|
||||
|
||||
אם ככה, היופי במערכת הזו זהה ליופי במערכת הרכבת הקלה שלנו. אם אני צריך להחליף מרכבת עילית לרכבת תחתית, זה בדיוק כמו להחליף מאוטובוס לרכבת תחתית/קלה. אלה שני סוגי תחבורה שונים, שני תשלומים שונים לשתי מפעילות שונות, פרקי המתנה שונים בתחנות וכו'. |
|
||||
|
||||
א. ככל הידוע לי - לא. לא מדובר בשני תשלומים ל-2 מפעילות שונות. וגם ברכבת הקלה לא מדובר ב-2 תשלומים ל-2 מפעילות שונות. יש רב קו. מי שמחזיק בו, יכול לנסוע בו במשך 90 דקות. אם היינו טיפה יותר חכמים1, היה אפשר לעשות את זה בכרטיס נייר, כמו באירופה, בלי שהאח הגדול ידע לאן נסעת, גם אם שכחת את הרב-קו בבית. אבל ניחא. תסע מדי פעם בתחב"צ, תתעדכן. ב. רכבת עילית נהנית ממסלול אקסקלוסיבי. היא לא מתחרה במכוניות הפרטיות על מקום בכביש כמו אוטובוס, ולא מושפעת מפקקים. אותו כנ"ל רכבת תחתית. אוטובוס, לעומת זאת, גם מושפע מפקקים, וגם מרכבים אחרים שנוסעים בכביש. ואתה, הרי, מתנגד לנת"צים. ג. רכבת קלה / תחתית מפעילה X קוים. בלונדון יש, כמדומני 13 קוים, וזה ממש הרבה. כשצריך להפעיל רק 13 קוים, אפשר להפעיל אותם בתדירות גבוהה. לא קרה לי שחיכיתי יותר מ-8 דקות לרכבת תחתית2. בשעות העומס זה 5 דקות ואפילו 3. תשווה את זה ללחכות 15 דקות לאוטובוס (שזה ממש מוצלח) או 20, או 30, או 40 דקות. 1 או למעשה, טיפה פחות חכמים. 2 בשעת לילה מאוחרת |
|
||||
|
||||
א. בלונדון נסיעה עם "כרטיס נייר" עולה כפול מנסיעה עם אויסטר. ג. בלילה התדירות של הרכבת התחתית בלונדון היא הרבה פחות מפעם ב8 דקות, למעשה ברוב הקווים (אם לא בכולם) אין רכבות תחתיות בלילה בלונדון! בשעות העומס אמנם יש הרבה יותר רכבות, אבל יש גם הרבה יותר נוסעים, ויצא לי לא פעם ולא פעמיים לחכות הרבה יותר מעשרים דקות עד שהגיע תורי לעלות לרכבת. זה, כמובן, נכון רק לרכבת התחתית, רכבת עלית, בתחנות מסויימות, יש רק פעמיים בשעה או פחות. |
|
||||
|
||||
א. אז אם כשאני עולה על אוטובוס אגד אני משלם בבת אחת גם על הנסיעה ברכבת הקלה באמצעות רב-קו, אז במה זה שונה ממקומות אחרים? דווקא בלונדון שילמתי בנפרד לאוטובוס ולרכבת. אולי מתוך בורות. ב. מסלול אקסלוסיבי או לא, עדיין אני צריך ללכת לתחנה של אמצעי התחבורה הראשון, לרדת וללכת למקום שבו יש את אמצעי התחבורה השני. אז כל היתרון פה הוא מסלול אקסלוסיבי לרכבות? אגב, לא אני הייתי זה שהתנגד לנת"צ. אולי את מבלבלת ביני לבין אותו אחד (וזו הסיבה שאת מגיבה לי). ג. לא חוכמה. בלונדון יש חוץ מהרכבת התחתית, המון קווים של אוטובוסים. אז שוב, יש אוטובוסים ויש רכבת תחתית ויש רכבת עילית. זה לא שכל אחד מהם מגיע מכל מקום לכל מקום. לפעמים צריך לשלב. |
|
||||
|
||||
יש קווי אוטובוס, בתל-אביב וגם בחיפה, שנוסעים כל 10 דקות. ויש זוגות של מוצא-יעד שתדירות האוטובוסים ביניהם (בכמה קווים שונים) היא באזור השלוש דקות, אפילו עד שבע-שמונה בערב1. לא ברור לי למה מספר הקווים שחברה מפעילה משפיע על תדירות הקווים התדירים ביותר שלה. 1 תל אביב, בין בגין/הרכבת לבין עזריאלי; חיפה, בין מרכז חורב למרכז הכרמל. סתם שתי דוגמאות שאני מכיר היטב אישית. |
|
||||
|
||||
העובדה שיש קוים שנוסעים תדיר, לא מועילה לנוסע שנזקק לשלב בין כמה קוים שאינם נוסעים תדיר, ומהווה גורם מעיק בכל נסיון לגרום לנוסעים לשלב בין קוים (ע"י ביטול קוים ארוכים והחלפתם בקוים קצרים, כפי שהיתה-אמורה-לחולל הרפורמה). כמובן שזה משפיע. לא מספר-הקוים-שחברה-מפעילה1, אלא שירות, שמבוסס על מעט קוים, אבל הקוים הללו מקיפים את כל העיר, כך שכל / רוב תנועת הנוסעים מתנקזת לקוים הללו, בהכרח יהיה תדיר, ואף תדיר מאוד - שאחרת לא יהיה מקום לכל הנוסעים. |
|
||||
|
||||
(התייחסתי למשפט "לחכות 15 דקות לאוטובוס (שזה ממש מוצלח) או 20, או 30, או 40 דקות", למען האמת אני לא בטוח לאיזה הקשר הכוונה. לא משנה כל כך.) |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |