|
||||
|
||||
>> מה פתאום לאזרח אלפי פליטים דארפורים? דיברנו על כך בדיון המתאים. אני לא מעוניין להזמין גויים ולאזרח אותם, אבל משנכפו עלי הספק פליטים הללו, אני צריך לכבד את זכויות האדם שלהם, ואת האמנות הבינלאומיות שישראל חתומה עליהן. אם אנחנו רוצים שישראל תהיה איזה מגדלור מוסרי היא צריכה להתייחס לפליטים שהגיעו אליה ברוח מגילת העצמאות: "מדינת ישראל תהא מושתתת על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל." ההתחמקות מלעמוד באותן אמות מידה מוסריות בכל מיני פלפולים ביורוקרטיים נובעת לדעתי מחשש ליצירת תקדים, ולא מאיזו עמדה מוסרית. ואני לא מבין איך אותם אנשים שמתנגדים בחריפות לאזרוח כמה אלפי פליטים נרדפים שותפים לתפיסה שניתן יהיה להכיל במדינה מיליוני פלסטינים. גם אותם נשכן ב"מתקנים"? |
|
||||
|
||||
יכול להיות שלחזור שוב על הויכוח "מהו בדיוק חזונם של נביאי ישראל" יהיה מיותר. אני לא רואה שום יסוד של צדק, שלום וחירות כשזרים מגיעים וכובשים בכוח חלקים במדינה שלי (נגיד - דרום תל אביב) עד שמפחיד אותי ואת המשפחה שלי לצאת מהבית, ומודיעים לי שאסור לי להתנגד לכיבוש שלהם. צדק אין פה - שיפתרו את הבעיות בבית שלהם, ולא יגנבו לי את השכונה. חירות אין פה - איפה החירות שלי ושל בני משפחתי להלך בבטחון ברחובות שלנו, או לשמור על האחיזה החוקית שלנו בארץ שלנו? שלום אין פה - כשיש צד אחד שלוקח דברים בכוח ומכתיב עובדות לצד השני, כשלצד השני אין אפשרות להתנגד לעושק הזה. אסביר לך את ההבדל. אחד התירוצים הידועים (למשל - משנתו של ארז לנדוור) הוא שהערבים יושבים בארץ הזו כבר מאות שנים וכו', ולכן הארץ שייכת להם ואסור להעיף אותם. נניח. מה ל"פליטים נרדפים" האלה ולארץ שלנו? כמובן שאני מתנגד לאזרח גם את אלה וגם את אלה. |
|
||||
|
||||
אני לא בטוח שהבנתי את הטענה. אתה מתנגד לאיזרוח של הפליטים כהי העור משום שהם כבשו בכח את דרום תל אביב? משום שהבטחון האישי של המשפחה שלך בדרום תל אביב נפגע? משום שהם עשקו משהו ממישהו? אם כן, נניח שהיינו מעבירים להם מבחני אישיות היית מסכים לאזרח את אלו שהם שיות תמימות ולא יפגעו בזבוב? אם לא, מדוע להעלות את זה בכלל? ומה הסיבה האמיתית שאתה מתנגד לכך שהמדינה תקיים את האמנות שהיא חתומה עליהן? |
|
||||
|
||||
אני מתנגד לאיזרוח של המסתננים משום שהם לא שייכים לכאן והם לא יהודים. הסיבות שנתתי נועדו לסתור את הטענות על צדק, חירות ושלום. אלה סיסמאות נבובות שאנשי שמאל זורקים בדיוק כמו "ואהבת לרעך כמוך"1. והיה והעברת אותם מבחני אישיות ומצאת באמת ובתמים שיש שם שיות תמימות שלא יפגעו בזבוב, הם עדיין לא שייכים ואינם יהודים. ולגבי האמנות, הלא ענו על כך באינספור מקומות אחרים? אין לנו גבול משותף לא עם סודן ולא עם אריתראה. שיפלטו להם לאתיופיה, למצרים ולסעודיה. למה דווקא לישראל הרחוקה? ____________ 1 אולי אלה הרעים שלהם, אבל אינני רע וחבר למי שפולש לבית שלי, שודד את רכושי ואונס את אשתי ובתי. |
|
||||
|
||||
אתה מדבר כאילו אנחנו יכולים להעיף אותם מכאן ומה שמונע את זה מאיתנו זה כמה יפי נפש באגודות לזכויות אזרח. זה לא נכון. אילו היינו יכולים לגרש אותם היינו עושים זאת מזמן. מה שמונע מאיתנו אלו האמנות שהמדינה חתומה עליהן. ואז הם כאן, לא לבלוע ולא להקיא, ואסור להם לעבוד. לא רק שאסור להם לעבוד- אוכפים את זה בקנסות ובתביעות פליליות על המעסיקים. לא כמו עם כפליים כמות המסתננים ממזרח אירופה. ואז נוצרות הבעיות של ריכוז ופשיעה והרעת תנאי המחיה בדרום תל אביב. ואז מנסים לכלוא אותם במתקנים, אבל זה לא עולה בקנה אחד עם חוקי זכויות האדם. צדק חירות ושלום בינתיים לא קשורים לזה. |
|
||||
|
||||
יש כמה גורמים שמונעים מאיתנו להעיף אותם, ויפי הנפש מהאגודות למיניהם תופסים מקום נכבד בין הגורמים הללו. אם נבדוק כמה רעש הם עושים במקרים רבים בהם המדינה מחליטה לגרש פולשים או עובדים זרים שהפרו את תנאי אשרת השהיה שלהם, ותראה כמה הם מצליחים בזה - זה יתן לך מושג על הכוח שיש להם. וכאן מדובר רק בכוח כלפי השלטון המקומי, שמופעל במקרים יחידים. במקרה שמדובר בקבוצות ותופעות, הכוח שלהם גדל. יש להם יכולת מינוף שמכפילה את הכוח הבסיסי שלהם פי כמה, באמצעות ארגונים זרים, ממשלות זרות, תקשורת זרה וכו'. וכבר הזכרתי לך שהרבה יותר קשה לשלוט במסתננים ממזרח אירופה מאשר אלה מאפריקה, בגלל שהמזרח אירופאים נכנסים בדרכים ''כשרות'', ונשארים בדרכים שאינן כשרות. רובם המוחלט של האפריקאים נכנסו מלכתחילה בדרכים שאינן כשרות. |
|
||||
|
||||
רק להזכיר שאת הפליטים העבירה לדרום ת''א ממשלת ישראל, בצרוף מעט דמי כיס, ואת הדירות משכירים להם תושבי האזור. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |