|
||||
|
||||
כרגיל, השוואות שאינן מתיישבות עם המציאות. הכתב הזה לא חטף מכות מנאצים מתלמדים. אחרים שאינם כתבים נזהרים שלא ללכת עם כיפה, כי רבים שהלכו עם כיפה ובלי מגן דוד, חטפו מכות. כשהייתי ילד וראיתי תמונות של סבא שלי בחוץ לארץ עם סוג של כובע בעל מצחיה צרה מהחופשה באירופה ושאלתי אותו למה, הוא הסביר לי שמסוכן ללכת שם עם כיפה. כשב-YNET עושים כתבה על "כיפת פלא" שלא רואים אותה ולכן בטוח להסתובב איתה, זה מעיד כאלף עדים - להסתובב עם כיפה באירופה (או במקומות מלאים בערבים בארץ), מסוכן פי כמה וכמה מאשר לדבר ערבית בארץ. |
|
||||
|
||||
תקשיב, מגיע פה אחד שמחלל את שם דרויאנוב זצוק"ל, ומספר סיפור על כיפה בשבדיה. ואז מגיע אלמוני עם סיפור טרי טרי ואלים הרבה יותר וקרוב הרבה יותר הביתה. עכשיו אתה מגיע עם סיפורים ללא ביסוס על הרבה חובשי כיפה שחטפו מכות במאלמו. ועוד מדגיש את הרבים, כי ככה זה הרבה יותר משכנע. למה לעזאזל? כבר הסכמתי אתך שעדיף להיות ערבי בישראל מאשר להיות ישראלי בערב. אבל לאסוננו, היתרון הזה הולך ונעלם ככל שתפישת העולם הסרוחה שלך משתלטת על המזה"ת וישראל בכללו. |
|
||||
|
||||
כבודו של דרויאנוב במקומו מונח. הסיפור על הכיפה מצביע על מציאות יומיומית ושגרתית איתה נאלצים לחיות יהודים במקומות רבים באירופה. איפה הערבי שיצליח לספוג כל כך הרבה גידופים, נאצות ואיומים בשל מוצאו, כאן בישראל? אין. יש סיפורים נקודתיים. לכן זה לא מתאים לבצע השוואה בין סיפור שגרתי לבין סיפור חריג. אתה מסכים שעדיף להיות ערבי בישראל מאשר להיות ישראלי בערב. אתה חושב שזה אסון כשהיתרון הזה נעלם. אני לא רואה בזה יתרון. אם ערבים לא היו רוצים להסתובב ברחובות ישראל, מי היה דורס אנשים בתחנות ודוקר אותם באוטובוסים? |
|
||||
|
||||
בעולם המוסרי שלי, ראוי שחייל צה"ל משוחרר ממוצא דרוזי יוכל לטייל בארצו ללא חשש. בעיני זה יתרון ששפת המחקר של הרמב"ם מותרת בשימוש. ראבכ, יש לי קרובי משפחה ששפת אמם היא ערבית. גם אותם אתה רוצה לסלק מן הארץ המטונפת שאתה מתכנן לנו? אבל גם יהודון עם מוסר טבטוני יכול להבין את היתרון: אחרי דוברי הערבית, הרי עומדים אצלך בתור לגירוש הסססמולנים, והנשים הנואפות, ומחללי השבת בפרהסיה. אחרי שיימאס לך להזרים את הארס אל הזר הערבי, לא תינקה מתסביך העליונות הבלתי-מוצדק שלך, ותפנה אותו אליי ואל חבריי. |
|
||||
|
||||
לאט לך. ראוי שחייל צה"ל משוחרר יוכל לטייל בארצו ללא חשש. באותה מידה ראוי שיהודים יוכלו לטייל בארצם ללא חשש. יש כרגע בעיה גדולה: מחבלים אינם חוששים להסתובב ברחובות, בעוד יהודים מהססים לעמוד בתחנה, לעלות על אוטובוס, להכנס לסופר או ללכת להתפלל בבית הכנסת. השפה הערבית היא לא הפשע. היא סימפטום שתמיד מופיע עם הפשע. נכון שפעמים רבות הסימפטום הזה מופיע בלי שום פשע, אבל כשאנשים מגלים את הסימפטום הזה ועושים במכנסיים, זה אומר שלפני שמטפלים בהיפוכונדרים, צריך למגר את המגיפה. |
|
||||
|
||||
הטיעון הזה מצדיק כל סוג של קסנופוביה וכל סוג של פשע-שנאה שאפשר להעלות על הדעת. אם היית גרמני בשנות ה 30 היית נאצי, אם היית פלסטיני היית חמאסניק שתומך בפיגועים נגד אזרחים. לטיעון שלך אין שום משקל מוסרי, סתם ביריונות. |
|
||||
|
||||
כרגיל, ההשוואה השמאלנית לנאציזם. דיברתי על סימפטום למחלה קטלנית. מחלה שבמשך שנות קיומה של מדינת ישראל, קטלה אלפים רבים מבניה, ופגעה בגוף, בנפש וברכוש ברבים אחרים. ההסבר הפשוט (בלי להצדיק את המעשה) הוא שאנשים שומעים ערבית וישר חושבים "מחבל". כי הם רגילים שמחבל מדבר ערבית, והמחבלים זרעו פחד בקרב האוכלוסיה, ובגלל זה קוראים להם טרוריסטים. אתה רוצה לומר לי בתור השוואה איזה סימפטום של מחלה היוו היהודים בגרמניה בשנות ה-30? באיזו צורה הם פגעו באזרחים או במדינה? איזו אימה הם הטילו על האדם הישר וההגון הנוסע באוטובוס ומהלך בשווקים? אם לא תוכל לענות על זה, הרי שההשוואה הזו שלך היא חוצפה, רשעות וזילות השואה. |
|
||||
|
||||
אם אתה מתעניין בתעמולה נאצית, תבדוק בעצמך. במקום לדבר במטאפורות דוחות של מחלות, תפרוט את מה שאמרת בתגובה 649943 למילים פשוטות. אתה רוצה שערבית לא תשמע באוטובוסים גם אם אף אחד מהדוברים לא מחבל. ומה שאני אומר הוא מאוד פשוט - הטיעון שלך דומה לטיעונים שנשמעו בעבר מפי נאצים, חמאסניקים, חברי הקלאן וכו׳ - אתה מצדיק פגיעה בכל חברי קבוצה מסויימת על סמך פעולותיהם/תכונותיהם של יחידים מהקבוצה. |
|
||||
|
||||
איזה יופי של טיעון - "תבדוק בעצמך". אפילו אם תגיד שהתעמולה הנאצית אמרה אמת, הנאצים יותר האשימו את היהודים בפשיעה כלכלית/פוליטית מאשר באלימות ממשית. ההשוואה של יהודי-מלווה-בריבית לערבי-דוקר-נשים-בגב - השוואה שאינה הוגנת. או אולי אתה מודה שהתעמולה הנאצית היתה אוסף של שקרים, אבל באותה מידה אתה חושב שהסיפורים על הטרור הערבי הם אוסף של שקרים? מטאפורות דוחות על מחלות. סלח לי, אבל נראה לי שמחבלים דוחים ומסוכנים יותר מכל מחלה. ואל תשים בפי מילים שלא אמרתי.לא אמרתי שאני רוצה שערבית לא תישמע באוטובוסים. אמרתי שבגלל שלערבים יש את החירות להיכנס לאוטובוסים שלנו, הם יכולים לפגוע בנו. וכמובן, הקשקוש של "יחידים מהקבוצה", שאבירי הפוליטיקלי קורקט ביבנט משתפים איתו פעולה. רוב הערבים תומכים בטרור1. כמו כן ראוי להזכיר את האוסף המרשים של ה"יחידים" שניסו לרצוח ברהט או בכל התפרעות אחרת שהם עורכים חדשים לבקרים. מסתבר שה"יחידים מהקבוצה" הם אלה שרוצים שלום. ______________ 1 אספתי לי בעצמי כמה קישורים, ואז נתקלתי באוסף המאלף של קישורים ומידע. |
|
||||
|
||||
כדאי לדייק: מדובר בתסביך נחיתות כה חמור שיש צורך גדול להקטין את האחרים כדי לחוש בעל ערך. לאדם עם תחושת ערך עצמי מבוססת, אין צורך בשנאה או בהקטנת האחר. כך פותרים דיסוננס פנימי, אם אני חש חסר ערך ביחס לאחר, אני יכול לשפר את עצמי בהישגים ממשיים או לבחור בדרך הקלה, להקטין את האחר, לשנוא ולגדף ובכך לנסות להשיג לעצמי תחושת ערך כלשהי. ברור לנו מהי הבחירה במקרה הזה. |
|
||||
|
||||
לכן אתה מנסה להקטין משתתפים מסוימים בדיון במקום להטריח את עצמך להתמודד עם הטיעונים שלהם? |
|
||||
|
||||
זה לא היחיד, זו עצימת העין של הרשויות. הגרפיטי של ''יהודים מעושנים'' מסמל הרבה, כמו שההכרזה של ממשלת ישראל על מלחמת שמד ב''תג מחיר'' מסמלת הרבה. ויש מספיק יהודים שנרצחו באירופה בשנים האחרונות, כולל המקרה האחרון של ''היפר כשר''. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |