בתשובה לג'וד, 03/01/13 13:42
משהו על אומץ ויושר 610450
-----

בסוף בסוף^‏3, השאלה מי ברא את העולם‏1 היא דווקא הרבה פחות מעניינת משאלות תאיסטיות אחרות. אלוהים שכל תפקידו מתמצה באלוהים שנתן את הבעיטה הראשונית למפץ הגדול, מבלי שום השפעה לאחר מכן, לא באמת זכאי לתואר הזה, לפחות לא כפי שהוא נתפס על ידי אלה שמתעקשים להאמין בו. נניח שאיזה מטא-מדען זרק מקרר לתוך חור שחור ומהבועה הקוונטית הבלתי-מסתברת שנוצרה החל המפץ הגדול, זאת נשמעת לך כמו שאלה דתית/אמונית?
וזה שכרגע אין לאי-דתיות את מספר הטלפון שלו - בינתיים - זה לא אומר כלום.

1 אני לא נכנס אפילו לפיזיקליות או אי הפיזיקליות של הניסוח תלוי הזמן של "מה היה לפני".
משהו על אומץ ויושר 610454
1 רק לגבי ההערה שלך, אני חייב לציין שמאדר מתסכל לקרוא את תאור היווצרות העולם מתוך איזו תנודה ("פלקטואציה") מקרית של הואקום הראשוני, בלי שנעשה שום נסיון להסביר איך תיתכן "פלקטואציה" לפני שקיים זמן.
משהו על אומץ ויושר 610455
אופצית תגובה א': כן, זה באמת הדבר היחידי שמתסכל בתיאוריות על היווצרות העולם. כל השאר כבר פתור הרי :)
אופצית תגובה ב': כן, התסכול הזה הוא עונשך על חוסר האמונה שלך. וזאת רק ההתחלה, חכה חכה, אתאיסט כופר.
משהו על אומץ ויושר 610475
:-)
משהו על אומץ ויושר 610583
פונז, כם ''אני לא נכנס אפילו לפיזיקליות או אי הפיזיקליות של הניסוח תלוי הזמן של ''מה היה לפני'''' זו קלישאה.
משהו על אומץ ויושר 610585
ולהיטפל לקלישאתיות של תת-תת-הערה בשוליים זה ניטפוק מיותר. התגובה שלי היה יכולה להסתדר היטב גם בלי הערת השוליים, וכנראה גם התגובה שלך.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים