. - כן. המדינה תיתן לי שטח גדול של קרקע, מענק שמן שיספיק לי לבנות עליו בית מידות מפואר ולגדל כנופיה של קרנפים, תרוץ אחרי כולנו כדי לדאוג שתהיה לנו אפליה מתקנת בקבלה לאוניברסיטה + מלגות, לאחר מכן המדינה תשקיע מאמצים כדי שאמצא תעסוקה ותקבע אפליה מתקנת בקבלתי לעבודות שונות, אם אחליט לפרוע חוק המשטרה לא תתעסק איתי מחמת רגישות הנושא, ובתמורה אצטרך אה... לעבור בידוק בטחוני מקיף בשדה התעופה? אבל אני לא פושע ולא בא מחברה של פושעים. שהחברה תתייחס אלי כאל פושע? - אבל אני לא פושע ולא בא מחברה של פושעים. שלא יחברו אותי לתשתיות ושירותים? אבל אני לא פושע. לא גזלתי קרקע ואני כן משלם מיסים. אז... במה תתבטא האפליה אם אינני פושע ואינני שייך לחברה של פושעים? [מודגש 8] חוץ מעניין הבניה הבלתי חוקית שלבדו מצביע על כך שרוב הבדואים אשמים בפשיעה - ולו מבחינה חוקית רשמית, יש את מניין המאפיונרים והיחס בין כמות המאפיונרים לסתם עבריינים ואנשים שאינם עבריינים מוצהרים אך אינם אנשים הגונים. מכך שלא סתרת את סקירת הנתונים שלי לגבי המובטלים, אלה שמסרבים לחפש עבודה ואלה שעובדים או נענו להצעת המדינה למצוא להם עבודה, האם עלי להסיק שאתה מקבל את דברי בנוגע לכך שרובם לא ממש רוצים לעבוד? [מודגש 9]הקישור של האגודה לקידום זכויות האזרח הוא קובץ יללות שמאלניות שאין צורך להתייחס אליהן. לא מצאתי שם אפליה אמיתית. _________________ 1 באחד הדוחות או הקישורים שנתתי לך, ניתנו נתונים על מספר גבוה של תביעות בעלות שנבדקו בבתי המשפט ורובן המוחלט נדחה מהסיבות הללו - אין שום הוכחת בעלות. 2 אני מתקשה למצוא מקורות נוספים ברשת על היסטוריה של חינוך יהודי. אם אתה רוצה לסתור את המוסכמה על החינוך היהודי, חובת ההוכחה עליך. 3 בשונה מטראבין אלסנע המופיעים למעלה ושוכנים בין באר-שבע לעומר, אלה טראבין אלסנע מרהט. 4 הדוח שהבאתי בנושא הפשיעה כותב בעמוד 8 ב"הסברים והגדרות": עבריינים: אנשים שהורשעו בעברות פליליות רציניות במשך השנה5. 5 ומה עם אלה שהורשעו שנה שעברה או אלה שיורשעו בשנה הבאה? 6 שאני יודעים שבמובנים רבים רמת הפשיעה בה נמוכה ממקומות אחרים, ובעיקר אנו יודעים שממוצע הפשיעה בחברה הישראלית נמוך פי כמה מהפשיעה בחברה הערבית. |
|
||||
|
||||
סרטון על קיפוח היהודי: |
|
||||
|
||||
מעניין מה שיעור הרוקחים והרופאים בקרב הבדואים. בבאר שבע כמעט בכל בית מרקחת ובכל מרפאה ובוודאי בסורוקה תמצא בדואי בעמדה הזו, כך שלנוכח המציאות הזו ההכללות והגזענות של הקרנף נראות תלושות ומגוחכות. |
|
||||
|
||||
מגוחכת העקשנות הזו לטמון את הראש בחול. לא אני המצאתי את אחוזי גזל הקרקעות, את אחוזי הפשיעה ואת מספר המאפיונרים אצלם. לא אני המצאתי את אחוזי האבטלה ואת מספרם המועט של מבקשי העבודה מבין המובטלים אצלם. אבל כמובן, ''אלה הכללות וגזענות תלושות ומגוחכות''. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |