|
OK. אני מבקש לצרף גם את סע' 15 לציטוטים שהבאתי בעצמי ב-תגובה 643660 כמסכת הראיות לצורה בה החמאס מנסה לרבע את שלושת המעגלים שהוא מנסה לאחוז (הפלשתיני, הערבי, האיסלמי). וכדי להציג עניין זה במלואו אני מביא כאן שוב את סע' 14 (כאשר אני משמיט רק ציטוטים פואטיים הבאים לאייר את הנאמר): "בעיית שחרור פלסטין קשורה בשלושה מעגלים: המעגל הפלסטיני, המעגל הערבי והמעגל האסלאמי. לכל אחד מן המעגלים האלה יש תפקיד במאבק [צראע] נגד הציונות ו[מוטלים עליו] חובות. הזנחת אחד המעגלים האלה הינה טעות חמורה ובורות מבישה, ... הואיל וכך הדבר, הרי ששחרורה [של פלסטין] הוא חובה אישית על כל מוסלמי בכל מקום שבו הוא נמצא. [אך ורק] על יסוד זה יש להתייחס ל[אופן פיתרון] הבעיה [הפלסטינית], ועל כל מוסלמי להיות מודע לכך. ביום שהבעיה [הפלסטינית] תטופל על יסוד זה, [כלומר ביום] שבו יגוייסו היכולות של שלושת המעגלים, המצב הנוכחי ישתנה ויום השחרור יהיה קרוב יותר, ... ". כלומר החמאס והג'יהאד האיסלמי וכן הלאה, על אף שהם בשר מבשרה של האחווה האיסלמית (הסונית) הפאן-איסלמית מבקשים להחזיק גם בזהותם הפלשתינית (והערבית). מה שמגיבי הימין מכחישים הוא את העובדה שגם זהות שהיא חלקית במובן שהיא חלק מזהות רחבה יותר, היא עדיין זהות. אתם אומרים ליהודי תימן (נטפלתי אליהם ללא שום סיבה מיוחדת), להחליט מה הם. האם הם שייכים לעדה התימנית או לעם היהודי. שניהם לא יתכן. (אם לעדה התימנית מגיע בית עדתי טריטוריאלי, ממש לא מעניין אותי, משום שאני לא מאמין בזכות להגדרה טריטוריאלית אוטומטית לכל עם (תהא הגדרתו מה שתהא). אאל"ט אחדות טריטוריאלית ערבית (הח'ליפות) התקיימה במשך כ-250 שנה וכבר אז התפצלה למלכויות אזוריות סביב דמשק, בגדד וקהיר שרוב מוחלט של תושביהן כלל לא היו ערבים. הזהות הערבית התקיימה במשך כל הזמן שחלף עד לעידן ISIS מבלי שהפריעה יותר מדי למצרים, לסורים, לעירקים ולכל השאר. מדוע הפלשתינים אמורים להיות יותר ערבים מכל האחרים? לכם הפתרונים.
|
|