|
||||
|
||||
ההשוואה מאוד לא נכונה. הפקיסטני קבע לך במה אתה מאמין, או מה מותר ואסור לפי תפישת עולמך, בגלל איך שהוא רואה את העולם. אם תשים לב, אני מחלק את הדיון לשתי מסלולים. מסלול אחד הוא הדעה שלי, ומה שאני מאמין בו, בהתבסס על הכתוב בתנ"ך או מה שזה לא יהיה. במסלול השני אני דן מבחינת הגישה שלך. לכן ציינתי שהדעה שאתה מחזיק בה - מוצא בני ישראל מן הכנענים, היא דעה אחת מני רבות. יש דעות לא מתעקשות לסתור את הסיפור המקראי. כמו הדעה שבני ישראל עלו ממצרים והתיישבו בארץ, או שבאו מעבר הירדן <מודגש ולא היו כנענים). אבל אני מאמין בתנ"ך, וכבר הזכרתי מחקר שמצביע על מוצא היהודים כחלק מהעמים שבתנ"ך מופיעים כבני שם - ולא מן הכנענים. ולכן, לפי התנ"ך ומפרשיו זו התוצאה. _______ 2 ניתן לעיין בדבריו של הרמב"ן על הפסוק הזה. כמו כן ניתן לעיין בדבריו של האבן עזרא על הפסוק הזה שמזכיר את הדעה הזו שקיימת בדברי חז"ל. הראי"ה קוק ניסה לענות על השאלות הללו (כל השאלות שאתם מטיחים בעמדתה של תורה על גזענות, עבדות וכו') באיגרת פ"ט שלו. האיגרת ארכנית, ומי שרוצה לקרוא אותה ימצא אותה כאן (קובץ RTF). |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |