|
||||
|
||||
חלק מהכלים שעומדים בפני כל נושא ונותן זה העמדת הפנים שיש לך יותר אפשרויות ממה שיש לך באמת ונקיטת מהלכים "התאבדותיים" במטרה לגרום לצד השני להתכופף. כל זמן שמה שאתה עושה זה במסגרת החוקים הנתונים, לא צריכה להיות עם זה בעיה (והייתי מוסיף: על אחת כמה וכמה, עדיף שהפוליטיקאים שיודעים איך לנהל משא ומתן יהיו בעלי הכח לנהל את המשא ומתן עם איגודים מקצועיים/צה"ל/ממשלות זרות... ) |
|
||||
|
||||
הרי לך. מרוב שכולם יודעים לנהל משא ומתן, עדיין אין לנו קואליציה מספקת, עוד מעט נגמר הזמן והמדינה על טייס אוטומטי. אם כולם ימשיכו לשאת ולתת במומחיות שכזו, המדינה תלך לבחירות חוזרות. במצב כזה הנזק יהיה גדול יותר מתוספת של שלושה משרדי שר - שגם זה נזק מיותר. |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שכולם יודעים לנהל משא ומתן, אבל, לעצם העניין, סגירת חלון הזמן הוא לא אינדיקציה. מעצם כללי המשחק, כשמשחקים בצ'יקן התוצאה מתבררת רק סמוך לסיום, אם החוק היה מאפשר להקים ממשלה תוך שנה וחצי המשא ומתן היה נמשך הרבה יותר זמן, אם החוק היה מחייב להקים ממשלה תוך שבועיים, כנראה שהיתה קמה ממשלה תוך שבועיים. כל זמן שנתניהו, בנט וליברמן חברי ממשלה, אין להם מה להרוויח מזירוז של המשא ומתן. |
|
||||
|
||||
אבל לא תמיד מבקשים הארכה, ולא תמיד נשארים במצב לא ברור שבוע לפני המועד הסופי. אם החוק היה מחייב להקים ממשלה תוך שבועיים, היו הולכים לבחירות חוזרות. בדרך כלל הזמן נותן לאנשים לחשוב שוב על נקודות, להתגמש ולוותר. |
|
||||
|
||||
כשהממשלה מתחלפת המשא ומתן הרבה יותר מהיר משום שלראש הממשלה המיועד ולשרים הפוטנציאלים יש אינטרס להקים את הממשלה מהר. כשהממשלה לא מתחלפת, כמו עכשיו, אין לאף אחד אינטרס לסיים את המשא ומתן מהר במיוחד. שים לב שהראשונים לחתום היו המפלגות שאינן חברות בממשלה הנוכחית. הבחירות לכנסת ה-19, למשל, נערכו ב-22 לינואר והממשלה הוקמה ב-19 למרץ. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |