בתשובה לאינקוגניטו, 12/06/12 21:32
גם אני מעדיף את אירלנד 597374
אני התנגדתי לבניית שדה נוסף‏1?

שאלת למה לבנות מפעלי תעשייה, הסברתי, מפעל אינטל בקרית גת, כמו שדה תעופה בנגב, וכמו עיר הבה"דים בנגב נסיון להעביר אוכלוסייה (ובפרט חזקה) מהמרכז למקומות אחרים.

1 להעביר זה מן הסתם לא פרקטי, צריך לבנות שדה נוסף או להרחיב משמעותית את הנוכחי כבר היום
גם אני מעדיף את אירלנד 597387
אתה טענת שצריך להעביר אוכלוסיה כי המרכז צפוף. כלומר להשקיע כסף בריווח המרכז. מכיוון שיש דרך טובה יותר לרווח את המרכז מתעשיה והיי טק הטיעון נופל.

1 פרקטי מאוד. ככל הנראה המדינה תרוויח מהמהלך כמה מאות מיליארדרי שקלים.
גם אני מעדיף את אירלנד 597392
אם להתמקד בעניין שדה התעופה, בניית שדה תעופה החדש והתשתיות הדרושות ייקח אי אלו שנים (10 נשמע הגיוני), ויעלה עשרות מיליארדים, בינתיים שדה התעופה הנוכחי ימשיך לעבוד, ואז מה, יפנו את השטח עליו יושב שדה התעופה הישן והשקיעו בתשתיות שלו מיליארדים? ולטובת מה? מכירת השטח תוך הריסת המבנים, חסרות קרקעות ברמלה\לוד? (אני לא יודע, אני מניח שלא). ובכל מקרה, איזה סוג של אוכלוסייה עובד בשדה התעופה? נדמה לי שמדובר בעיקר בעובדים פשוטים (אנשי בטחון, סבלים, מוכרים בחנויות, דיילים). בכל מקרה, אתה מציע לצופף יותר את המרכז ולא לרווח אותו, כי אתה אומר הנה יש לנו אזור לא מיושב, סמוך למרכז, בוא נפנה אותו ונבנה שם בניינים.

1 אם קודם תושב המרכז\ירושלים היה אוסף את קרוביו משדה התעופה בחצי שעה נסיעה, או לוקח מונית ב100 שקלים, מחר הוא יצטרך לנסוע פי כמה או לקחת מונית שתעלה הרבה יותר.
גם אני מעדיף את אירלנד 597405
====>"ואז מה, יפנו את השטח עליו יושב שדה התעופה הישן והשקיעו בתשתיות שלו מיליארדים?"
בדיוק,על השטח הזה אפשר לקבל 500 מיליארד שקל ואין שום הצדקה (כלכלית או אחרת) למנוע עצמנו מהכסף הזה.

====>" ולטובת מה? מכירת השטח תוך הריסת המבנים, חסרות קרקעות ברמלה\לוד?

קודם כל בשביל הכסף. מעבר לזה חסרות קרקעות במרכז,אחרת לא היה כל כך יקר.

===>"ובכל מקרה, איזה סוג של אוכלוסייה עובד בשדה התעופה? נדמה לי שמדובר בעיקר בעובדים פשוטים (אנשי בטחון, סבלים, מוכרים בחנויות, דיילים)"
אני לא חושב שהנקודה הזאת קריטית,כשאתה עסק במקום הנכון התשלום עליו מינימלי (או הרווח מקסימלי) זה מה שחשוב. כתוצאה מכך הוא יציב.

==>"בכל מקרה, אתה מציע לצופף יותר את המרכז ולא לרווח אותו, כי אתה אומר הנה יש לנו אזור לא מיושב, סמוך למרכז, בוא נפנה אותו ונבנה שם בניינים."

זה לא כאילו עכשיו יש שם פרדס.

אם אדם רוצה לגור במרכז אין עם זה בעיה הבעיה היא עם שכונות צפופות וזה אני מנעתי.
1 בממוצע אדם משתמש בשדה תעופה פעמיים בשנה
גם אני מעדיף את אירלנד 597459
השאלה היא לא מי עובד בשדה התעופה אלא מי נוחת בו. נכון לעכשיו, תייר שנוחת בנתב''ג נוסע עשרים דקות לתל אביב או עשרים דקות לירושלים, ושעה פלוס לצפון. יהיה הרבה פחות אטרקטיבי לומר לו לנסוע שעה וחצי לערים המרכזיות, ושעתיים פלוס לצפון. אמנם במדינות גדולות מאוד, כן נוסעים שעה שלמה משדה התעופה של העיר המרכזית כדי להגיע למרכז העיר ולאזור המלונות. בארצנו הקטנטונת זה יהיה קצת מוגזם.
גם אני מעדיף את אירלנד 597508
הקו המשופר של הרכבת יעשה את הדרך מבאר שבע לתל אביב ב55 דקות אני חושב שרכבת ישירה תתקרב ל40 דקות והרכבת החשמלית כבר יכולה להיות בערך שעה לחיפה.

מעבר לזה אני לא חושב שזה כזה נורא ליסוע שעה לתל אביב אבל אם כן ניתן לבנות רכבת "מזרחית" מהירה שתיסע ב300 קמ"ש. היא תגיע ללוד ב20 דקות ומזרחית לחיפה ב40.
גם אני מעדיף את אירלנד 597544
הדרך מב"ש לת"א ב-‏55 דקות, חמישה וחצי מתוך שבעה ימים בשבוע שאין בו חגים‏1, דאט איז.

1 ושביתות ותקלות ומפגש רכבות באמצע הדרך.
גם אני מעדיף את אירלנד 597554
וטוב שכך. תל אביב ובאר שבע נמצאים במטרופולינים שונים, לא צריך לאחד אותם.
גם אני מעדיף את אירלנד 597582
גם הדרך מקרית גת לבאר שבע לא אפשרית ברכבת או בכל תחב''צ אחרת יום וחצי בשבוע שגרתי.
גם אני מעדיף את אירלנד 597589
בזה אני מתלבט. יש צדדים לכאן ולכאן.
גם אני מעדיף את אירלנד 597603
מתלבט באיזה עניין?
גם אני מעדיף את אירלנד 597604
נסיעה ציבורית תוך פרברית בשבת.
גם אני מעדיף את אירלנד 597607
יש לך רכב פרטי, נכון? אני שואלת פשוט כי מנסיוני רוב החילונים שמתלבטים בשאלה אם דרושה תחב"צ בשבת (או שחושבים שהמצב הנוכחי ממש בסדר) מחזיקים מכונית ולא מעלים בדעתם להדמים אותה בחניה החל מכניסת החג/שבת.
גם אני מעדיף את אירלנד 597609
(או שהוא פשוט לא חילוני, מנסיוני רוב האנשים שמתלבטים בשאלה אם דרושה תחב''צ בשבת הם לא חילוניים)
גם אני מעדיף את אירלנד 597613
יש לי רכב פרטי.

האם את גרה בתל אביב ולא ליד התחנה המרכזית החדשה? מאוד נוח להיות בעד תחבורה ציבורית כשאת לא משלמת את המחיר.
גם אני מעדיף את אירלנד 597626
אני גרה על עורק תחבורה מאד ראשי בתל אביב. נכון, לא במקום סואן כמו התחנה המרכזית.
אבל תחב"צ פועלת חמישה וחצי ימים בשבוע לא רק בתל אביב ולא רק לתל אביביים. למעשה, את עיקר המצוקה של המחסור בתחב"צ אני מרגישה באותם סופי שבוע/חגים כשאני לא נשארת בעיר (כי כאן, למרבה השמחה והנוחות,יש מספיק אופציות במרחק הליכה או נסיעת מונית קצרה), אבל אחת הסיבות שבגללן אני גרה בת"א מלכתחילה, היא בגלל האפשרות להסתדר בקלות בלי מכונית. אם הייתי גרה בפרברים או אפילו בערים כמו ראשון לציון, באר שבע או לוד, האפשרויות שלי היו הרבה יותר מוגבלות. הן כשלעצמן לא מספקות מספיק חוויות תרבותיות/בידוריות ואין אפשרות מעשית לצאת מהן למקומות אחרים אלא בתחבורה פרטית.
גם אני מעדיף את אירלנד 597634
אם רוצים לשמור על השלווה, תחבורה ציבורית בשבת יכולה להתקיים על בסיס מוניות שירות‏12, שגם לא מרעישות, וגם מגיעות מהר יותר מאוטובוס. חסרונן הוא בשעות היציאה הלא קבועות, ובמחיר שגבוה מעט מהמחיר של אוטובוס.

1 מזה שנים רבות נוסעות מוניות שירות בתל אביב בסופי שבוע (4, 5, 66, אולי עוד), הן רק לא מכסות את כל העיר, ובטח שלא את הפרברים.

2 באותו הקשר, יורשו מוניות שירות לשאת את מספרי כל קווי האוטובוס וישא"ק, זה ייעל את התחבורה הציבורית פלאים.
גם אני מעדיף את אירלנד 597556
בכל יום עבודה, דאט איז.
גם אני מעדיף את אירלנד 597583
א, החיים - בניגוד למה שמנסים לספר לנו - הם לא רק עבודה ואוי ואבוי למי שהם רק עבודה עבורו.
ב, גם זה לא מדויק. אם אני עובדת חצי יום בערב חג בתל אביב, ורוצה להגיע למשפחה בבאר שבע, אין לי רכבת להעזר בה. הרכבת האחרונה יוצאת בסביבות 11, 12 במקרה הטוב של שעון קיץ, יום העבודה מסתיים באחת.
גם אני מעדיף את אירלנד 597596
בניגוד למה שסבורים במשרד התחבורה, אנשים נוסעים לא רק לעבודה ובחזרה.
גם אני מעדיף את אירלנד 597610
זו לא סברה אלא שאיפה.
גם אני מעדיף את אירלנד 597618
(גם לנועה)
כן, יש פה הנחה סמויה שהרכבת נועדה לחסוך בזמן ההגעה לעבודה.
אפשר אגב לתקן "תמיד 55 דקות, ברכבת בימי חול ובאוטו בשאר הזמן".
גם אני מעדיף את אירלנד 597561
לפחות מפגשי רכבות כמעט שלא יהיו יותר - כל המסילה הוכפלה.
גם אני מעדיף את אירלנד 597546
אם אפשר לבקש, לפני שהתייר שלך מתחיל לסוע מנתב"ג לירושלים במהירות של 180 קמ"ש בממוצע אולי תתנו לנו אזהרה שנדע להשאר בבית ולא להפריע לו? תודה.
גם אני מעדיף את אירלנד 597562
הנסיעה מנתב''ג לירושלים אורכת כחצי שעה, אלא אם כן עוצרים לאכול באבו גוש.
גם אני מעדיף את אירלנד 597569
המרחק בין נתב"ג לירושלים הוא 60 ק"מ, אם אתה נוסע במהירות קבועה של 120 קמ"ש באמת תצליח להגיע לשם תוך חצי שעה. קצת קשה לי להאמין שאפשר לעבור את גינות סחרוב ב-‏120 קמ"ש, אבל זה בטח סביר יתר מ-‏180.
גם אני מעדיף את אירלנד 597577
כיום רכבת ישירה בין תל אביב לחיפה מגיעה ב40 דקות. כלומר מהירות ממוצעת של 150 קמ"ש.
גם אני מעדיף את אירלנד 597586
נכון לעכשיו‏1 אין רכבת כזאת לירושלים.

1 "נכון לעכשיו, תייר שנוחת בנתב"ג נוסע עשרים דקות לתל אביב או עשרים דקות לירושלים, ושעה פלוס לצפון".
גם אני מעדיף את אירלנד 597591
אם רכבת כזאת מפחידה, היא צריכה להפחיד גם בדרך בין תל אביב לחיפה.
גם אני מעדיף את אירלנד 597594
רכבת כזאת בכלל לא מפחידה. מפחיד אותי שאנשים (ועל אחת כמה וכמה תיירים שלא מכירים את הדרך ורק נחתו מטיסה) נוסעים במהירות הזאת בכביש שבו גם אני נוסע מידי פעם ושאני יודע שהוא לא ממש מתאים למהירויות האלה.
גם אני מעדיף את אירלנד 597602
המרחק בין תחנת חוף הכרמל בחיפה לתחנת האוניברסיטה בתל אביב הוא פחות מ-‏90 ק״מ. המהירות הממוצעת היא פחות מ-‏140 קמ״ש (שזו המהירות המקסימלית למרבית ציוד הנוסעים של רכבת ישראל).
גם אני מעדיף את אירלנד 597578
בסדר, אל תתן לאיילים ירושלמים עם קילומטרז לבלבל אותך. אבל לידיעתך תשתית התחבורה לירושלים התפתחה בחמש עשרה שנה האחרונות, וחלק ניכר מהאוכלוסיה לא עוברת יותר בגינות סחרוב בדרך הביתה.

ועוד משהו: בין מחלף גהה לאיילון יש לא מעט שעות ביום שבהן הדרך מנתב"ג לתל אביב אורכת הרבה יותר מ20 דקות.
גם אני מעדיף את אירלנד 597587
התיירים שנוסעים בין נתב''ג לתל אביב בשעות הלחץ לא מפחידים אותי
גם אני מעדיף את אירלנד 597601
אני נוסע לפחות 4 פעמים בשבוע מצומת אלעל להר חוצבים וחזרה. השיא שלי עומד על 36 דקות. הממוצע מעל 40 (ואני נוסע רוב הדרך במהירות העולה על המותר, אך לא על המקובל).
גם אני מעדיף את אירלנד 597482
למה שכונות צפופות זה רע? חשבתי שצפיפות זה טוב.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים