|
||||
|
||||
מספר ההרוגים בישראל בתאונות דרכים נמוך מאוד יחסית לעולם המערבי והעולם בכלל ביחס למספר התושבים וביחס לנסועה, וסביר ביחס למספר כלי הרכב. אל תאמיני לפרופוגנדה של משטרת התנועה ואור ירוק שמבזבזים את כספנו לריק על אכיפה ופרסומות במקום על תשתיות. |
|
||||
|
||||
ביחס לארצות המתקדמות בבטיחות באירופה, ישראל נמצאת במקום הגרוע ביותר במספר ההרוגים בתאונות שבהן היו מעורבים אוטובוסים ורכבי הסעה (אותו מקור לעיל) |
|
||||
|
||||
איפה זה כתוב ? |
|
||||
|
||||
זה מה שטוב, שתמיד אפשר לבחור את אלה שנוחות לטיעון שלך. אם זה לא "העולם המערבי" או "ה-OECD" תמיד אפשר לבחור את הקבוצה שהיא טובה יותר מאתנו ולהשוות אליה. לדוגמה, בטבלה שהאייל-סתם הביא אפשר להגדיר שהמדינות המתקדמות בבטיחות באירופה לעניין מקרי מוות ביחס לנסועה הן מדינות סקנדינביה, בריטניה, אירלנד, גרמניה, הולנד, מלטה ושוויץ - והנה, אנחנו במקום הגרוע ביותר ביחס אליהן. אין שום סיבה להכניס להשוואה מדינות כמו צרפת, ספרד, אוסטריה, סלובקיה או בלגיה; הרי אצלן המצב גרוע מאצלנו, ולכן ברור שהן לא מהמדינות המתקדמות בבטיחות באירופה. |
|
||||
|
||||
אתה צודק, אבל תסכים איתי שבנושא של בטיחות בדרכים, עלינו לשאוף להיות כמו סקנדינביה ולא כמו ספרד. |
|
||||
|
||||
זו טאוטולוגיה (וזה מה שתשע נשמות ניסה לומר לך קודם). |
|
||||
|
||||
עלינו לשאוף להיות טובים יותר ממה שאנחנו, לא להיות כמו מדינה כזו או אחרת. גם מדינות סקנדינביה לא יושבות על זרי הדפנה אלא מחפשות איך להמשיך להשתפר. ההשוואה בינלאומית בקובץ שאליו קישרת היא דוגמה מצוינת ל-"אמור לי מה אתה רוצה להוכיח, ואביא לך את הסטטיסטיקה שתראה את זה". הבחירה בפינצטה (cherry picking בלעז) של המדינות שאליהן משווים היא רק הדובדבן שעל הקצפת. הסטטיסטיקה עצמה שהם מביאים היא הרי חסרת כל משמעות. מה זה "מספר ההרוגים מאוטובוסים לעשרת אלפים כלי רכב"? אפילו לא "לעשרת אלפים אוטובוסים" (שלא לדבר על נסועה שנתית), סתם לכל כלי הרכב במדינה! אם אצלנו יש (נניח) מאתיים אוטובוסים מכל עשרת אלפים כלי רכב ובשוודיה יש מאה ואצלנו על כל עשרת אלפים כלי רכב נהרג אדם אחד מאוטובוס ובשוודיה רק 0.75 אז אנחנו יותר גרועים משוודיה? בהערת אגב, מספר ההרוגים מאוטובוסים הוא קטן וסטיית התקן שלו גדולה מכדי שתהיה משמעות סטטיסטית להשוואה אליו. תאונה אחת כמו של אוטובוס התיירים בירידה לאילת או אוטובוס הפו"פים משפיעה דרמטית אפילו על הממוצע העשר-שנתי של הרוגי האוטובוסים, שלא לדבר על ממוצעים שנתיים. בכל מקרה, עצם העובדה שהם בחרו בסטטיסטיקה כל-כך חסרת משמעות כדי "להוכיח" את טענתם (ולא, למשל, מספר הנפגעים למיליון קילומטרי אוטובוס) מראה שהסטטיסטיקות הרלבנטיות יותר פשוט לא יכולות להוכיח אותה. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |