בתשובה ליהונתן בר, 12/07/15 23:48
צר עולמך כעולם נמלה 659382
ההתיחסות המזלזלת שלך לתנך היא בהחלט ניהיליסטית.
צר עולמך כעולם נמלה 659397
למה לחשוב שאדם לא יהודי (או יהודי לא דתי) לא רואה בתנ"ך ובחז"ל סמכות מחייבת זה "התייחסות מזלזלת"?
צר עולמך כעולם נמלה 659434
אתה מקבל את העובדה שלערבים תחת הכיבוש הציוני אין בעיה לגשת לאף אתר מקודש וליהודים שכבשו את הארץ אין גישה חופשית לאתרים הכי מקודשים בדתם. תתנחם בכך שאתה לא לבד. אחוז ניכר מהשלומאים יודע להפגין רגישות לאסלאם ומצד שני לבוז לכל סממן יהודי. קבר רחל, קבר יוסף, קבר נבו (שלום שלום), קבר שמואל, מערכת המכפלה, הר הבית- אני רוצה שהיהודי בדיוק כמו המוסלמי יוכל להכנס לכל אתר דתי בבחופשיות ולא לשמוע תשובות שמסבירות למה אין זלזול בעמדתך- כי הסאטוס קוו שאתה מקבל הוא המשך ישיר של אותו זלזול שנמשך כאן מאות שנים. לא הגיע הזמן לזקוף את הראש?
צר עולמך כעולם נמלה 659476
אין שום קשר בין מה שכתבתי למה שענית. המשך לילה נעים.
צר עולמך כעולם נמלה 659514
נכון.
הקשר לטענה שפיצלה את הדיון לקיפוח בגישה למקומות קדושים.
תגובה 659364
צר עולמך כעולם נמלה 659644
ואני רוצה שכל יהודי יוכל לקבל אזרחות בכל מדינה על הגלובוס, שיהיה שלום עולמי וחדי קרן. לרוע המזל, יש אילוצים.
יש להבדל בין לזלזל בתנ״ך ל-לזלזל בתנ״ך כמקור סמכות.
חוצמזה, יש עוד דברים שתרצה להניח לגבי? זה כאילו שנינו מכירים כבר שנים.
צר עולמך כעולם נמלה 659415
ר' יהודה בר סימון נכנס לתנ"ך? ולי המניאקים אמרו שהרשימה סגורה!
צר עולמך כעולם נמלה 659440
העובדה שאתה לא מזהה מאיפה הציטטות של ר' יהודה ב''ר סימון לקוחות - מבישה.
צר עולמך כעולם נמלה 659454
אני בוש (לא דביו דביו אלא ונכלם), אבל הסתמכתי על מקור מהימן שאינני מטיל בו ספק: ההודעה עליה עניתי.

אם מותר לי לתת לך עצה: הנטיה לחלק ציונים שאת מפגינה מעלה ריח מעופש של בית ספר יסודי, וחוששני שעבור רוב הקוראים (כנראה לא כולל אנשי קש, מדבירי חרצפים ונמרים טמבילים) מי מקבל ציון נכשל הוא דווקא את. אבל מה שנכון נכון: אני בטוח שהשי"ת לצידך.
צר עולמך כעולם נמלה 659480
צא ולמד:
"וישמע אברהם, אל עפרון, וישקול אברהם לעפרון את הכסף אשר דיבר באוזני בני חת - ארבע מאות שקל כסף, עובר לסוחר" (בראשית כ"ג ט"ז)
"ויתן דוד לארנן במקום שקלי זהב משקל שש מאות" (דבה"י א כ"א כ"ה)
"ויקן את חלקת השדה אשר נטה שם אהלו מיד בני חמור אבי שכם במאה קשיטה" (בראשית ל"ג י"ט)
ר' יהודה ב"ר סימון (כך נהגה השם "שמעון" במבטא הארצישראלי בימי האמוראים) המצוטט בהודעה לה הגבת ציטט בעצמו מהמקורות הללו - שכידוע לך נמצאים בתנ"ך.

ואם מותר גם לי לתת לך שתי עצות: אם לא תלעיג על אחרים ותרמוז שהם אינם מבדילים בין תורה שבכתב לתורה שבע"פ, לא תקבל שיעורים המתאימים לתלמיד בבית ספר יסודי. ואם לא תקרא למגיבים אחרים בשמות גנאי (שחלק מהם באמת ברמת בית ספר יסודי אם לא למטה מזה), יש סיכוי שאולי תקבל יחס ראוי גם מהם. (ולגבי משחק המלים המכוער שלך לגבי אחד מכינויי הקב"ה - זה עניין שבין אדם למקום וייפתר בינך לבין יוצרך - אני מקווה שביום הכיפורים הבא - אני לא רואה צורך להיכנס לזה)
צר עולמך כעולם נמלה 659483
הכל טוב, אבל אם אצא, איך אלמד? (מילותי האחרונות בטרם צאתי מהכיתה. אני יודע, אני יודע, פתק מההורים וכל זה. אוף).
צר עולמך כעולם נמלה 659486
מה זאת אומרת? לימודי חוץ!
צר עולמך כעולם נמלה 659520
טרם פגשתי נרקיס שמשחרר מתאן מתפלש בהפרשות ומתלונן על הריח.
צר עולמך כעולם נמלה 659533
גם אני. נרקיס שמשחרר מתאן יהיה ללא ספק תגלית מעניינת מאד.
צר עולמך כעולם נמלה 659535
גם אני שמשחרר מתאן לא מתלונן על ריח.
על מה בדיוק התגרבזת?
צר עולמך כעולם נמלה 659524
"לא דביו דביו" :)
צר, צר, אמר הצרצר 659455
העובדה שאת מוסיפה מרכאות למילה "בר" - מבישה. על מה בזבזת את כל השנים ההן באולפנא?
צר, צר, אמר הצרצר 659469
לא מרכאות אלא גרשיים, והכוונה ודאי לראשי התיבות ''בן רבי''.
צר, צר, אמר הצרצר 659471
נראה שבכל מיני מקומות מעדיפים סתם "בר". לדוגמה ב"דעת". בפרט נכתב שם שהוא קיבל גם הרבה מאמרים בשם ר' שמואל בר רב יצחק.

אבל טוב לדעת שכבר אז קראו לשמעון בארץ "סימון".
צר, צר, אמר הצרצר 659479
לא הבנתי מה מביש בזה. ב"ר=בן רבי. זה לא תואר גנאי אלא שימש כתואר כבוד המלמד על ייחוש. ניתן לכתוב את זה עם או בלי גרשיים.
ואולפנה אינה "בזבוז", אלא אם כן אתה מאלה החושבים ש"כל המלמד את בתו תורה כאילו מלמדה תפילות". ואם כך - רחמיי.
צר, צר, אמר הצרצר 659481
עלי להודות שהבורות אכן היתה בצד שלי, והכתיב ב"ר אינו טעות. בעוונותי חשבתי ש"סימון" הוא בסך הכל המעסיק של ז'קלין במספרה אחת עם טלפון דפוק, ולא הכרתי כלל את מכובדנו ר' סימון‏1. אני מתנצל.

מעניין אם גם "ייחוש" הוא כתיב תקני באחת מהשכבות של השפה העברית, אבל אני כבר פוחד לשאול. ובאשר לאותו מכתם חביב, בין אם מדובר ב"תפילות" כמו בנוסח שלך, ובין אם מדובר ב"תִיפלוּת" כמו שמקובל יותר לחשוב, אני מעדיף את הנוסח של הרשכ"ג: "כל המלמד את בנותיו תורה, שלא יתלונן אם הן הופכות לדוסיות". אין לי מושג אם אני ראוי לרחמים בעניין, אבל אם תוכלי לשאת איזו תפילה קטנה למעני זה יהיה נחמד, ואולי אפילו יעזור למישהו‏1 שקנה ממני את זכויותי בעולם הבא ולא ידע לאיזו צרה הוא מכניס את עצמו.
___________
חידת טריויה (בלי גוגל!) - מה הקשר שני הגיבורים של הסאגה הקטנה הזאת?
צר, צר, אמר הצרצר 659484
א. מודה ועוזב ירוחם.
ב. האדם מתיחס לסביבתו (יפה או לא זו כבר שאלה אחרת) ומתיחש לאבותיו.
ג. שיר הטלפון
צר, צר, אמר הצרצר 659487
ב. לא הכרתי. אין ספק שבורותי נחשפת כאן כערוות לוט. להגנתי אוכל רק לומר שגם גוגל מכיר את הפועל "התיחש" אך לא את שם העצם "ייחוש", אבל זה לא ממש פוטר אותי.
ג. אם זאת אמורה להיות תשובה על שאלת הטריויה, בזזזט! (אבל אם לא היית כאן עידן המדובר אין סיכוי שתפתרי אותה)
צר, צר, אמר הצרצר 659488
ג. ולהבהרה: הכוונה לקשר בין שני הגיבורים שמקושרים להערה.
צר, צר, אמר הצרצר 659491
ג. דוקא שני השמות הנ"ל אכן מוזכרים בשיר הטלפון של הגשש, אמנם בהקשר של מסעדה ולא מספרה כמדומני.
צר, צר, אמר הצרצר 659492
מסעדה? חוששני שהאלצהיימר שלי עשה קפיצת מדרגה הלילה כך שאין לי מושג על מה אתה מדבר (בד"כ אין לי מושג על מה אני מדבר). ולאיזה שני שמות אתה מתכוון?
צר, צר, אמר הצרצר 659494
''רסטורנט סימון'' בחלק מהגרסאות
צר, צר, אמר הצרצר 659497
וואו, את מלמדת אותי היום יותר ממה שלימדוני רבותי בשלושים השנה האחרונות. תודה.
צר, צר, אמר הצרצר 659501
ז'קלין וסימון?
צר, צר, אמר הצרצר 659532
נו, טוב, ברור שחבורת העמרצים כאן לא תמצא את התשובה. אביו של ר' סימון נקרא פזי, ודי לפחימה בגמיזה.
צר, צר, אמר הצרצר 659537
פזי ב"ר
צר, צר, אמר הצרצר 659538
הפעם ה- LOL הוא נכון מילולית!
צר, צר, אמר הצרצר 659485
א. מודה ועוזב ירוחם.
ב. ביבי מתיחס לשרה (אני מקווה שיפה) אבל מתיחש לגאון מוילנה
ג. שיר הטלפון
צר, צר, אמר הצרצר 659527
ב. נראה שבאקדמיה כותבים את שניהם עם ס'. לדוגמה (למקרה השני) כאן.

ולסיום, צריך לזכור ש־=> => =>.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים