|
||||
|
||||
תופתע לשמוע שיזהר אשדות נוהג בצביעות אופיינית למשורר ישראלי אמיץ ? |
|
||||
|
||||
ולמי שלא פותח את הקישור שצפריר שלח, הידיעה במאקו מסתירה את הפואנטה של הפסילה שתיסלם פסלו את זילבר. אני מסכים שזה מקביל לגל''צ-אשדות, אבל חושב שיש כאן הבדל של מידות, בהרבה פרמטרים רלוונטיים, ולכן לא מקבל שזה מוציא את אשדות צבוע. |
|
||||
|
||||
אפשר בבקשה הסבר,מה ההבדל במידות ובפרמטרים? |
|
||||
|
||||
למשל: אשדות הוא אדם פרטי, ואילו גלי צה"ל היא תחנת רדיו ציבורית. |
|
||||
|
||||
תיסלם היא לא אדם פרטי,ואשדות תקף בבוטות חיילים,מה תחנה של חיילים אמורה לעשות?מה עוד שהיא כן החרימה שירים בעבר,על אחת כמה וכמה מתבקש שתחרים את השיר הזה |
|
||||
|
||||
אין טעם להמשיך. נראה שההבדלים ברורים לכולנו, השאלה היא רק מה המשקל שניתן להם. |
|
||||
|
||||
''תיסלם'' היא לא אדם, אבל היא בהחלט ''פרטי''. |
|
||||
|
||||
גם רוב החברות המסחריות בעולם,אז? אני בטוח שלא תתנגדי עקרונית ואידאולוגית לחרם על חברה (נגיד כי היא מפלה ערבים או מוכרת נשק לצבא הציוני) |
|
||||
|
||||
לא מתנגדת עקרונית ולא מתנגדת מעשית. רק שעל הסקאלה בין יזהר אשדות לתנובה, תיסלם קרובה הרבה יותר לראשון, קרבה שהופכת את העניין הכמותי לאיכותי. |
|
||||
|
||||
אמנם יש הבדלים לכאן, אבל גם לכאן: זו פסילה חריפה יותר כי היא פסילה אישית של הזמר, ולא פסילה של שיר אחד. |
|
||||
|
||||
ההבדל עקרוני: כל יצירתו של זילבר נפסלה בגלל דעותיו, למרות ששיריו לא משקפים את הדעות הללו. |
|
||||
|
||||
זילבר האדם נפסל, לא יצירתו. לדוגמה: אם היה לתיסלם שיר שנכתב על ידי זילבר, לא נראה לי שהיו נמנעים מביצועו במופע האיחוד. |
|
||||
|
||||
זילבר האדם נפסל = עובדה. לא יצירתו = השערה. (ויש, בוודאות, כאלה שפסלו את יצירתו. למשל, מסיבות אחרות: וכמובן, יש תנועה ידועה שקראה למנוע ממנו להופיע ב'קול ישראל', בגלל עמדותיו: כמובן 2, ייתכן שזה לגיטימי (אבל כך גם לגבי אשדות). |
|
||||
|
||||
חיפוש באתר גל"ץ רומז שלפחות בזמן האחרון השיר "אני שוכב לי על הגב" (שיר בערך מאותו הזמן של תיסלם) נוגן בגלגלץ בזמן האחרון. או שאני לא מבין את <קישור https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache... זה> (לפי הקישור הזה: ב22 באוקטובר בשעה 11:46). |
|
||||
|
||||
מי טען שפסלו את זילבר בגלגלץ? |
|
||||
|
||||
נכון. ברקת דיברה על תיסלם. ושם לא התכוונו בכלל לנגן שירים שלו. לכן פסלו את זילבר האדם (והתבטאויותיו) ולא את יצירתו. בגל"ץ לא פסלו את האדם (כזכור, היה ראיון איתו לרגל צאת אלבומו החדש) אלא שיר אחד ממנו מאותו אלבום. מסקנה: מדובר על מקרה שונה שבו הבעיה היא עם תוכן השיר. |
|
||||
|
||||
אני הגבתי לתגובה שלך. עכשיו נראה שאתה משנה כיוון. לא הבנתי (חוץ מזה שלשיטתך אם גל''צ הייתה פוסלת את אשדות זה כנראה היה יותר בסדר מלפסול רק את השיר). |
|
||||
|
||||
לא קלטת את צפריר. למרות שהוא קיבצניק שמאלני או משהו כזה, הוא מביא כאן עובדות, ולא מנסה להגן על איזו תזה. |
|
||||
|
||||
נתחיל מהשאלה הפשוטה: היו אמורים לנגן משיריו של זילבר במופע? או שמדובר כאן רק על זילבר הזמר המופיע ולא על יצירתו כמשורר ומלחין? |
|
||||
|
||||
אתה רואה מצב שבו הם מסרבים לארח אותו, אבל שרים שיר שלו? לשיר שיר שמישהו כתב לך, זו מחווה. |
|
||||
|
||||
אני עדיין מנסה להיזכר מהם השירים שאריאל זילבר כתב או הלחין לתיסלם. וכן, יש מבחינתי הבדל בין אריאל זילבר של ''רוצי שמוליק'', ''אני שוכב לי על הגב'' ו''מיליארד סינים'' לאריאל זילבר של היום. לא ברור לי למה אמורה להיות בעיה עם השירים שלו. |
|
||||
|
||||
בוא נדמיין שהוא כתב להם את ''חצבים'' ונמשיך משם. מבחינתי, אני לא מחרימה את יצירתו של אמן בגלל דעותיו. עם זאת, יש מקרה כמו של עמיר בניון, שכתב שיר המתגולל על חילונים שמאלנים (לא זוכרת את הפרטים) ורבים הצהירו שהם מפסיקים להאזין לו בכלל - לכלל יצירתו. זה חריף עוד יותר מהמקרה של אשדות, שאצלו יצא הקצף על שיר אחד בלבד. |
|
||||
|
||||
אריאל זילבר אינו דוגמה מקבילה לאשדות. ההשתתפות שלו בכנס האמור לא הייתה ההתבטאות הבעייתית הראשונה שלו. הבעיה היא עם אריאל זילבר האיש ולא עם המוזיקה שלו. נתת כאן דוגמה מוצלחת יותר: עמיר בניון ושירו אני אחיך. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |