|
||||
|
||||
בוא נאמר ששניהם יותר קרובים מאשר כל אחד מהם ומוצרט. |
|
||||
|
||||
כשמוצארט פגש את הביטלס. |
|
||||
|
||||
אנקדוטלי ולא רלבנטי לטיעון. |
|
||||
|
||||
זה באמת היה מכוון לאתנחתא מוזיקלית. מצד שני, אפשר אולי לומר בנימה בורחאסית שללא ELO לא היה בטהובן. |
|
||||
|
||||
באותה מידה שללא ג'טרו טול לא היה באך. |
|
||||
|
||||
אכן. יש הרבה דוגמאות שמראות בצורה חותכת שהרוק-נ-רול הוא זה שהקדים ואיפשר בכלל שתהיה לנו מוזיקה קלאסית, ואפילו קלאסית מודרנית, כמו שלאונרד בנרנשטיין קיים בגלל הנחמדים הללו. |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
ואפילו הנדריקס |
|
||||
|
||||
נראה שמישהו (טוב, לפחות שניים כאלה) גילו עשרים שנה מאוחר מדי שבעצם הם למדו לנגן על הכלי הלא נכון. פעם הבאה שיעשו מה שהם רוצים ולא מה שאמא אמרה ;-) |
|
||||
|
||||
מבחינה מוזיקלית אבל אני חושב שלא מבחינת ההכרות הצפויה של תוצר ממוצע של מערכת החינוך. נראה לי שתלמידי בית הספר נתקלים גם בביטלס וגם במוצארט ולא נתקלים (או נתקלים הרבה פחות) בהנדריקס או בשופן. |
|
||||
|
||||
אבל הדיון הרי לא היה, למיטב הבנתי, על הנדריקס (ספציפית) מול מוצרט, אלאעל מוסיקת רוק פופולרית של שנות השישים-שבעים מול מוסיקה קלאסית. קיויתי שלא אצטרך לטחון את זה למחית ולהאכיל בכפית, אבל נראה שטעיתי. לי אין שום ספק שאם תשמיע לאדם מהרחוב את 'לאורך מגדל השמירה' של הנדריקס או את Yesterday או My guitar gently weeps של הביטלס, מספר האנשים שיזהה אותם גלוד בסדר גודל מאלה שיזהו יצירה של שופן או מוצרט. אז אם מישהו חושב ההיפך, אשמח לשמוע כי זה נראה לי מאד מאד מוזר. |
|
||||
|
||||
אבל 'לאורך מגדל השמירה' היא יצירה של דילן במקור. |
|
||||
|
||||
אני יודע, אני יודע, התכוונתי לביצוע של הנדריקס. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |