|
||||
|
||||
אז תתיחס לביקורת כאילו הופנתה אל בן שיחתך ולא אליך. |
|
||||
|
||||
(התשובה היא גם לכליל נאורי) "רבים ניצלו בזכות ידידיהם הערבים. בבית הרב סלונים, שהתגורר מול דירת בנו, נמצאו כעשרים איש. בעל-הבית הערבי ובנו עמדו בפתח והגנו על היהודים במשך שש שעות עד שבאה המשטרה הבריטית למקום. הערבי אבו-עיד זיתון, עם אחיו ובנו, אסף יהודים רבים במרתף ביתו ושמר עליהם עד שבאו השוטרים להובילם לבית המשטרה. "לולא משפחות ערביות אחדות, אשר הגנו על היהודים" - נאמר בתזכיר יהודי חברון לנציב העליון - "לא היתה נשארת נפש יהודית חיה בחברון." מתוך "דרך ארץ - עם חי בנופיו", (ספר "ממלכתי" לחלוטין), עמ' 230-231. |
|
||||
|
||||
הכבוד והיקר לכל ערבי שהגן על שכניו היהודים. אבל- "לולא משפחות /אחדות/..." איפה היו שאר אנשי חברון, שאר השכנים הוותיקים והטובים? |
|
||||
|
||||
איפה היו שאר אנשי חברון, שאר השכנים הוותיקים והטובים? לא יודע. לא הייתי שם. אבל סביר להניח, בהכירי את הטבע האנושי, שהם היו איפה שנמצאים היהודים הטובים כאשר מתבצע לינץ בערבים חפים מפשע, כלומר, חלקם נטל חלק פעיל בארועים, חלקם קם להגן על המותקפים, והרוב המכריע ישב ספון בביתו, מי תוך צקצוק שניים ש"כך לא עושים" ו"נבלה נעשתה במקומותנו", מי תוך ברכת יישר כח לפורעים, ובכל מקום על פני הסקלה שבין תגובות אלו. |
|
||||
|
||||
והשאלה היא, תמיד ולגבי כל אירוע וכל עם, /כמה/ היו בכל קצה, וכמה באמצע, כמה הגנו על החלש, ,כמה הרגו בו, וכמה ישבו בחיבוק ידיים. מפני שברור שיש יהודים מנוולים, ויש ערבים טובים, ויש הולנדים שהסגירו יהודים, ויש פולנים שהצילו יהודים. השאלה היא כמה. ביצוע לינץ' בערבי חף מפשע הוא אכן מעשה נבלה. עזוב 'חף מפשע'- בצוע לינץ' הוא מעשה נבלה. אבל לינ'ץ קורה פתאום, ובמקום ספציפי. קשה להשוותו לפרעות המתחוללות על פני עיר שלמה, לאחר הכנה של כמה ימים, כאשר כולם יודעים שהנה-הנה הן באות. מה אתה חושב היה קורה בישראל, בעיר מעורבת כמו חיפה, או יפו, אילו היתה הסתה ממושכת נגד ערבים, וקביעת תאריך לפרעות בהם? אולי אני תמימה, אבל אני חושבת שהפורעים לא היו מגיעים רחוק. כמובן, אין לי איך להוכיח. מפני שפרעות מאורגנות בקנה מדה גדול, נגד הערבים- פשוט לא קרו. בכל השנים בהן היהודים הם הצד החזק- זה לא קרה. אולי העובדה הזאת מדברת בעד עצמה? |
|
||||
|
||||
נכון, השאלה היא כמה. התשובה לא ידועה (לפחות לי). אבל מספיקים כמה עשרות, או לכל היותר מאות בודדות, בעיר של עשרות אלפי יושבים בחיבוק ידיים, כדי לבצע פרעות מעין אלו. אחוז אחד מהאוכלוסיה, פחות או יותר. מה אני חושב היה קורה בישראל, בעיר מעורבת כמו חיפה, או יפו, אילו היתה הסתה ממושכת נגד ערבים, וקביעת תאריך לפרעות בהם? שוב, אני חוזר לתשובה הלא מספקת - לא יודע. אני מניח שאם ההכנות היו מתנהלות בריש גלי במשך מספר ימים, הרי הידיעה היתה דולפת לעוכר ישראל זה או אחר, אשר היה מעורר מהומות, מזעיק את התקשורת העוינת, ומאלץ את משטרת ישראל להערך לקראת הפרעות הצפויות. ואולי לא. לפני כשנה וחצי, כאשר משטרת ישראל היתה בגיוס מלא, ובכוחות מתוגברים, בין היתר בנצרת, היתה התארגנות כזאת של כמה עשרות יהודים, חלקם חמושים, (נכון, כושר הארגון הישראלי המפורסם גרם לכך שהם לא נזקקו להכנה של ימים מראש),לביצוע פרעות בערבים, פרעות שהסתיימו במותם של שני אזרחים ערבים. |
|
||||
|
||||
אתה מוכן לפרט לגבי מה שכתבת בפסקה האחרונה? (אני לא מכירה את זה, קרו אז הרבה דברים, ואולי פספסתי משהו). |
|
||||
|
||||
לא זכורים לי הפרטים המדויקים, אבל זה קרה באחד החגים היהודיים, יום כיפור, כמדומני. יהודים רבים יצאו בהפגנות כנגד ערבים, ובנצרת נורו למוות שני אזרחים פלסטינאים-ישראליים. המשטרה קבעה כי הירי בוצע על ידי יהודים, אך לא הוגשו כתבי אישום. כמו כן, היו מאורעות של הריסת מבני ציבור מוסלמים (לשעבר) בטבריה, ובשאר מקומות. אני בטוח שניתן למצוא מידע נוסף בויינט ובארכיון של הארץ. |
|
||||
|
||||
כוונתו לאירועי אוקטובר 2000, הנחקרים כעת על ידי ועדת אור. במסגרת האירועים תקף המון ערבי אזרחים ושוטרים באבנים ובירי מנשק חם וניסה במשך כמה מקרים לעשות לינץ' ביהודים (היה גם חלל יהודי אחד, נדמה לי מאבנים). בתוך אחת ממתקפות אלה, נהרגו שני אזרחים ערבים מירי באזור נצרת. הנושא בחקירה אך יתכן מאוד שהם נורו ע"י אדם שאינו שייך לכוחות הבטחון שלא היה בסכנת חיים. כלומר יתכן שמדובר ברצח. |
|
||||
|
||||
ומה עלי להבין מן המשפט "אני מניח שאם ההכנות היו התנהלות בריש גלי במשך מספר ימים, הרי הידיעה היתה דולפת לעוכר ישראל זה או אחר, אשר היה מעורר מהומות, מזעיק את התקשורת העוינת, ומאלץ את משטרת ישראל להערך לקראת הפרעות הצפויות."? שאדם המתקומם כנגד מעשי זוועה הוא עוכר ישראל, תוקע סכין בגב האומה? שהמהומות שהיה מעורר הן רעות? שהתקשורת עויינת אם תדווח על תכנון מעשי זוועה? המשטרה פועלת (או צריכה לפעול) כנגד מעשי זוועה יהודיים רק בגלל שמישהו אילץ אותה, ולא מכיוון שתפקידה לפעול כנגד מעשי זוועה? |
|
||||
|
||||
איך אומרים בהולנדית (או בפלמית, לא חשוב) ציניות? |
|
||||
|
||||
בהולנדית - cynisme |
|
||||
|
||||
ואיך אומרים בהולנדית סנדלר? (רמז: ההולנדים נועלים נעליים מעץ) |
|
||||
|
||||
סנדלר - schoenmaker לא הבנתי מה משמעות הרמז. |
|
||||
|
||||
ההולנדים נועלים נעליים מעץ. לסנדלר קוראים בהולנדית נגר. Zoo ארץ Zoo |
|
||||
|
||||
לא, נגר הוא timmerman. |
|
||||
|
||||
גלעד, חבל לי להסביר בדיחה, אבל נראה שאין ברירה. הוא ציטט את הספר הסאטירי zoo ארץ zoo. |
|
||||
|
||||
איפה אלמנט ההומור כאן? מילא, אם זה היה נכון... נו, לך תבין הצחקות של לפני 30 שנה. |
|
||||
|
||||
המלה ציניות זהה בכל השפות, בגלל המקור היווני שלה - הפילוסופים הקיניקאים -> ציניקאים (משמעות מילולית - כלביים) |
|
||||
|
||||
א. על הולנדית ענו, אז אני מניחה שאני פטורה. ב. על הבנת הנקרא שלי יש לי תרוצים למכביר. הסתובבות במקומות בהם דברים שכאלו נכתבים ברצינות רבה. האיש כותב מאמר בבית, החרים את המחשב והשאיר לי זמן גישה מצומצם מאד, עד כדי חוסר יכולת לקרוא בעיון לפני הגבה. חשבתי שזו ציניות מיד לאחר ששלחתי את התגובה (אבל המשב כבר הוחרם). ועוד תרוצים דומים. מבטיחה לשפר את דרכי בעתיד, מה גם שביקור בארץ למשך שלושה שבועות ינתק אותי לחלוטין ממחשבים, שינוצל למחשבות חרטה. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |