|
||||
|
||||
1. אני מצטט מהמסורת שלי - גם מהתנ"ך גם מביאליק וגם מלאונרד כהן - וכאמור: אף אחד מהם איננו מחייב אותי "כזה ראה וקדש". 2. למשל תגובה 641276 3. כולם רוצים חוק וסדר. חילוקי הדעות הן על איזה חוק ואיזה סדר. 4. לא. כבר הסברתי שטהרנים הם אלו שרוצים משהו (מדינה/עם/רחובות) טהור ואז עוד יותר טהור. קודם לגרש זרים, אחר כך לטרנספר ערבים ילידים, ושהתוצאה לא טהורה מספיק: נטורי קרתא, שמאלנים בוגדים, חילוניים, ח"בד... בשביל טהרנים שום מצב איננו טהור מספיק. 5. אתה כנראה התכוונת למה שאמרת: שבמדינה יהודית צריך לפגוש ברחובות רק יהודים(וכבר טחנו את התבנית). 6. יש לך שם של קרנף ואתה מגעגע כמו ברווז גזען. הדעות שאתה מבטא גזעניות והטיעונים שלך יוצאים מנקודת מוצא גזענית. ומאחר שאין הסכמה על נקודת המוצא, אין מקום להתייחס לטיעונים שיוצאים ממנה. נקודת המוצא שלך היא הערכים הגזעניים שלך והיא האופי והמסר שעולה מתוך הטיעונים שלך. אם זה האופי של ישראל אז אני שונא ישראל. אבל ישראל שאני מכיר נאבקת שנים כדי להתנקות מהדימוי הגזעני שאתה ואויביה מנסים לייחס לה. |
|
||||
|
||||
1. ציטטת, והסברתי לך ממקור הציטוט שההקשר מאוד לא נכון. עכשיו לא מחייב אותך לצטט בהקשר הנכון ולדייק? 2. אין בתגובה זו שום דרישה שברחובות ילכו רק יהודים. יש שם דרישה שלא יחילו את המושג "גר" על מי שאיננו גר. יש שם טענה נגד הגירה של גוים. אתה עדיין צריך להביא דרישה שברחובות ילכו רק יהודים, או להתנצל. 3. אז אל תבוא אלי בטענות כשאני רוצה חוק וסדר. בעיקר כשאתה מתווכח איתי על אנשים שעוברים על חוק קיים, ולא על טענות בעד ונגד שינוי חקיקה. 4. הגדרה שלך. תעשה איתה מה שאתה רוצה. לפחות את ההגדרה של הציונות תשאיר למי שטבע את המושג. 5. לא. אני התכוונתי שהמדינה תהיה מדינת היהודים. ושכונה או עיר מלאה בערבים/כושים/סלאבים/אסייאתים, זה לא נראה כמו מדינת היהודים. הצביון נשמר עד רמה מסוימת, בשביל זה יש מדיניות הגירה. 6. זה לא משנה אם הדעות שאני מבטא גזעניות. משנה אם יש בהן היגיון. אם הן מתאימות לערכים אחרים. אם אתה מתנגד לציונות/יהדות/מדינת היהודים בגלל שזו גזענות, אמור זאת בפה מלא. אם אתה חושב שציונות/יהדות/מדינת היהודים זה לא גזענות, אתה מוזמן לטעון ולהוכיח שהמושגים מבוססי הלאום הללו אינם כרוכים בגזענות. |
|
||||
|
||||
1-5. הנני מתנצל בזה קבל עם ועדה על כל התגובות שכתבתי ועל הזמן שנגזל מאנשים שטרחו לקרוא אותן או רחמנא ליצלן להגיב עליהן. אילו רק השכלתי להבין מלכתחילה שנקודת המוצא של בר הפלוגתא שלי היא גזענות וטהרנות, הייתי מבין שאין טעם לדיון, כשם שאין טעם להוכיח את משפט פיתגורס למי שסבור שדרך שתי נקודות עובר יותר מקו ישר אחד. נכשלתי בזיהוי מוקדם של הבעיה ועל כך אני מצר. אני רק יכול להתנחם בעובדה שבסוף הבנתי. 6. ובכן, לטעמי, בדעות שמבטאות גזענות אין היגיון. והן לא מתאימות לאף אחד מהערכים האחרים שלי. אני חוזר ואומר בפה מלא: אני מתנגד לציונות/יהדות/מדינת אם זו גזענות. ולמען הסר ספק, הנה שוב, עם פטיש 5 קילו: אם היהדות והציונות הן גזענות, אז אני אנטישמי וחמסניק ולבסוף, אני יכול להגיש לבנאדם קפה ולקוות שיתפקח, אבל אני לא יכול להוכיח לגזען שמושגים כלשהם אינם כרוחים בגזענות. את זה רק הוא יכול לעשות - אי"ה. |
|
||||
|
||||
6. במילים אחרות: לטעמך, דעה שאתה לא מבין אין בה היגיון. דעה שאינה לטעמך, אין בה היגיון. ההיגיון הוא נחלתך הבלעדית. אני יכול לומר לך שאין היגיון בחוסר גזענות, אבל אין טעם לפתוח את הנושא, כשהדיון לא מתנהל באופן תקין. אתה לא יכול להוכיח שהציונות/יהדות אינה גזענית. כנראה בגלל שהן כן. סוף פסוק. |
|
||||
|
||||
הציונות, בגרסתה הבסיסית ביותר, היא התנועה הלאומית של העם היהודי. היא גלגולו של הרעיון שהעם היהודי, כמו רוב העמים, זכאי וצריך ארץ משלו, לבל יהיה אנוס להיות פזור בין העמים, והארץ הזו צריכה להיות ארץ ישראל, שלה יש ליהודים קשר עמוק ביותר. זה הבסיס, והיתר - פירושים. המדינה הזו, של היהודים, יכלה להיות קומוניסטית, והיא לא היתה פחות ציונית. היא יכלה להיות כולה קיבוצים-קיבוצים, עם אוכלי נידות ובועלי שפנים ביום כיפור שחל בפסח, ולא להיות פחות ציונית. היא יכלה להיות דו-לאומית, כמו בהצעתו של מאגנס, ועדיין להיות ציונית. יכלו להיות בה דתיים רק במוזיאון, כמו שבן-גוריון חשב שיקרה, והיא עדיין היתה ציונית. ואפילו יהודית. היא יכלה להיות מדינת הגירה פתוחה לכל החפץ, כמו שהרצל סבר, ועדיין להיות ציונית. היא יכלה להיות גם מדינת הלכה תיאוקרטית, כמו שאתה רוצה - ועדיין להיות ציונית. הפרשנות שלך - היא הגזענית. אתה גזען - לא בגלל היהדות, לא בגלל הציונות - אלא בגלל שאתה גזען, וכל מי שלא גזען כמותך - הוא זה שכביכול, פירש לא נכון. או רפורמי. או שניהם. ולכן, גם הרצל לפתע "לא ציוני". ________________ בהיותי בקורס חוי"ה בצבא, בילינו שבת בביסל"ח, ומ"פ של קורסיסטים מסוג כלשהו הקדיש לנו מזמנו. הוא אמר, שלו היה יכול, היה נותן לחייליו לישון יותר מ-6 שעות בלילה. אבל הוא לא יכול. הוא אנוס. ידיו כבולות. פקודות מטכ"ל אומרות במפורש - "לא יותר מ-6 שעות שינה בלילה". אז ככה היא גם הפרשנות שלך. |
|
||||
|
||||
את אומרת שהארץ הזו צריכה להיות ארץ ישראל, שלה יש ליהודים קשר עמוק ביותר. הקשר העמוק הזה הוא ציונות. עכשיו תסבירי לי איך מדינה בארגנטינה או אוגנדה זה ציונות. ונחזור להלך הרוח בעולם הפוסט מודרני של העידן החדש. מי אמר שהארץ שייכת דווקא לעם הזה? גם לבני עמים אחרים מגיע לגור ולחיות בארץ הזו. למה דווקא לבני העם הזה מגיע לגור בארץ הזו? כתבת שהציונות היא תנועה לאומית של העם היהודי. לאומית? רק של העם היהודי? איזו גזענות! כתבת שהעם היהודי זכאי וצריך ארץ משלו. אבל אם המדינה היא דו לאומית, זה כבר לא ארץ משלו. ואם לא תנהיגי מדיניות גזענית שתשמור על רוב יהודי, היהודים יהפכו למיעוט במדינה. ועדיין תחשיבי את זה לציונות, כדי לא ליפול בפרשנות הגזענית שלי? לתת עדיפות דווקא לבני עם מסויים, הרי זו גזענות. כפי שטרחו לציין פה, התפישה שהארץ שייכת דווקא לעם ולא לשיטפון של פולשים ומהגרים - זו גישתם של גורמי ימין באירופה שכל כך מפחידה אנשים מסויימים. איזו חוצפה יש לאותם גורמי ימין, להתנגד לכיבוש ארצם בידי זרים? כל עניין הציונות, הוא הקשר והזיקה היהודיים לציון. הרצון לשיבת ציון. ולפי דברייך נראה שאנחנו מסכימים בנקודה מזערית זו. ברגע שזו נטיה יהודית בלבד... |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |