|
||||
|
||||
אתה מצביע על חולשה, אבל זה בעצם נובע לעצם ההגדרה. אם אתה מערבב נחושת עם בדיל, זה כבר לא נחושת אלא ארד. אם אתה מערבב כרום ופחמן עם הברזל, זה כבר לא ברזל אלא נירוסטה. אם תערבב ליטר קולה עם ליטר יין, זה כבר לא יהיה יין. אתה קורא לזה יין רק כשזה... יין. כשאני מסתכל על יהדות, יש בה כמה עיקרים גדולים. העיקרון הראשון - אמונה באל אחד. העיקרון השני - אמונה שהאל מסר לנו בנבואה מערכת של חוקים וכללים שלפיהם אנו צריכים לנהוג. כשאני מאמין באל אחד, אני מאמין שהוא כל יכול, שהוא יודע כל ולכן לעולם איננו טועה. אני גם מאמין שכל דבריו אמת שנעלה מעל מחשבת אנוש. מתוך שאני מאמין שהתורה היא דבר האלוהים, ומתוך שאני מאמין שדבר האלוהים חכם וצודק יותר ממני, אני מקבל על עצמי את מערכת החוקים הזו, בלי שיש לי סמכות לשנות אותה. אם שיניתי את מערכת החוקים, זה כבר לא דבר האלוהים, אלא דבר אביר הקרנפים. ברגע שפתחת פתח לשנות כל דבר לפי השגות וערעורים של בני אנוש - זה כבר לא דבר האלוהים. וכאן קרס אחד מעקרונות היסוד של הדת. ולכן נראה לי שכל מי שחושב שבני אנוש יכולים לשנות את הדת לפי השגותיהם, בסך הכל משחק משחקים. הוא רוצה לשמור על מה שנראה לו קסום ויפה בדת, ומנפה את מה שפחות נראה לו. אבל זו לא האמונה האמיתית וזה גם לא עומד במבחן ההיגיון. ועוד השוואה. קו ישר מתוח בין שתי נקודות ללא סטיה, עקמומית, זווית ושבר. כל סטיה מפרה את עקרון הקו הישר. האם זה לא מתאר בעצם איזושהי חולשה של הקו הישר? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |