|
||||
|
||||
אז חזרנו ל"זה לא אני, זו התורה?" אותה התורה מביאה מספיק דוגמאות לכך שמנהיגים צמחו מכל השבטים. שלא תמיד מי שנדמה ראוי על סמך ייחוס, הוא הראוי באמת. שיש אנשי מעשה שמוצאם מפוקפק, לעיתים. וזה כתוב שחור על גבי לבן. ואותה הפרשנות המסורתית שמזכירה שמוצא כולם מאדם הראשון. |
|
||||
|
||||
אז את אומרת שזה אני ולא התורה? אותה התורה גם מספרת לנו מה קורה עם הדוגמאות האלה. אם אני מבין נכון ואת מדברת על יפתח, את זוכרת איך הסיפור איתו נגמר. זה היה מאוד עצוב. ואולי מוצא כולם מאדם הראשון, אבל מה קרה בדרך? ואם את צודקת, למה התורה מונה תולדות ויחוסים במקומות רבים כל כך? למה התורה מקפידה על יחוסם של בני ישראל וקובעת שלל רמות וסוגים של פסולי חיתון? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |