|
||||
|
||||
***אני מתנצל מראש,התגובה הבאה קצת טרחנית ולא מחדשת כלום*** אני מעריך את התגובה הארוכה והעניינית ולצורך הדיון לא נתמקד בדובר (אני עדיין חושב שאתה אנטישמי) חשוב לי שטענות מתועבות שמסתובבות בחלל התקשורתי כמקובלות לא ישארו ללא תגובה,גם אם האולטרה פשיסט אחמד טיבי שאין לי כל עניין בו או בדבריו היה כותב הייתי עונה לו (כולל לגופו של דובר ,כי זה רלוונטי). אני לא בטוח שהבנת מה זאת טאוטולוגיה. זה לא עניין של שמאל או ימין,כלומר זה כן עניין של שמאל וימין בכללי,רק שבמקרה שלך חוסר יושר מתערבב בכל העיניין(מאפיין מרכזי בכל תפיסת עולם דיסוננס קוגניטיבית) -לדוגמה-את עונה באחת התגובות כי ישראל לא עושה כך וכך כדי לא להחשב דמוקרטיה אתנית כשבמאמר קודם היה די ברור שאתה חושב שישראל היא מדינת אפרטהייד אז מה?! ישראל היא מדינת אפרטהייד אך היא חוששת להפוך לדמוק' אתנית? זאת טענה רצינית אחרי חשיבה? אם אתה רוצה שיח אידאולוגי עקרוני תעלה טענות עקרוניות ואין צורך לערבב את ישראל רק ע"מ להשחיר את פניה.בשבילי מדינת ישראל זה דבר קדוש וזה לוחץ לי ישר על הכפתור. אני חושב שכולם התייחסו לגוף המאמר גם אם בשפה בוטה לפעמים.אני אישית חושב שלהיות יהודי לא ציוני זה דבר בזוי (אני לא טוען שאתה,אלא רק דברים שעולים מהכתיבה שלך שמתכתבים עם עולם המושגים הזה) וזה היחס הראוי לסוג אדם כזה. אני בטוח שלא הבנת את המשל. בקיצור,במשל-לא אתה=החמור המציאות=חמור,אתה לצורך העניין הוא השכן (אתה עדיין חושב שהמשל הוא עלי?) מז"א פוסל מראש? החברה שלך(הפעולה האידאולוגית), גירשו את אחים שלי מהבתים מה שבחיים לא היית מוכן לעשות לערבים (אפרופו גזען)ובטירוף מערכות חימשו ונתנו ריבונות בפועל לכנופית מרצחים .דם של מאות הרוגים סתם! למה לא עשו חומת מגן 5 שנים לפני?? איך אפשר להסביר את הטירוף הזה? אדם שממשיך את מחול השדים הפסיכוטי הזה צריך לצפות בחברה בריאה לתגובות קשות א"י השלמה זה כולל ירדן שהבריטים גנבו .מי שחושב שבא.ישראל המערבית יכולות להיות 2 ריבוניות ,בעצם מתנגד לריבונות יהודית בכלל. וזה דבר עקרוני מאוד בכל תפיסת עולם של אדם בישראל. למה זה שהבאתי משל ערבי אומר שאני לא גזען? גזענים טוענים שאין משלים בעמים אחרים? ואני לא גזען,אין לי שום עניין בגזע.יש לי עניין רק במי שרוצה לגזול לי את המדינה שלי,נגד מי שרוצה להרוג אותי רק כי אני יהודי,ומשתפי הפעולה שלו. לא אמרתי שאני מעדיף להאמין למוסלמים ,מאיפה הבאת את זה? אני טוען דבר שהיה צריך להיות מעבר לכל מחלוקת .אם רובם ככולם אומרים משהו ומתנהגים בהתאם מה זה משנה מה איזה מנתח חיצוני אומר? (תנסה לקרוא שוב את המשל) נו,מי באמת מבין מוסלמים יותר טוב ממוסלמים? (דא"ג בשארה הוא נוצרי) אני מציע שתוותר על משחק ה"מוסלמי אחד אמר" וכל זה,זה לא אחד.זאת כל ההנהגה לדורותיהם וההתהלמות שלך מנערות החמור זה דבר לא נתפס. אתה בדיוק מסביר את הטענה הזאת- סאדאת(אחרי ניסיון נוסף לטבוח בכל המשפחה שלך,פעם שניה.ואחרי שהבין שבלי ארה"ב 80 מליון אזרחי מצריים יגוועו ברעב.ושאין לא שום סיכוי אחר לקבל חזרה את סיני,והוא ניסה סיכוי אחר...)כן,כנראה שהיו לו דברים יותר חשובים בחיים מלראות יהודי מת .לחפש לך סקר מה וכמה אזרחי מצריים וחושבים על ההסכם? וחוסיין-שדי חייב את השליטה שלו בירדן לישראל (כולל אשפוזים מצילי חיים של בני משפחתו בישראל,וגם,שים לב לצירוף המקרים-ניסה לטבוח במשפחה שלך כי המצרים הבטיחו לו שזה קל).שהבעיה היחידה שאמורה הייתה להיות לו עם ישראל היא גזענות טהורה. לחפש לך סקר מה וכמה אזרחי ירדן וחושבים על ההסכם? אני לא מאמין או כן מאמין לפי דת או גזע,אני אדם נורמלי-אם קבוצה של אנשים רצה עם שבריות מדממות וצועקות "להרוג את שמוליק"-יש סיכוי טוב שאני אחשוב שהם רוצים להרוג את שמוליק.גם אם אחד מהם יעצור לנח.ואיזה מישהו יצעק מהחלון שהם סתם צוחקים. הגישה הילדותית הזה שאם אומרים "מוסלמים" או "בלגים" זה מחייב כל מוסלמי או בלגי באשר הוא בכלל.תוותר על זה גם. בד"כ שמדברים על דברים עקרוניים משתמשים בחוק המס.הגדולים. אם ברפואה מתייחסים ללב כנמצא בצד שמאל ,אתה לא תכתוב יש איזה אדם שנולד פעם עם לב בצד ימין. |
|
||||
|
||||
התגובה שלך איננה טרחנית קצת. היא לא יותר מאוסף של גידופים שהיה עדיף למחוק. הטוקבק הישראלי במירעו. |
|
||||
|
||||
קרא אותה. התרגלנו ש''אנטישמי'' הוא כנראה קומפלימנט. |
|
||||
|
||||
לא קומפלימנט אלא הגדרה למי שלא מתיישר עם תעמולת הhasbara ומצביע גם על הכשלים המוסריים שלנו. |
|
||||
|
||||
פתאום נפל לי האסימון: hasbara לשמאלנים זה בדיוק כמו אקיבוש לימנונים. |
|
||||
|
||||
לא מדויק. "אקיבוש" מקביל (בערך) ל"סמול/אסמול".כלומר, ביטויים שהצד השני משתמש בהם כדי לתאר את הצד שלך, מעוותים כדי להגחיך (ובלי לקלוע למטרה באמת). השימוש של ארז ב"hasbara" מראה שהוא שתה קצת יותר מדי מהקולאייד של גורביץ, וחבל. |
|
||||
|
||||
לא מדויק, את ה"סמול" המציא מאיר עוזיאל (שממש לא משתייך למחנה השמאלי) בטורו "שיפודים" בשנות ה80 - כביטוי לקטנות המחשבה של אותו מחנה פוליטי. |
|
||||
|
||||
מי שמתנגד ללאומיות היהודית (והוא לא נגד לאומיות באופן כללי) הוא אנטישמי, גם אם הוא מסווה את זה ב''ביקורתיות כלפי מדיניות ישראל'', גם אם הוא יהודי, גם אם הוא קורא להסברה ''תעמולה'', וגם אם זה נובע מרפות שכלו ולא מכוונה רעה. |
|
||||
|
||||
קרא אותה. התרגלנו ש''אנטישמי'' הוא כנראה קומפלימנט. |
|
||||
|
||||
אישקש, מלכתחילה המאמר הזה לא עוסק בישראל. הוא עוסק בסוריה, בקולוניאליזם, ובמוסר הכפול של העולם המערבי. העיסוק בישראל הוא רק כלפי השיח בה (שדומה לשיח באירופה), ומבקר את הטענה הפופולרית ש'הערבים הם ברברים'. המאמר לא בא לקדם טענה שצריך לסגת מכאן ומכאן, שצריך לפנות משם ומשם, וכן הלאה. אלא שאפילו הטענה 'הערבים הם לא ברברים' מקפיצה לך את הפיוז. באתר שמתגאה בפתיל הארוך שלו, הייתי במקומך בודק מה פשר הפתיל הקצר שלך. ואכן, שאלה אחת או סתירה אחת למובא במאמר לא הבאת. כפי שכתבתי, סיווגת אותו מראש כשמאלני, ולכן לא היית צריך. אז בשביל מה אתה קורא מאמרים כאן בכלל? סתם בשביל להיות איש קש בתגובות? אני שואל ברצינות. אם אין לך את הצניעות המינימלית לסבור שאתה עשוי ללמוד משהו ממה שאחרים כותבים, אפילו לא ממאמרים שמתבססים על מחקרים אקדמיים מוכרים, לא חבל על הזמן שלך? אם אין לך את הרצון לסתור טענות שהובאו במאמר, לסתור ממש, למצוא את נקודת הכשל, את הטעות ההיסטורית, את הקפיצה הלוגית - אז בשביל מה כל זה? ושים לב, אני לא רוצה להישמע מתנשא או מחמיא לעצמי, אבל לנוכח תגובותיך הלא-ענייניות, בלוגרים רבים אחרים שאני מכיר לא היו טורחים בכלל לענות לך (שלא לדבר על הגסות של דבריך). עצם הנכונות שלי לעשות זאת נובעת לא מהיומרה שלי לשנות את דעתך, אלא מכך שעדיין יש לי אמון בסיסי בבני אדם, גם אם הם קוראים לי אנטישמי. אבל לצערי, לאמון הזה אני לא חוזה גדולות ונצורות. הטיעון היחיד שלך הוא שאני מתעלם ממה שהמוסלמים אומרים. אתה מדגיש, רובם, לא אחד או שניים. שוב, אתה לא מזהה את הכשל הבסיסי שלך לשמוע רק את מה שאתה רוצה לשמוע. שני מנהיגים ממדינות ערב עשו איתנו שלום, אחד נרצח בשל כך. אבל למרות זאת, ולמרות הרצון של הרוב המוסלמי הגדול לטבוח בנו (לפי טענתך), יורשיהם שמרו על השלום, גם כאשר האחים המוסלמים היו בשלטון. אז נכון, הם עשו זאת לא מאהבה, אלא מאינטרסים, אבל ככה זה בכל העולם. גם הנסיגה של ישראל מסיני נעשתה מאינטרסים. גם ההסכם בין רוסיה לארה"ב בעניין סוריה הוא פרי של אינטרסים, לא מוסר ולא נעליים. וגם את היוזמה הערבית לשלום אתה לא שומע - כל מנהיגי מדינות ערב מאשרים מדיי שנה את היוזמה. אפילו בעידן של מהפכות ונפילת דיקטטורים, הם לא חוששים לאבד את השלטון על הנכונות המוצהרת שלהם בשלום עם ישראל. אבל אני לא רוצה להתווכח על הדברים האלה, כי הטענה שלי איננה שצריך לקבל את היוזמה, או לעשות דבר כזה או אחר. הטענה שלי היא שאתה שומע סלקטיבית. יחד עם זאת, אני פתוח לראות הוכחות למספרים הגדולים עליהם אתה טוען. יש כמיליארד מוסלמים בעולם, אז אני מניח שיש לך מסמכי אקסל המסכמים סקרי עומק של לפחות כשלושת רבעי מיליארד מהם. אשמח להפניות. לגבי חוסר היושר שלי והדיסוננס הקוגניטיבי שאתה מייחס לי - אתה כלל לא מבין את הטענה שלי, וקופץ למסקנות. אתה אפילו לא טורח לבדוק, כי אילו היית קורא רק כעשירית מהתגובות למאמר על האפרטהייד, היית רואה שאני חוזר פעם אחר פעם שאני לא טוען שישראל היא אפרטהייד כמו שהיתה דרא"פ (דבר שמובהר גם במאמר עצמו). אבל נוח לתפוס במילים, כפי שכתבתי בתגובתי הקודמת, כי אז לא צריך לעסוק במהות (והשאלה שלי אליך בנושא הטרמינולוגיה המועדפת עליך נותרה יתומה). בשיח הישראלי, הטענה שישראל היא מדינת אפרטהייד זהה לטענה שהיא דמוקרטיה אתנית. הרי אף אחד לא טוען שיש חוקי גזע הכוללים איסור על קיום יחסי מין בין גזעים, למשל, אלא רק הפרדה: שימוש של מערכות חוק שונות לאוכלוסיות שונות, על בסיס לאום (גם אם הפרדה זו חלה רק בגדה המערבית ולא במקומות אחרים). עכשו, הטענה היא שהיום ישראל היא דה-פקטו דמוקרטיה אתנית, כי היא מחזיקה כבר כמעט 50 שנה אוכלוסיה ללא זכויות אזרח. הדבר היחיד שמונע מהדה-פקטו להפוך לדה-יורה הוא האשליה שישראל מפריחה שזהו מצב זמני. זו הסיבה שגם הליכוד עד כה לא סיפח רשמית את השטח, ושהוא מנהל מדי פעם מו"מ לשלום. אם ישראל תחליט לספח את הגדה המערבית, הדבר לא יצריך שום שינוי משמעותי בשטח. החיילים יעמדו באותן עמדות, התל-אביבים ימשיכו לשתות אספרסו והטוקבקיסטים ימשיכו לגדף את הסמולנים. רק שאז אשליית הזמניות תיעלם, ונישאר עם דמוקרטיה אתנית דה-יורה (וסביר שגם אז, הגורמים הרשמיים בשלטון ואנשים כמוך ימשיכו להכחיש זאת). חוסר הרצון הישראלי להגיע לכך ולשאת בהשלכות (סנקציות בינ"ל, ומאז שכתבתי את המאמר הקודם חל שינוי גם בהיבט הזה) הוא הסיבה שהסכסוך הזה לא יכול להיות מוכרע בכוח (לפחות כל עוד העמדה הבינ"ל לא משתנה), ולא חוסר רצון להשתמש בכוח, שכן בשביל לממש את זה ישראל לא צריכה להפעיל יותר כוח משהפעילה בעבר. (אציין, שאת ההבהרה הזו אני מביא לאור שאלתך, אך אין בכוונתי להיכנס לדיון בנושא. זו עמדתי, והיא עקבית ותקפה לוגית) היה ראוי שאסיים פה, אבל צריך להתעכב על חוסר העקביות שלך: 1. אתה מצד אחד אומר שאני אנטישמי (הפעם אפילו לא הוספת לטנטי), ומצד שני מבהיר שאתה לא אומר שאני לא ציוני. אז אני אנטישמי ציוני? (יכול להיות שזו באמת לא סתירה לוגית, רק אני לא יודע אם אתה מודע למה שכתבת) 2. אתה כותב שבשבילך מדינת ישראל זה דבר קדוש, אבל כדאי שתסייג שהיא דבר קדוש כל עוד היא מגשימה את האידיאולוגיה שלך. כשישראל מפנה את גוש קטיף, כפי שנקבע ע"י כנסת ישראל (שאגב אף פעם לא הצביעה בעד הקמתו של הגוש), אתה כבר פחות מקדש את ישראל. ושים לב, כתבת: "החברה שלך גירשו אחים שלי", ואתה טועה. זה לא החברה שלי, זו ממשלת ישראל, בגיבוי הכנסת. ואפילו ממשלה של הליכוד. נתניהו הצביע בעד התכנית עד לדקה ה-90. 3. כתבת "יהודי לא ציוני זה דבר בזוי". כלומר, אם אדם נולד יהודי, הוא חייב להחזיק באידיאולוגיה מסוימת כדי לא לזכות ליחס של בוז מצידך. מה אומר לך, ממש תפיסה דמוקרטית, נאורה ומתקדמת, שיכולה להתיישב עם הרצון שלך בויכוח אידיאולוגי ענייני. שיהיה לך ולמשפחתך חג שמח! שלך בידידות, אנטישמי, על סף הבזוי |
|
||||
|
||||
אתה דואג להצמיד את המילה ישראל לכל נושא שלילי,זה דבר מגונה "שאפילו הטענה 'הערבים הם לא ברברים' מקפיצה לך את הפיוז. באתר שמתגאה בפתיל הארוך שלו, הייתי במקומך בודק מה פשר הפתיל הקצר שלך." 1.אני לא האתר,לא האתר הזה ולא שום אתר אחר,אני לא במערכת האתר,אני בכלל אנטי מערכתי 2.זאת טענה לא נכונה.נקודה.,לא נכונה =צריך להיות עיוור במערה מתחת שמיכה או שטוף מח בצורה חמורה ביותר של התקשורת בשביל לטעון זאת.מז"א מקפיצה את הפיוז?! אם אני אטען שהשמש שוקעת בצפון אתה תגיד "טוב זאת טענה לגיטימית,כל אחד והנרטיב שלו"? 3.הם ברברים ע"פ כל הגדרת ברברית שתרצה להכיל עליהם "ואכן, שאלה אחת או סתירה אחת למובא במאמר לא הבאת."-אין לי שום עניין להתווכח עם תאוריות במדע המדינה,הפרטים שיצאתי נגדם הם שמפריעים לי אם היית מציין שהשמש שוקעת בצפון היית יוצא גם נגד זה. ואני מאוד מעריך שאדם מלומד1,משכיל,איש אשכולות ימי בניימי כמוך עונה לי,תמיד זה כבוד "הטיעון היחיד שלך הוא שאני מתעלם ממה שהמוסלמים אומרים. אתה מדגיש, וכו'.."- תגובה 622301 תנסה למצוא תשובה פה. אני באמת באמת לא רוצה להעליב (טוב,אולי קצת)אבל אתה כלכך שקוע בבולשיט השמאל-תלאביבי שביולוגית לא מובן איך אתה נושם.אתה מניח כלכך הרבה הנחות מוצא מקדימות ואז טוען טענה.תשאל קודם האם אני חושב שהיוזמה הזאת היא יוזמת שלום? מה הבעייתיות בה? וכו' תתפלא,אין לי מסמכי אקסל.וגם לך אין על העדפת הבירה אצל הבריטים.יחד עם זאת כל אדם סביר מבין מההנהגה,אנשי הציבור,התקשורת וכו' מה היא הדעה המקובלת במדינה גם לגבי תפיסת השלום אצל הערבים וגם לגבי העדפת הבירה אצל הבריטים.ואותך לגננת שאתה מטריח אותי לשטויות. ובכל זאת, http://hayamin.org/forum/index.php?topic=38874.0 "ההיסטוריה והאתוס של האפריקנרים, המהווים את הבסיס לכינון משטר האפרטהייד, דומים להיסטוריה ולאתוס של היהודים בישראל -במידה מבהילה ממש.- זאת לא הייתה כותרת המשנה שלך? "יש הבדל אחד ברור בין ישראל של היום לדרום־אפריקה האפרטהיידיסטית: לישראל יש גבולות בינלאומיים מוכרים שאליהם אפשר לסגת, דבר שדרום־אפריקה רק חלמה עליו "- וזה לא משפט הסיום של המאמר? באמת, איך מכך הבנתי שאתה חושב שאנחנו אפרטהייד?!http://news.walla.co.il/?w=/13/1818023 http://www.memri.org.il/cgi-webaxy/sal/sal.pl?ID=107... אולי אתה חושב שאנשים ,בכלל בעולם,מטומטמים כולם וכולם אוכלים את כל השקר כל הזמן -אתה נמצא באותן מקומות יותר מידי זמן,תצא להתאוורר כן,המצב לא תקין ביהודה ושמרון ולכן אני שמח שאתה מצתרף לקריאה לספח אותן למ.ישראל התושבים שם ניסו לרצוח את המשפחה שלי ושלך והם משלמים את המחיר מבצע הזה,הם צריכים להיות בירדן אתמול. 1.אתה לטנטי,כי אתה או לא מודע או לא אומר זאת במפורש,כתב יפה ידידי תגובה 622333 .זאת ממש לא סתירה לוגית (זאת טענה אנטישמית ידועה באירופה שיהודים צריכים לצאת מאירופה למדינה משהם),ולא כתבתי שאתה ציוני,כתבתי שאני לא אומר שאתה לא ציוני-אתה באמת לא מבין מה ההבדל? 2.לא.מדינת ישראל היא לא ההנהגה שלה,מדינת ישראל היא טריטוריה שיש בה ריבונות יהודית.וזה מה שקדוש בעיני.הגירוש מגוש קטיף הייתה תועבה וביזוי הדמוקרטיה.אתה הראשון שהיית צריך לצת נגד.גנבת דעת טהורה -אנשים (כן הדבר הזה,העממים,מהעמך ששומעים מזרחית,שלפעמים אם אין עננים רואים מהחלון בבג"ץ) הצביעו בשביל מישהו שטען הפוך ממה שביצע.אתה לא מתבייש לגבות מהלך פושע כזה? אחרי כל מה שכתבתי אתה חושב שאני באיזה שהיא צורה תומך בנתניהו? מאיפה שאני נמצא אני לא רואה את אוזנו הימנית.הדבר היחיד שטוב בו הוא שהוא מעצבן שמאלנים וזה מהנה בפני עצמו. 3.יהודי שמתנגד או לא תומך בהגדרה עצמית לעם שלו? יש דבר נרפה ועלוב מזה? כן,הוא חייב אידאולוגיה בסיסית מסויימת.לא,כי אתה מקבל כל אידאולוגיה באשר היא? תגובה 622333 שיהיה לך ולמשפחתך חג מושלם (אני מקווה שבלי הטקסים הפרימיטיבים עם השפעות פגניות כמו לגור באיכס סוכה) שלך בחברות קורקטית ציוני,שנראה ממש טוב |
|
||||
|
||||
כתבת שאין לך עניין להתווכח עם תאוריות במדעי המדינה - עוד לא הבנתי למה יש לך עניין לקרוא אותם. אבל שמח לראות שסוף סוף אתה מודה בזה. אתה מתווכח על הפרטים, אבל אין מחלוקת על הפרטים, אלא רק על הפרשנות לפרטים (כלומר, מה שטוענת התאוריה שעימה אתה לא רוצה להתווכח). אף אחד מהלינקים שהבאת לא מראה את חוק המספרים הגדולים שעליו אתה מדבר. בלינק הראשון יש רשימה של סקרים, ובהם באף אחד מהסקרים אין תמיכה של מעל חמישים אחוז בטרור. ברוב הסקרים, זה תמיכה של שליש. אם אין לך אקסלים ותמיכה לטיעון של המספרים הגדולים, למה אתה טוען אותו? בגלל אינטואיציה? אני לא מתנגד ללאומיות יהודית. אני בסה"כ טוען שהערבים לא ברברים. איך הסקת את זה מכך - רק אלוהים יודע. ולסיום, אתה מביא ציטוטים שלי מהמאמר הקודם. הציטוט הראשון: ההיסטוריה והאתוס של האפריקנרים והיהודים בישראל אכן דומים באופן מבהיל. ההיסטוריה של האפריקנרים התחילה לפני שהם יישמו את משטר האפרטהייד. אני עומד מאחורי המשפט הזה. בציטוט השני אתה שוב מדגים את הנוהג שלך לתפוס אותי במילה ולהוציא מהקשר. "יש הבדל אחד ברור בין ישראל של היום לדרא"פ של אז" - אפשר לעשות מהצירוף "הבדל אחד" מטעמים. למשל, אנחנו במזה"ת והם באפריקה. איזה דביל אני, לא מבין בגאוגרפיה! אנחנו יהודים, והם נוצרים. איזה דביל אני, אהה! אלוהים אדירים, תנסה להבין את ההקשר ותפסיק לחפש את המטבע מתחת לפנס. ההבדל נוגע למעמד הבינ"ל של כל מדינה ולמרחב האפשרויות שעומדות בפניה. יכולת לשאול אותי על זה בנימוס, במקום להסיק מכך אנטישמיות, והייתי עונה לך. זה שאתה מעדיף לשנוא ולגדף אותי, ולהאשים אותי בכל מה שרע בישראל - זו כבר בחירה שלך. |
|
||||
|
||||
"אין לך עניין להתווכח עם תאוריות במדעי המדינה - עוד לא הבנתי למה יש לך עניין לקרוא אותם"?! אני אפילו לא יודע מאיפה להתחיל להסביר את הכשל במשפט הזה (אולי לא הבנתי למה אתה מתכוונן) צודק,תפיסת העולם הערבי את ישראל זהו עניין פרשני בלתי ניתן לבדיקה. אני מציא לך הצעה שלא תוכל לסרב לה-תבחר הגדרה לברבריות,קיימת או שתמציא (אני מבטיח לך שהיא תהיה מקובלת עלי).ואחרי זה ננסה לראות אם העולם הערבי נופל בהגדרה או לא. הסקר הראשון שנכנסתי אליו-סתם דוגמה 61% מהפלסטינים תומכים בחיזבללה שהוא ארגון שיעי! כלומר,במצב רגיל הם היו מנסים להרוג אחד את השני אבל שניהם כרגע הורגים ערבים אז למה לא לתמוך?! אתה בעד לאומיות יהודית? הערבים ברברים. תגיד,אתה אדם אמיתי?זה אפילו לא שקר,זה פשוט מוזר. "ההיסטוריה והאתוס של האפריקנרים ***המהווים את הבסיס לכינון משטר האפרטהייד*** דומים להיסטוריה ולאתוס של היהודים בישראל"! אולי לא הבנתי באמת... יש הבדל אחד ברור בין תנועת העבודה של היום לחמר רוז' בחמר רוז' היו יותר קמבודים |
|
||||
|
||||
הוצאת לי את המלים מהפה |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |