|
בקשר לאפליית ההומוסקסואלים אני לא חולק עליך. זהו צד בעייתי מאד בעמדתי שכן למדינה אין שום סיבה עניינית להפלות זוגות חד-מיניים וקשה לתמוך בהמשך האפלייה בפרט שכדבריך יש כבר כמה מסלולים עוקפי נישואים דתיים. העניין הוא שהתוצאה של החרגת עוד ועוד קבוצות ''מופלות'' והפיכתן למועדפות, באה ע''ח תיקון החוק כך שיהיה שיויוני באמת. התוצאה בד''כ היא הופעת עוד ועוד קבוצות הדורשות ''החרגה'' והשמת החוק לפלסתר. באשר להשערה על ''שינויי עומק'' אני חולק עליך. דברתי בעיקר על המצב הקיים. כבר בהווה יש לנו גישה אמפתית של רבנים רבים ומשפיעים הנמנים על הזרם הדתי-לאומי המתון. הם אינם יכולים ל''עקוף'' איסור מדאורייתא אך סבורים שמעמדם של אלו העוברים על עבירה אחת ספציפית זו (משכב זכר) לא צריך להיות גרוע למשל מזה של מחללי שבת בפרהסיא. ביהדות מי שעובר על מצווה אחת אינו פטור מכל האחרות. באשר לעתיד, אני לא רואה בשום עתיד נראה לעין, הכרה קונסנזוסיאלית של היהדות האורתודוקסית בהומוסקסואלים. היהדות האורתודוכסית עברה ועוברת בעשרות השנים האחרונות מהפכה ביחס למעמד האישה בדת ועדיין רחוקה משיויון מלא וטריביאלי כרחוק מזרח ממערב.
|
|