|
||||
|
||||
לא סגרו אותם. מה שכתבת לא נכון מכמה סיבות. 1. רצית שיתנו להם מענק לרכישת וילה בסביון? 2. אין הגבלה שמונעת מאף אחד מהם לרכוש דירה במקום אחר. יש חוק, הנחיה, תקנה, או איסור למכור דירה לאתיופים בכל מקום שהוא? ירוויח מספיק כסף ויוכל לקנות דירה בהתאם ליכולתו הכלכלית. 3. מי שמקבל מהמדינה מענק לרכישת דירה, שלא יבכה שהמדינה מפלה אותו. הרבה אנשים אחרים היו שמחים לקבל מענק לרכישת דירה. למה הם לא מקבלים? אז הם מקבלים מענק לרכישת דירה ויורקים על היד שנתנה להם אותו? חוצפה וכפיות טובה. אם אנשים פרטיים לא מקבלים אותם לעבודה או לא מכניסים אותם למקום, זה לא בגלל שאסור להם לעסוק באותו המקצוע או להכנס לאותו המקום, אלא בשל העדפתו האישית של בעל המקום/האחראי. להזכירך, גטו זה אזור שבו חייבים להתגורר כל בני העדה. שגם מי שיש לו כסף אסור לו לגור במקום אחר. שגם אם מישהו מוכן להעסיק אותו, אסור לעשות את זה. שיש מקומות שעל פי חוק אסור להכניס אותו. עם כל הסיפורים ששומעים איך הם מתנהגים כשהם שיכורים, למה שבעל מועדון ירצה צרות כאלה בעסק שלו? אתה יודע איזה צרות המשטרה והעיריה עושים לעסקים שתקריות מתרחשות בתחומם? אולי היה צודק מבחינתם להפגין. אולי. אין שום צידוק להתפרעות. |
|
||||
|
||||
1.מה מפריע לך שיגורו בסביון? 2.יש חוק,הנחיה,תקנה שהם יכולים להשתמש במענק רק במקומות מסויימים. 3.מי שמקבל מענק לא יכול להתלון שהפלו אותו? זה משהו כמו-"מה היא מתלוננת שהבוס שלה אנס אותה,הייתה לה משכורת גבוהה"? יש הבדל בתפיסת עולם ביננו היהודים הציונים,לבינכם המוסלמים-אנחנו מברכים על כל יהודי שעולה לארץ מכל מקום ומנסים לעזור לו להשתלב ולהתגבר על הפערים.אנחנו לא עושים להם טובה,והם לא לנו-אבל כולם צריכים לכבד אחד את השני.זה המחיר של קיבוץ גלויות. זה לא בגלל חוק,זה בגלל אנשים גזענים וכזאת תופעה זאת בעיה לאומית שמצריכה טיפול לאומי. להכירך,מה שתיארת זה ממש לא גטו,זאת ההגדרה הכי מצומצמת בכמות ובזמנים שקיימת.שכונות העוני של השחורים הם גטו? שמורות האינדיאנים? ה"גטו היהודי" בונציה היה גטו? אתה ,כמקובל באסלם,נתפס לנוקדנות-לאדם שמחפש עבודה ולא מקבלים אותו בגלל השם משפחה שלו או בגלל החוק אוסר על לקבל אותו-הוא באותו מצב-הוא לא עובד,והוא לא עובד מגזענות. גם אדם שלא מכניסים אותו למועדון וכו'. "עם כל הסיפורים.." -איזה סיפורים שמעת? לספר לך סיפורים על רוסים? על מרוקאים? על רומנים? (על גרמנים אין לי,הם אנשים טובים) את אף אחד לא מעניין מה "בעל המועדון" רוצה או לא,יש לו מועדון ציבורי-הציבור יכול להכנס. שוב,את ההתפרעות התחילו ארגונים החבלה השמאלנים-במסגרת מטרתם הכללית לעודד רצח מוות והרס של יהודים. |
|
||||
|
||||
1. מי אמר שהפריע לי שיגורו בסביון? 2. אלא מה, נותנים מענק לאדם שמתקשה ברכישת דירה, כדי שיוכל להשיג את המינימום הדרוש. מיותר לגמרי מבחינת המדינה לסייע לאדם לרכוש לעצמו דירת פאר. אם יש לו את היכולת לרכוש לעצמו דירת פאר, שיסתדר בלי המדינה. 3. עצם המענק מראה שהפלו אותו לטובה. אני לא רואה הקבלה בין הדוגמה שנתת למקרה שלנו. זו שהיתה לה משכורת גבוהה יכולה להתלונן שהבוס שלה אנס אותה1, אבל לא להתלונן שנתנו לה פחות משכר מינימום. יש הבדל בתפישת עולם בינינו היהודים הציונים, לבינכם המוסלמים - אנחנו באנו ארצה לבנות ולהיבנות בה. המוסלמים מהגרים לכל מקום שבו רמת המחיה טובה יותר, חיים כמו פושעים, מחוללים מהומות ואז מתלוננים שרואים בהם פושעים ומפלים אותם. אם זה לא בגלל חוק, זה לא גטו. הגטו היהודי בונציה היה גטו. ראשית בגלל שהמגורים בגטו לא היו בחירה אלא חוק בל-יעבור, ויותר חשוב לטיעון שלי - אני זוכר כמה התעצבתי כשהסתובבתי בגטו ונציה וראיתי את לוח האבן לזכר קדושי השואה. אז התעצבתי אל לבי, אבל התנחמתי במחשבה שהנה אני הולך שם, כשבעים שנה מאוחר יותר, הולך מבית הכנסת למקום אחר, וכמוני מליוני יהודים ברחבי העולם. ולכן מפריע לי שכל אידיוט בכיין משתמש במושג הקשה הזה כדי לתאר מצב שלפחות חלק ממנו לגמרי באשמתו ואחריותו האישית. מה תגיד אם הכושים במחנה "חולות" יגידו שסגרו אותם באושוויץ? השוואה מקוממת, לא? ומה שתיארתי זה גטו. מתוך הערך <גטו ויקיפדיה>: במקומות רבים ובתקופות רבות כפו השלטונות עליהם צורת חיים זו, כדי להבדילם או להשפילם, ובכדי להגביל את תחומי עיסוקיהם. ההחלטה על כך התקבלה לראשונה בשנת 1179, במועצה הלטראנית השלישית של הכנסייה, אולם לא נכפה עדיין נושא המגורים הנפרדים. בראשית העת החדשה, בשנת 1516, הקצו שלטונות ונציה אזור מוקף חומה ותעלות מים בעיר למגוריה של הקהילה היהודית, בקרבת בית היציקה החדש (באיטלקית: ghetto nuovo). ה"גטו נואובו", ובקיצור גטו, הפך להיות שמה של השכונה היהודית, ולימים הפך גטו להיות השם המקובל לכל רובעי היהודים באירופה. ....רוב הגטאות היו מוקפים בחומה ובה שער אחד או שניים. השערים היו נסגרים לעת ערב ונפתחים בבוקר. גם אם תחזור על זה מליון פעם, לא תהפוך אותי למוסלמי. יש אדם שלא מקבלים אותו לעבודה כי החוק אוסר - וזה מצביע על אפליה ממוסדת. יש אדם שלא מקבלים אותו לעבודה כי למעסיק לא נוח להחזיק אותו מסיבות של העדפה אישית שיכולות להיות רבות ומגוונות, וזה לא קשור למדינה. ויש אדם שלא עובד כי הוא עצלן/בררן/דורש תנאים שיכולתו התעסוקתית לא מצדיקה. הדוגמה הראשונה באחריותה המוחלטת של המדינה. הדוגמה השניה לא. הדוגמה השלישית באחריותו הבלעדית של המובטל. ספר לי על רוסים, מרוקאים ורומנים. לכולם יש את הסטיגמות שלהם. אולי אותך לא מעניין מה בעל המועדון רוצה, אבל ברגע שתתעלם מזה - לא יהיו לך מועדונים לבלות בהם. הרי אף אחד לא מקים מועדון כי הכריחו אותו. אדם פותח מועדון כי הוא עצמו רוצה. כדי להתפרנס, כי הוא אוהב את סוג העבודה הזו וכו'. ברגע שלא תיתן לו להתפרנס, ברגע שתכריח אותו להכניס גורמים שליליים למועדון שלו2 הוא מאבד את האינטרס שלו להחזיק עסק. וגם לציבור יש אינטרסים. ולמרות שהאתיופים הם חלק מהציבור, הם רק חלק מהציבור. ואם שאר הציבור חושב שמסוכן לו או לא נעים לו להיות באותו מועדון עם אתיופים או ערבים, אתה תהיה הדיקטטור הנאור שיסגור את כולם בכוח בתוך המועדון עד שתמצא את כולם יושבים חבוקים ושרים "הנה מה טוב ומה נעים שבת אחים גם יחד"? ארגוני חבלה שמאלנים-או לא, מי שהתפרע נושא באחריות אישית להתפרעות שלו. ____________ 1 אם זה באמת מה שקרה. 2 ואם הוא הגיע למסקנה שכאן יש גורמים שמסכנים את העסק שלו, תוכיח לו שלא. בסופו של דבר הוא מנסה להרוויח כסף, וכל לקוח מכניס כסף. |
|
||||
|
||||
כרגיל,כתוצאה של חשיבה שטחית וסטריאוטיפית-אתה נשאב מהמציאות למקרים דמיונים. 2.אף אחד לא אמר לתת להם לדירת פאר. אבל דירה ב1.5 מליון ולא עד מליון (לא סגור על המס. המדוייקים),תמנע מהם מחיים בגטו,ומאיתנו לראות אותם כזרים.צריך להקים עם,לא מקימים עם עם שכונות מחולקות לפי צבעים. 3.אני לא חושב שמישהו מהם בא בטענה כלשהיא למדינה.(אולי הם אמרו מדינה אבל שהם מפרטים אתה מבין שהכוונה היא לא למדינה).על מנת להסיר ספק-ישראל היא המדינה הכי טובה בעולם,הכי פלורליסטית,הכי נחמדה,הכי יפה,הכי לא גזענית,המזג אויר הכי טוב והמצאנו את החומוס. הם מתלוננים על החברה-על שוטרים שמאוד קל להם לתת אגרוף לאדם שחור,על משפחות שלא מקבלות בן/בת זוג שחורה וכו'. עוד פעם,ה"גטו" המודרני בא לתאר חברה סגורה ומנותקת.אף אחד לא משווה שכונת עוני עם 90% שחורים בדטריוט לשואה.אבל זה גטו. (נכון,טעיתי,בונציה כן הכריחו אותם). הם לא מתלוננים על חוק או אפליה ממוסדת! ישראל היא המדינה היא לא גזענית בעולם. איך אתה יכול לדעת אם אדם עצלן אם הוא לא עבד שניה? אני בטוח שתנאי העבודה שאתיופי ממוצע דורש יגרום לצוקרברג לחשוש. שוב,פעם שלישית-אם זאת תופעה,כלומר,יותר מידי מעסיקים לא מוכנים להעסיק אנשים מסוג מסויים כי הם שחורים או נמוכים או ג'ינג'ים זאת בעיה חברתית. אני מקווה שאתה מבין שלא ניתן לראות אם אדם עצלן לפי צבע העור או העיניים נכון?! מה יהיה?! אף אחד לא אמר להכניס "אדם שלילי" למועדון. אבל אתה לא יכול לקבוע שאדם שלילי רק כי העור שלו בצבע שונה או שהוא ג'ינג'י (והוכח מדעית שלג'ינג'ים אין נשמה!). מה קורה איתך? זאת בדיוק הבעיה שעליה הם הפגינו-ישר רואים בהם כאנשים שלילים (כל מיני אנשים גזענים וחשוכים) בגלל צבע עורם!למה לוחם שומר חוק,חמוד שעוזר לשכנים ומתנדב במד"א צריך להמנע ממנו להכנס עם חברים למועדון כי מוסלמים פרימיטיבים מלאי שנאה לכל מה ששונה מהם לא רוצים?! לא רוצה? אל תפתח מועדון. אני לא מכריח אף אחד לשום דבר,להפך.מקום ציבורי פתוח לכל הציבור. לבית שלך תכניס את מי שאתה רוצה. ערבים זה משהו אחר,כל עוד ישנה תנועה לאומית פלסטינית-אין בעיה(יותר נכון-חובה) לראות בהם כסכנה. |
|
||||
|
||||
2. למה דווקא 1.5 מליון ולא 2 או 5 מליון? איפה עובר הקו? אני אתן לך את התשובה. הקו עובר באזור המינימום. המדינה משקיעה מאמצים כדי שתהיה להם דירה ולא יזרקו לרחוב. מי שרוצה להשתדרג לדירה טובה יותר, צריך להשקיע בעצמו ולא להסתמך על המדינה. וכי הדירה שבה הם גרים גורמת לנו לראות אותם כזרים? כאמור, השכונות לא מחולקות לפי צבעים. אף אחד לא קבע צבע לשכונה. זה אתה קבעת. אם תבין שאתיופי שיש לו 3 מליון שקל בכיס - ועוד לא נפלו לו המכנסיים מהכובד - יכול לקנות דירה בשכונה אחרת, כנראה שהשכונה לא מחולקת לפי צבע, אלא שזו שכונה יחסית זולה למגורים, שאולי הפכה זולה יותר כשמסתובבים בה פושעים ושיכורים. ולמה אין לו 3 מליון שקל בכיס ולאחרים יש? צריך לבדוק מה עשו האחרים כדי להשיג את הכסף שהוא לא עשה. 3. כמובן שהטענה למדינה. למדינה יש אחריות על השוטרים שלה וההתנהגות שלהם. כמוך וכאחרים, אני לא רוצה שיהיה לשוטר קל לתת אגרוף לאף אחד. החברה מינתה שוטרים לשמור על הסדר הציבורי, ולא כדי לפרוע אותו. אבל הטענה שלהם היא שהשוטר נותן אגרופים דווקא לשחור ורק כי הוא שחור - וזו טענה שאינה נכונה. כן. אני יודע שכשהם (או הכושים באמריקה) אומרים "גטו" זה בא לתאר שכונת פשע שבה כל הפושעים מאשימים את כל העולם חוץ מאשר את עצמם. וזו הבעיה שלי עם הכינוי. עצם הכינוי משווה את השכונות האלו לשכונות היהודים בשואה או בימי הביניים. השוואה מקוממת שבעתיים כשרואים כמה הם משתמשים בעוני כדי לתרץ את הפשיעה שלהם, לעומת אחוזי הפשיעה הנמוכים בגטאות של היהודים שלא יכלו לצאת מהגטו גם אם רצו. אם אין חוק או אפליה ממוסדת, מה הם רוצים מהמדינה? אם יותר מדי מעסיקים לא מוכנים להעסיק אנשים מסוג מסוים, אולי זה בגלל שיצא שם רע לאותו סוג של אנשים? אולי בגלל שיותר מדי מעסיקים ראו שהם לא רציניים/עצלנים/חצופים/בכיינים? אולי...? ואותו דבר בקשר למועדונים. אם בעל מועדון רואה שאנשים מסוג מסוים גורמים ליותר מדי צרות בעסק שלו, הוא לא רוצה אותם שם, למרות שלכאורה בכל פעם שהם נכנסים הוא מרוויח עליהם כסף. אולי בגלל שהנזקים שהם גורמים גדולים מהכסף שהם מכניסים לעסק. למה יש סלקציה בכניסה למועדונים? - כדי לנסות לסנן מראש את עושי הצרות. ואיך נראה לך שעובדת הסלקציה הזו? למיטב ידיעתי, עדיין לא המציאו מכשיר שסורק את הבאים בשערי המועדון ונותן לסלקטור פלט ובו פירוט תכונות האופי של הנבדק. אז מה עושים? מנסים לקבוע קווים כלליים על פי נסיון העבר. קווים כאלה שניתן להבחין בהם ממבט חיצוני. |
|
||||
|
||||
יאללה, נאה דורש נאה מקיים - תביא אתיופי שיש לו שלושה מיליון! עפ"י מחקר שנעשה ע"י חוקרים מאונ. בר-אילן (ומעוד מוסד, לא זכור לי איזה), האתיופים מקבלים את השכר הכי נמוך במשק, גם יותר נמוך משכר הערבים, שגם הם מופלים מאוד בשוק העבודה. כך שגם אם אתה מצפה שלאתיופי יהיו אמצעים משלו לרכישת דירה - הנס הזה לא יקרה לו גם בגיל 120. |
|
||||
|
||||
יפה. עלינו שלב. מה עושה אדם כדי שיהיו ברשותו שלושה מיליון? עובד קשה, ועוד קצת עובד קשה, ועוד הרבה עובד קשה. ואם תגיד שדווקא חלק מהאתיופים עובד קשה מאוד ולא מצליח להגיע לשלושה מיליון, הרי יש הרבה אחרים שעובדים קשה מאוד ולא מצליחים להגיע לשלושה מיליון. מה צריך עוד? אולי השכלה, שכל, יוזמה וחריצות. בשונה מהערבים שנמצאים בארץ עשרות שנים ולחלקם יש עסקים ואחרים עובדים כעורכי דין, רופאים ועוד עבודות שהשכר בהן גבוה מהממוצע, בשונה מהרוסים שעלו לארץ בערך באותה תקופה והתמודדו עם קשיי הקליטה והשפה - אבל לחלקם הגדול יש השכלה גבוהה, האתיופים לא צברו מספיק וותק בארץ, ואלה שבאו מאתיופיה לא זכו שם להשכלה גבוהה. אלה שאין להם השכלה ובנוסף סובלים מקשיי הסתגלות הקשורים לשפה ותרבות, מן הסתם מתקבלים לעבודות שבהן השכר הוא שכר מינימום. לכן נראה לי שפחות מאשר מדובר באפליה ברורה, מדובר בנתונים שמובילים לתוצאה. כדי לשנות את המצב הדור הצעיר צריך להתמקד בהשכלה והשקעה בעתידו, במקום בהפגנות אלימות ופרועות. אז נכון. יותר קשה להשקיע במשך שני עשורים כדי לבנות עתיד, מאשר לעשות הפגנה אחת פרועה ואלימה. אבל גם אחרי מאה הפגנות המדינה לא תהפוך את מצבו של כל אחד מהמפגינים כשווה לאחרים שעמלו והשכילו והשקיעו. |
|
||||
|
||||
לא, לא, לא! מעניין איך אתה מצליח להבין את הכל באופן הפוך. בניגוד לאחרים כאן שאני מעריץ את הסבלנות שלהם, לי אין סבלנות ולא זמן לענות במפורט, וממילא אין לך תקנה, אתה מעוות הכל וחבל להשחית עליך אנרגיה. |
|
||||
|
||||
2.1 מצחיק,כי כנראה שזה מה שהמדינה חשבה,וחבל שאין מספיק ניסיון בעולם עם דחיפת קבוצות מהגרים גדולות לאותה שכונה-אז היו יודעים שככה מייצרים סלמס. 2ההגבלה היא גם על אזורים,לא רק על רמת מחיר (למרות שאני מניח שיש קשר) 3.1לא משנה אם הטענה נכונה או לא,הם מרגישים ככה. 2ש40% מבני הנוער בכלא הם אתיופים,יש לי הרגשה שזה יותר מהרגשה. 3בפועל השוטרים בארץ יותר אלימים כלפי קבוצות חלשות. 4אתה לא שחור,מאיפה אתה יודע? 5המדינה אחראית על השוטרים,ולכן היא פיטרה אותם. כי זה מה שקורה בשפה,היא משתכללת. בכל מקרה רצון הוא דבר מאוד מורכב,אתה בטוח שכ"כ קל לשחור למצוא עבודה לא בKFC? שלא ילך בלילה בפחד שאולי ירו בו,כי אפשר לצוד שחורים? מה מסובך להבין?! הם לא נגד המדינה!הם נגד החברה!. יכול להיות,אז מה שחברה בריאה יעילה תרבותית ומפותחת צריכה לעשות,חברה פרימיטיבית וחשוכה מתירה את זה ובכך יוצרת עוד תסכול ועוד מתח ועוד פשע וכך הגלגל מסתובב. מה זה "סוג מסויים"?? ומה עם מישהו חצי לבן? איזה סוג הוא? שיחזיק עוד 2 מאבטחים. |
|
||||
|
||||
2. בכתבה אליה קישר אייל בתגובה 655052 נאמר שהמטרה המקורית היתה לפזר את המהגרים ולא לרכז אותם בשכונות. כפי שכתבת, ההגבלה על אזורים קשורה למחיר. 3. 1 אם הטענה לא נכונה - הם סתם בכיינים. 2 אם 40% מבני הנוער בכלא הם אתיופים, ונניח שחצי מהם הגיעו לשם בגלל שחיפשו אותם, עדיין החצי השני מהווה חלק גדול פי כמה משיעורם באוכלוסיה, דבר שמצביע על אחוזי פשיעה גבוהים, מה שמטיל ספק בטענה שחצי מהם הגיעו לשם בגלל שחיפשו אותם ולא בגלל שהם פושעים "אמיתיים". 3 השוטרים בארץ אלימים בכל הזדמנות שתיתן להם. דווקא בחלוקת הזאפטות שלהם אני לא חושב שיש קיפוח. 4 אני לא שחור, אבל יצא לי להתוודע מקרוב למנטליות שלהם. אם בעבר הייתי יכול לתלות את זה ב"ככה ראיתי בסרטים", היום אני יכול לומר לך שככל שראיתי, הם מצפים שהממשלה תעשה הכל בשבילם והם ישבו רגל על רגל. 5 מעט מדי ומאוחר מדי. אפשר לומר שהמדינה צריכה לפטר הרבה יותר שוטרים, אבל מי יחליף אותם? המוטיבציה להתגייס למשטרה לא בעננים, השכר לא משהו והערכים של החברה מפחיתים את אחוז השוטרים שהתגייסו כדי לשמור על חברה בריאה ובטוחה יותר. מה נשאר לנו? השפה משתכללת בהתאם להווי והלך הרוחות של הדוברים בה. אם הדוברים בה יוצרים הקבלה שמובנת ומקובלת על כולם, ההקבלה תתפוס. אם אני משווה את תושבי עזה לאורקים ואתה מקבל את ההשוואה - אתה תאמץ אותה. אחרים שההשוואה בלתי נסבלת בעיניהם - יתקוממו, יגנו אותה וכמובן שלא יאמצו אותה. נניח שהם נגד "החברה". אז הם יצאו לרחוב ויפגינו בצורה שקטה ומנומסת או פרועה ומסוכנת. מי אמור לשנות דברים? בשונה מ"המדינה", ל"החברה" אין ראש או גוף מחוקק שקובע כללי התנהגות חד משמעיים. אז נניח שיש חברה שהיא קצת יותר בריאה ויעילה ותרבותית מחברה פרימיטיבית שבה כל אחד עושה ככל העולה על רוחו. אותה חברה רוצה לנתק מגע מהאלימים והפושעים. הם לא רוצים להעסיק עוד מאבטחים ואז לראות את העוד מאבטחים מתכתשים עם הפרחח התורן שהשתכר ושלף את השפיץ שהסתיר בגרביים (אם הוא לובש כאלה. קדוש בטח לא היה יכול להחביא סכין בסנדלים) על פרחח אחר, עפרון שפיצים בגילופין. הם רוצים להעביר ערב חלק ונקי. באותה חברה, מקום בילוי שבו יש יותר מדי תגרות ודקירות, מאבד את לקוחותיו במקרה שעדיין לא נסגר על ידי הרשויות. נראה לי שיותר חשוב לוודא שלא ידקרו אנשים, מאשר שלא יופלו אנשים. ואת הסוגים לא אני קובע. יושב הסלקטור עם בעל המקום והם קובעים. אולי בודקים כמה דונם נכנסים באבזם החגורה, ומעל מספר מסויים זה ערס כבד שלא עובר סלקציה. |
|
||||
|
||||
2.ומה אתה חושב שהצליחו לפזר אותם? או שהתוכנית גרועה או שלא הייתה שום כוונה לפזר אותם. 3.1כמו פורנוגרפיה ועוני,זה עניין יחסי של תרבות וסביבה.כל העניים בשוויץ יודעים שהם עניים וכל העניים בהודו יודעים שהם עניים-האם הם אותם "עניים" האם זה אותו "עוני"?! למה עני בשוויץ שהיה נחשב למעמד בינוני בהודו מרגיש עני ומעמד בינוני בהודו לא?. הם מרגשים. גישה קרה צדקנית ופטרונית לא תביא לחברה טובה יותר,היא תביא למדינה ערבית. 2באתיופיה לא היו פושעים,מה קרה? הגיעו לארץ והצבע השחור שלהם הופעל?! מה אתה חושב הוביל למה? אטימות וגסות רוח תוך זריקתם לשכונות עוני והתעללות ע"י כל שוטר משועמם הפכו אותם לפושעים או הם היו פושעים ואז נזרקו בלי סיכוי לעבודה בשכונות עוני ושהשוטרים מתעללים בהם? 3נכון,הם אלימות יותר כנגד קבוצות שנתפסות ע"י כחלשות יותר. 4מי שמצפה שיעשו בשבילו הכל,מי שפושע,אני מסכים-ומה עם מי שלא? מה איתו? למה לא להכניס אותו למועדון? למה להציק לו סתם? 5באין חזון יפרע(א) עם הם מעלים לתודעה הציבורית את הבעיה,אנשים הופכים ליותר מודעים,שוטרים חושבים פעמים לפני שהם מפוצצים ילד אתיופי. לאט לאט... לא,יותר חשוב לך להתנשא על אנשים מאשר לראות אנשים דקורים. כי אדם צדיק תם וישר שומר חוק וצדק שיבוא עם חברים שלו למועדון ולא יכניסו אותו -פעם,פעמיים-מה אתה חושב שזה יצור? יותר או פחות אלימות? לא כל הדעות שווה שמאלנים,אנטישמים,נאצים,פדופילים,גזענים,אנסים,אסלמיסטים-הם מחלות של חברה,ואסור לחברה בריאה לקבל אותן-גם אם בעל המועדון ממש רוצה.חלאות אדם כאלה לא יקבלו מהציבור אישור לפתוח מקום בציבור. |
|
||||
|
||||
תביא תמונה שלך, נעשה את הגרסא הישראלית |
|
||||
|
||||
על שני אלה נאמר: מי שהולך לישון עם (משסי) כלבים, קם בבוקר עם מאשקשים. שמתם לב איך האייל הולך והופך להיות בבואה של המדינה? פעם היו כאן דובי ואלון, היום אישקשתא ומדביר הזנבזיפים הם אלה שנותנים את הטון. |
|
||||
|
||||
המערכת מוזמנת לחסום את המדביר. |
|
||||
|
||||
אני והיפות שלי |
|
||||
|
||||
החיים המודרנים ללא ספק השתפרו מאז שהטכנולוגיה הגיעה לפיתוח קסמים. |
|
||||
|
||||
אין ספק שאתה (או הבחור בתמונה) צדיק, יפה, קדוש, טהור... |
|
||||
|
||||
2. אולי לא הצליחו, אבל הצגת את זה כאילו המטרה היא לרכז אותם בשכונות ולסמן אותן לפי צבעים. אפילו כתבת על כך שממשלות לא לומדות שלרכז מהגרים יוצר סלמס. 3. 1 הקבלה לא נכונה. אם שוטר נותן אגרוף לאזרח בגלל צבע עורו, זה עניין אובייקטיבי לגמרי. או שהוא נתן לו אגרוף כי הוא שחור, או שהוא נתן לו אגרוף סתם כי הוא שוטר אלים. אם האזרח מרגיש שהוא קיבל אגרוף בגלל שהוא שחור - למרות שהטענה לא נכונה - האזרח צריך לטפל בהרגשות הלא נכונות שלו, במקום שהחברה תטפל ביחס הבלתי נכון שלכאורה יש לה כלפיו. 2 חכם בלילה. באתיופיה הם היו כמו כולם. אז גם אם הם היו פושעים, לאף אחד לא היה אכפת. בדיוק כמו שלאף אחד לא אכפת כשהסודנים אונסים ושודדים בסודן. שם זה נורמלי. אם אתה שואל אותי מה לדעתי הוביל למצב הזה? הם נפלו לתוך חברה שיש בה דרישות גבוהות יותר מאשר בארץ המוצא שלהם, בשונה מארץ המוצא שלהם, בארץ הם שונים ואת זה אף אחד לא יכול לשנות. כדי לייחד את עצמם ולהרגיש גאווה בשונותם, הם יוצרים לעצמם תדמית של העבריין השכונתי הכושי שכולם מפחדים ממנו כי הוא כזה בריון קשוח. בדרך כלל המשטרה המשועממת נטפלת לבריונים שכונתיים קשוחים שכאלה, וזה כל הסיפור. 3 אולי כי קבוצות שנחשבות חלשות יותר נותנות למשטרה יותר הזדמנויות? החרדים משתוללים בהפגנות ללא רישיון, הערבים עוסקים בטרור, הפגנה אתיופית שבה הופכים מכוניות וזורקים אבנים... אלה ההזדמנויות המושלמות לבריון במדים להפגין את נחת זרועו. 4 אם אין לך דרך לקרוא את ליבו ומוחו של העומד בתור למועדון, איך תנסה למנוע צרות? בסופו של דבר תגלוש להכללות. 5 זה לא משנה אם אנשים הופכים ליותר מודעים, אם החברה עדיין חושבת שהאתיופים הם הפושעים בכל הסיפור. ואחרי ההפגנות הללו, זה המצב. טוב, לפחות יש משהו שחשוב לי יותר מאשר לראות אנשים דקורים. כי אדם צדיק, תם ויש, שומר חוק וצדק, לא יוצר אלימות גם אם לא הכניסו אותו למועדון עשר פעמים. וכאמור, בעל המועדון רוצה להרוויח כסף. מה אכפת לו שאתיופים יקפצו להם על הרחבה במועדון שלו? כ-ל בעלי המועדונים כל כך גזענים שכוווולם מוכנים להפסיד את הכסף מהלקוחות האתיופים רק כדי לספק את הגזענות שלהם? או אולי יש כאן משהו מעבר לגזענות של בעל המועדון? |
|
||||
|
||||
2.ברור שהממשלה לא "רוצה",הממשלה הייתה מעדיפה שכל המדינה תהיה ארסוף,אבל כניעה לאינטרסים זמניים מייצרת בעיה לטווח ארוך. 3.1כן האדם הראשון,ומה עם אח שלו? ואבא שלו? וחבר שלו? ואחותו? ודודה של השכנה? 2מה?!?!?!?! 3קבוצות שיותר חלשות נותנות למשטרה יותר הזדמנויות?!? וואו,באמת וואו,אתה רומז שלאתיופי שדפקו לו ולאחיו מכות סתם כך,שעוצרים אותו סתם,כי המתנדב משועמם,שלא מכניסים אותו למועדון (כי בנאציוויל שלך זה מה שרצוי),שהקו"ח נזרקים לפח שניה אחרי שהן מתקבלות יש יותר סיכוי להפגין,להיות אלים, מאדם אמיד שגר בשדרות רוטשילד וכששוטר פונה אליו הוא נזהר לו להגיד משהו שיכול להתממש כתביעה,יכול להיות שיש בזה משהו. 4 כרגיל,לא מונע מאף אחד להכנס (חוץ מערבים אולי) יש חשש תציב יותר מאבטחים.חברה לא יכולה לקבל מועדונים ללבנים בלבד.אפילו ביבשת המקוללת הבינו את זה. 5אתה חושב שעכשיו,אחרי ההפגנה,יש יותר סיכוי ששוטר ידפוק סתם מכות לאתיופי או פחות? אנשים לא נולדים צדיקים! חברה צודקת מייצר אנשים צדיקים. מה אכפת לו? תדמית,הוא רוצה מועדון של לבנים עשירים. |
|
||||
|
||||
2. טוב, המדינה בדרך להיות ערסוף... וחזרה לנושא: אם הממשלה לא "רוצה", אז אף אחד לא מסמן שכונות לפי צבע. נוכל להסכים על זה? 3. 1 אתה מכיר אתיופי שקיבל מכות משוטרים לחינם, וגם אבא שלו, וחבר שלו ואחותו ודודה של השכנה? או שאלה צ'יזבטים שמספרים ליד המדורה שסביבה מרוקנים וודקה שקופה לגרונות שחורים? 2 בקצרה, באתיופיה כולם היו אתיופים. בארץ הם שונים. עצם השונות מחייבת אותם להסתגל ולהשתנות, או להשאר שונים ולבכות שמסתכלים עליהם כשונים. 3 נתתי דוגמאות מאוד ספציפיות להזדמנויות האלה. אתה מספר לי יותר מדי על אתיופי שדפקו לו ולאחיו מכות סתם כך, וגם להרבה מתנחלים יש סיפורים כאלה, וגם ערבים וחרדים. אתה יודע מה המשותף לכולם? הם נוהגים להתעמת עם שוטרים בתכיפות גבוהה, ואז לבכות שהמשטרה דיכאה את ההתפרעויות שלהם. ולכן כשבאמת הם מצליחים להוכיח אלימות בלתי מוצדקת, זה כמעט כמו "זאב זאב". אה... ואצל החרדים זה "וועלוועלה וועלוועלה". ולכן כששוטר פונה אל אדם אמיד שגר בשדרות רוטשילד, או נראה כמו אדם אמיד שגר בכל-מקום-שהוא, השוטר נזהר מתביעה כי במקרה של ויכוח, הרבה פחות יאמינו לשוטר שאותו אדם אמיד תקף אותו. כי הוא אזרח הגון ושומר חוק (או לפחות נראה ככה). ועכשיו אשאל אותך: אז למה אם השוטר יספר שהאתיופי תקף אותו, יאמינו לו הרבה יותר? 4 מי שלא ימנע מאף אחד להכנס, הרשויות יסגרו לו את המועדון. זו עובדה. מאבטחים יכולים לטפל בתקרית שמתפתחת ומתרחשת. סלקציה מונעת אותה מראש. מבחינת שלום הציבור, או האינטרסים של בעל המועדון, לא ברור לך שסלקציה שומרת על השקט הרבה יותר מאשר אבטחה? וכמה תשלם בכניסה למועדון שרוקדים בו שני ערסים ושלושה אתיופים, ועשרה מקררים בריונים עומדים ליד הקירות ועוד חמישה מקררים שוכבים בתיקון מהתגרות של אתמול בלילה? 5 אני חושב שעכשיו, אחרי הפרסומים בתקשורת, פחות סביר ששוטר ידפוק סתם מכות לכל אזרח שהוא. קלטו שמצלמים אותם. ההפגנה עצמה לא עזרה לאף אחד חוץ מחובבי האקשן. אז מה אתה אומר, שאם החברה לא תייצר אתיופים צדיקים, הם ישארו רשעים? איך זה עובד בדיוק? שוב, סלח לכל אלה שלא רוצים לגלות במועדון מי צדיק ומי מחכה שהחברה תייצר את צידקותו הרבה והטהורה. אם מדובר במועדון של עשירים, המחיר מהווה מדד. מי שיכול לשלם - נכנס. מי שלא - נשאר בחוץ. אם הוא רוצה מועדון של לבנים, למה? אני שוב שואל אותך, למה הוא מוותר על הכסף שיכולים להכניס לו כל אלה שלא עברו סלקציה? |
|
||||
|
||||
2.הממשלה גם רוצה הייטק קצה ולזכות בגביע העולם בכדורגל-למה היא מממנת בתי ספר שכאידאל מייצרים עוני מסכנות ובורות? ברגע שהיא מממנת את החרפה הזאת היא מעודדת-עוני בורות ומסכנות.ברגע שהיא מגבילה את היצע הדירות למקום מסויים היא מייצרת סלמס. 3.1אממ,על מה אתה חושב שהם הפגינו?.(האמת שאני לא בקשר עם אף אתיופי,ואם להגיד את האמת לא יוצא לי לראות יותר מידי אתיופים.) 2בגלל שכולם היו אתיופים הם לא פשעו? ברור שהם צריכים להשתנות,אבל אם אתה מצפה מאדם לעשות קפיצה תודעתית וטכנולוגית מהמאה 19 למאה 21 בכמה שנים בלי עזרת מדינה-אתה גם משקר לעצמך וגם מייצר חברה מתוסכלת ופשיעה מוגברת. 3הם נוהגים להתעמת עם שוטרים? כאילו זה חלק מהתרבות שלהם? הוא שיש משהו משותף אחר בין כל הקבוצות האלה? מה שתיארת מדיוק,ובחברה בריאה ולא גזענית רעה ומפלה (או בקיצור-ערבית.כמו שאתה שואף) שאנחנו רוצים (אנחנו זה אנשים שיש להם קצת חמלה וסולידריות) זה לא מצב תקין. 4איך אתה חושב שהקסם הזה קרה בארה"ב?אני רוצה לראות את המועדון שלא יכניס שחור שם. לא רק מבחינת המועדון והבעלים,מבחינת השחור זה כמו לזכות בלוטו ויהפוך לסלב בשתי שניות. 5יפה,האם הסיכוי ירד בעקבות הצילום או בעקבות הבלאגן? אין קשר לאתיופים,כל קבוצה באוכלוסיה שתרגיש (שים לב-תרגיש) מופלת ומודרת תתחיל לתסוס.כל חוסר צדק מיייצר מרמור שמייצר אווירה של פשיעה מכך אתה מבין שכסף הוא רק אמצעי,שבעולם המערבי בעיקר לטיפוח האגו.אם הוא יכול להרגיש מורם מהאספסוף ועדיין יש מספיק אנשים שנכנסים ,למה לא? למה אתה חושב שאנשים מצביעים למרץ? חצי מהם לא יודעים כלום אז משקרים להם וחצי רשעים שמשקרים לחצי הראשון. |
|
||||
|
||||
2. אבל הממשלה מממנת בתי ספר. לכן גם אם בתי הספר לא מתפקדים בצורה מושלמת, הם עדיין מלמדים את מי שרוצה ללמוד, ובסופו של דבר יוצא לנו מזה המון הייטק. הממשלה יכולה לממן דירות לאזרחים עד גבול מסויים. כל סיוע לרכישת דירה שהממשלה נותנת לאתיופי אחד, ממומן על ידי המיסים של עשרות אזרחים אחרים. אולי בזה שהממשלה בכלל מסייעת לאנשים לרכוש דירה במקום שיעבדו קשה וירכשו דירה בכוחות עצמם... אולי זו החרפה? כמה אחוזים של העלאה במיסים אתה מוכן לספוג כדי שהמדינה תסייע לאתיופים לרכוש דירות של מיליון וחצי במקום דירות של מיליון? ואם כן, האם האחוזים שאתה מוכן לספוג יספיקו? ואם מעלים את רמת הסיוע לאתיופים, למה שלא יעלו את רמת הסיוע לסטודנטים, לחיילים משוחררים, להייטק הנ"ל, לילדים מחוננים... למה שלא נכפיל את המיסים פי ארבע או פי מאה, כדי שכולם יקבלו ה-כ-ל מהמדינה והכסף יספיק להם? 3. 1 עד כמה שהבנתי, הם הפגינו על אפליה כללית נגד אתיופים. לא רק אלימות משטרתית, אלא אפליה כללית. 2 גם עם עזרת המדינה הם לא יקפצו תודעתית כל כך מהר. ואני לא יוצר חברה מתוסכלת ופשיעה מוגברת. מי שציפה לקפץ לו בנחת מאתיופיה לישראל, מהחיים באפריקה הנחשלת לישראל של שנות התשעים והאלפיים, מי שציפה להשתלב ולמצוא את מקומו בן רגע, מי שמצפה יותר מדי סופו שיתאכזב. עודף אכזבות יוצר תסכול, והאשמה היא במי שיש לו עודף ציפיות ולא במדינה שעשתה כל כך הרבה כדי לקלוט את העליה הזו. 3 מתעמתים עם שוטרים, מתעמתים בינם לבין עצמם. בסופו של דבר, הרוב לא תקועים בכלא בעוון ישיבה תמימה על ספסל בשכונה, כפי שכתבה עוד בכיינית מקצועית בקשקוש הארוך הזה. בהנחה שהתיאור שלי היה מדויק, אתה עדיין מתעלם מהשאלה למה אנשים יאמינו שהאתיופי נעצר בצדק? אתה טוען שזו סתם סטיגמה בלתי מוצדקת? אתה טוען שרוב האתיופים שנעצרים ויושבים בכלא - חפים מפשע? 4 כזה קסם שבשנים האחרונות כל כמה חודשים הכושים פותחים במהומות על כך שמתייחסים אליהם כאל פושעים. ושם חסר אנשים שמתייבשים בתור למועדון? 5 אני מניח שבגלל הצילום, ולא בגלל ההפגנה. מה הנקודה? כל קבוצה שתתסוס ותייצר פשיעה, צריכה להרגיש את נחת זרועו של החוק. אם הם מטפחים רגשות של פגיעה ואפליה, זה לא מצדיק את ההתפרעות שפתחה את הדיון הזה. מי זה "הוא"? הבליין הממוצע? היתכן שכל אלה שצועקים שאני גזען שפל ומלוכלך - וגם גס רוח, אליבא דרון בן-יעקב - מעדיפים את מקום הבילוי שלהם נטול אתיופים? שאם לבליין זה לא אכפת, והאתיופי לא מהווה סכנה סטטיסטית, למה ימנע בעל המועדון להרוויח כסף מכיסו של האתיופי? |
|
||||
|
||||
גם מי שמתעלל בחתולים צריך להרגיש את נחת זרועו של החוק. |
|
||||
|
||||
2.ברור שהממשלה לא "רוצה",הממשלה הייתה מעדיפה שכל המדינה תהיה ארסוף,אבל כניעה לאינטרסים זמניים מייצרת בעיה לטווח ארוך. 3.1כן האדם הראשון,ומה עם אח שלו? ואבא שלו? וחבר שלו? ואחותו? ודודה של השכנה? 2מה?!?!?!?! 3קבוצות שיותר חלשות נותנות למשטרה יותר הזדמנויות?!? וואו,באמת וואו,אתה רומז שלאתיופי שדפקו לו ולאחיו מכות סתם כך,שעוצרים אותו סתם,כי המתנדב משועמם,שלא מכניסים אותו למועדון (כי בנאציוויל שלך זה מה שרצוי),שהקו"ח נזרקים לפח שניה אחרי שהן מתקבלות יש יותר סיכוי להפגין,להיות אלים, מאדם אמיד שגר בשדרות רוטשילד וכששוטר פונה אליו הוא נזהר לו להגיד משהו שיכול להתממש כתביעה,יכול להיות שיש בזה משהו. 4 כרגיל,לא מונע מאף אחד להכנס (חוץ מערבים אולי) יש חשש תציב יותר מאבטחים.חברה לא יכולה לקבל מועדונים ללבנים בלבד.אפילו ביבשת המקוללת הבינו את זה. 5אתה חושב שעכשיו,אחרי ההפגנה,יש יותר סיכוי ששוטר ידפוק סתם מכות לאתיופי או פחות? אנשים לא נולדים צדיקים! חברה צודקת מייצר אנשים צדיקים. מה אכפת לו? תדמית,הוא רוצה מועדון של לבנים עשירים. |
|
||||
|
||||
2.ברור שהממשלה לא "רוצה",הממשלה הייתה מעדיפה שכל המדינה תהיה ארסוף,אבל כניעה לאינטרסים זמניים מייצרת בעיה לטווח ארוך. 3.1כן האדם הראשון,ומה עם אח שלו? ואבא שלו? וחבר שלו? ואחותו? ודודה של השכנה? 2מה?!?!?!?! 3קבוצות שיותר חלשות נותנות למשטרה יותר הזדמנויות?!? וואו,באמת וואו,אתה רומז שלאתיופי שדפקו לו ולאחיו מכות סתם כך,שעוצרים אותו סתם,כי המתנדב משועמם,שלא מכניסים אותו למועדון (כי בנאציוויל שלך זה מה שרצוי),שהקו"ח נזרקים לפח שניה אחרי שהן מתקבלות יש יותר סיכוי להפגין,להיות אלים, מאדם אמיד שגר בשדרות רוטשילד וכששוטר פונה אליו הוא נזהר לו להגיד משהו שיכול להתממש כתביעה,יכול להיות שיש בזה משהו. 4 כרגיל,לא מונע מאף אחד להכנס (חוץ מערבים אולי) יש חשש תציב יותר מאבטחים.חברה לא יכולה לקבל מועדונים ללבנים בלבד.אפילו ביבשת המקוללת הבינו את זה. 5אתה חושב שעכשיו,אחרי ההפגנה,יש יותר סיכוי ששוטר ידפוק סתם מכות לאתיופי או פחות? אנשים לא נולדים צדיקים! חברה צודקת מייצר אנשים צדיקים. מה אכפת לו? תדמית,הוא רוצה מועדון של לבנים עשירים. |
|
||||
|
||||
השבוע ראיתי עוד סרט על השואה, ונזכרתי בויכוח הזה שלנו על השימוש במילה "גטו". תהיתי, למה אתה מוחה כל כך על השימוש במושג "רצח" לעניין חתולים - בטענה שזה מזנה את השפה וגורם לזילות של מושג הרצח, אבל לא אכפת לך שמזנים את מושג הגטו ומוזילים אותו? |
|
||||
|
||||
כי הנאצים לא המציאו את המונח, וקדמו לו כמה אנשים לפניהם, שיצקו לו משמעויות אחרות. |
|
||||
|
||||
איזה משמעויות אחרות היו לו, חוץ מכליאה כפויה של היהודים באזור סגור, שממנו היציאה שלהם מוגבלת, שאסור להם לגור באזורים אחרים, שתחומי העיסוק והפרנסה שלהם מוגבלים וכו'? |
|
||||
|
||||
לפי ואחרי-בעולם-המשמעות הייתה דומה אך לא זהה. אם תבקש מאדם בדטרויט לתאר לך אסוציאציות של המילה ''גטו'',אני בספק אם זה יתקרב לאסוציאציות שלך ושלי. |
|
||||
|
||||
כי המשמעות שמייחסים למילה ''גטו'' בעולם (שאינו יהודי) היה לפני ואחרי כאיזור שמסוגר בתוך עצמו מבחינה תרבותית ובד''כ מוזנח ועני. וסה''כ אנחנו עדיין מדברים על אנשים,אז זה באותו עולם מוסרי. |
|
||||
|
||||
לפני שהיה גטו ליהודים, לא היה גטו. לכן לא היתה משמעות למילה. בקשר ל''אחרי'', אתה צודק. ועל זאת אני מתרעם. גם אם מדברים על אנשים, זה לא אותו עולם מוסרי. כאן יש אנשים שהממשלה סגרה אותם באזור מסוים על פי חוק, ואנשי הממשלה והיושבים בחוץ פוגעים בהם חופשי. שם יש אנשים שהממשלה לא סגרה באף מקום, והם פוגעים חופשי באלה שבחוץ. ...וגם באלה שבפנים. |
|
||||
|
||||
1.לא "לפני שהיה ליהודים",אלא לפני שהיה בשואה. 2.יש דרכים רבות לסגור אנשים,הבוטה והקשה מכולם היא פיזית ובכח. תשאל אתיופי שמנסה להכנס למועדון או מזרחי למר"צ. |
|
||||
|
||||
1. אין לי מושג אם השתמשו במילה גטו בלשון סלנג לפני השואה. אם כן, זה מוביל אותנו לנקודה הבאה. 2. לסרב להכניס אורח לבית שלך שונה במהות מאשר לנעול אותו בבית שלו. |
|
||||
|
||||
2.כשזה ממסדי ורחב -אז אין הבדל-התוצאה זהה. נכון שזה יותר בוטה אגרסיבי וקשה לנעול בבית. |
|
||||
|
||||
חשבתי שחוץ ממקרה היהודים, זה לא היה ממסדי. ואת היהודים באמת נעלו בבית זה ההבדל עליו אני מדבר, בין השאר1 ___________________ 1 חוץ מזה שירו בהם במקום שהם ירו בעצמם או באחרים. |
|
||||
|
||||
אז על מה אתה לא מסכים? |
|
||||
|
||||
כתבת שבמקרה בו המגמה ממסדית ורחבה, אין הבדל אם נעלתי אותו מחוץ לבית שלי או בתוך הבית שלו. היות וציינתי שהמגמה הממסדית היתה קיימת רק במקרה של היהודים, ההבדל ברור וזועק לשמים. כך או אחרת, אני חושב שיש יתרון לחופש להסתובב בחוצות, גם אם מקומות מסוימים יגבילו את כניסתך אליהם. זה אף פעם לא כמו להיות נעול בבית. אפשר להשוות להבדלים בין כלא, מעצר בית, צו הרחקה, ומישהו שאומר לך ''אל תדבר איתי'' בלי צו. |
|
||||
|
||||
השחורים בארה"ב-לא היה קיים? |
|
||||
|
||||
סגרו אותם בגטו? |
|
||||
|
||||
מילה חלופית לגטו בסלנג אמריקאי (לא יודע בקשר לבריטי) "הוּד". |
|
||||
|
||||
"הוד" זה לא קיצור של Neighborhood פשוט? |
|
||||
|
||||
זה המקור, אך עושים בזה שימוש חלופי לגטו. ראה הערך במילון האורבני. |
|
||||
|
||||
ע"פ המילון באמת זאת מילה נרדפת. דא"ג שמעת איך מבטאים את המילה ע"פ המילון הזה?- "hood Nigga" . LOL
|
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |