|
||||
|
||||
שכ"ג נו... להרצאה של גרגר יש רבע מיליון צפיות בארץ, אז היא במקום ראשון. השאלה היא איך המאמר של פינת חי הוא במקום שני. הוא הגיע למקום ראשון כמו שהביקורת על גילה בן דוד וצביה שיפר הגיעו למקום ראשון. לשתיהן יש נוכחות גבוהה ברשת והן מוכרות מבחינה מקצועית, אתה רוצה להגיד לי שזה מה שנשים חיפשו עליהן? די להיתמם. זאת תמונת מסך שצילמתי פעם, אני עובדת עם אדבלוק אז בדרך כלל אני לא רואה את הדברים האלה. קידום פינת חי בגוגל למה כל כך קשה לך להאמין? |
|
||||
|
||||
כלומר - הוא הגיע למקום שני כמו שהביקורת על בן דוד וצביה שיפר הגיעו למקום ראשון. אותם גורמים שילמו על זה. |
|
||||
|
||||
להאמין במה? לא הכרתי את מודעת הפרסום ההיא, ואני בספק איזו השפעה יש לה על קידום בגוגל מעבר למקומות בהם היא עצמה מופיעה (כלומר, אני לא יודע אם תמורת פרסומת משולמת גוגל נותנת למפרסם גם קידום של עניינים אחרים). אם את טוענת שמגדלי הבשר הם שמקדמים את האדון פינת-חי, אין לי מה להגיד, זה יכול להיות אלא ששמעתי יותר מדי טענות דומות בכל עניין כמעט (אתה בעד קבלת המלצות הרופאים לגבי סטטינים? אנחנו יודעים מי משלם לך! וכו'). אני רק יכול להגיד בבטחון מלא שאף אחד מהם לא משלם לי פרוטה שחוקה, וחבל (מי יודע, אולי בעקבות הפתיל שלנו זה ישתנה). |
|
||||
|
||||
בדיון הזה גם את וגם אני קישרנו למאמרים של פינת חי. מסתבר שיש לו מאמרים טובים ויש סיבה טובה לקשר אליהם. לכן גוגל נותן אותם כתוצאה רלוונטית לחיפושים שונים. |
|
||||
|
||||
אבל.... יש תעשייה שלמה Search_engine_optimization [ויקיפדיה] שתפקידה להונות^Wלכייל את אלגוריתם התעדוף של גוגל. ג'וד לא מוכיחה זאת כמובן, אבל ייתכן ש"תנובה" או תעשיית מזון אחרת משלמת כדי להבליט מידע מחמיא ולהסתיר מאיתנו מידע שלא נוח לה. למעשה, מאוד יפתיע אותי אם תנובה איננה משתמשת בשירותיה של אחת מחברות הספאמינג^Wהפרסום האלה, שעולות ופורחות בארצנו (ע"ע אווטבריין). |
|
||||
|
||||
וכמה יפתיע אותך אם משווקי הסויה (למשל) לא משתמשים בשירותים של חברה כזאת? |
|
||||
|
||||
ומה לגבי הרופאים הטבעוניים? |
|
||||
|
||||
כן, לגבי הרופאים הטבעוניים (או רופאים בכלל), יפתיע אותי לגלות שיש להם יכולת כלכלית להשקיע בפרסום שמתחרה בחברות המזון השונות. |
|
||||
|
||||
באינטרנט יש המון נישות ויש המון מקומות שבהם שחקנים קטנים יכולים להוביל. לא חייבים להתנגש ראש בראש עם שחקנים גדולים. לדוגמה, שמו של רופא זה או אחר (שגם מרצה מדי פעם ויש לו עוד כל מיני מקורות פרנסה משניים) הוא בדיוק נישה כזו. |
|
||||
|
||||
יפתיע, יפתיע. אבל יש להם פחות כסף מל''תנובה'', ופחות מוטיבציה לממן אופטימיזציה אנטי-חלבית. לא שזה מוכיח משהו, כמובן. סתם הרהורים בעלמא על כוחם של תאגידים גדולים עם מחלקת פרסום עשירה. |
|
||||
|
||||
אני מניח שאתה מודע שאותם תאגידים גדולים משווקים גם מוצרי סויה, ולדעתי ברווח גדול בהרבה. לכן, אם כבר, נראה לי שיש להם אינטרס לממן את ג'וד. מה גם שגם אילו תנובה לא היתה מוכרת מוצרי חלב, היא היתה מפנה חלק קטן מאד מתקציב הפרסום שלה למאבק בטבעונות (לעומת מישהו שמשווק אך ורק מוצרי סויה, שעידוד טבעונות צריך להיות עיקר תקציב הפרסום שלו). |
|
||||
|
||||
למקרה שזה לא ברור, כדאי להבהיר - גוגל מפרידה באופן ויזואלי מאד מובהק (כמו שאפשר לראות בתמונת המסך המצורפת) בין אתרים שקודמו לראש הרשימה בזכות העובדה שהם שילמו כסף לבין אתרים שהגיעו לראש הרשימה בזכות העובדה שהם התאימו טוב יותר לאלגוריתם של גוגל1. 1 אם בזכות העובדה שהם באמת מתאימים יותר לחיפוש, אם בזכות העובדה שמישהו תפר אותם בצורה שתתאים לאלגוריתם של גוגל, או אם בזכות העובדה שמישהו פשוט קישר אליהם הרבה פעמים סתם להעלות את הדירוג שלהם. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |