|
||||
|
||||
רגע, רגע. את התסריט שלך למסיבה עם הבחורה המתפשטת אתה הבאת כדוגמה להתנהגות הבחורה שבאיזה אופן "תורמת" לעבירה ומעקרת את גורם העבירה ממעשה האונס, הלא כן? ואז אני שיניתי בו פרט כדי להדגים על ידי הקצנה קטנה עד כמה הסיטואציה שתארת היא כן אונס, ולא משנה כמה חרמן הבחור. ואז אתה אומר שזו לא השאלה כי כפיה היא פסולה בעיקרון1. אונס הוא כפיה מסוג ידוע וברור, אם האשה הביעה את סירובה הרי נכפה עליה האקט. אם כך מה יש עוד להתפלפל ומדוע אתה חושב שבתסריט שלך לא היה אונס? העמדה שלך שבמקרים מסוימים סרוב בע"פ של המותקפת לא יספיק כדי להרשיע נאשם באונס מאפשרת בדיוק את העמימות שאנסים יוצרים ומנצלים כדי לבצע את זממם בלי להרגיש אשמים מדי למחרת בבוקר, ובלי שחבריהם יוקיעו אותם. רע מאוד! ככל שאני מבין עמדה זאת לא מקובלת על המחוקק ובית המשפט בארצנו, וטוב שכך. >>* תוכל להסביר מדוע חשת תסכול כלשהו (בעיקר אם לא היה לך שום קושי)? אני חושב שכל גבר שנמנעה ממנו חדירה יבין את ההרגשה. מה יש להסביר? מדוע לא היה לי קושי? כי אצלי עוררות בת הזוג היא חלק מרכזי בגרוי וברגע שאני יודע שלא יהיה לה נעים גם לי נהיה לא נעים >>* מה תשיב לגבר שיאמר, כי הוא ?מודגש לא היה יכול> להפסיק? שבפעם הבאה יזכר בעונש שקיבל ויהיה לו קל יותר. >>* כיצד תצדיק הרשעת גבר שיצרו גבר עליו והוא לא היה יכול להפסיק ואת הרשעתו באונס, לא פחות ולא יותר, רק בשל חולשתו האנושית? כמו כל הרשעה אחרת. רוב העבריינים שגו, מעדו, נכשלו ולא התכוונו להזיק. מיעוטם הפכו את העבריינות לאורח חיים, כמו האנס הסדרתי. גם כשעברתי ברמזור אדום זה לא היה בכוונה, טעיתי לרגע בשיקול דעת וכבר היה מאוחר מדי. אז לא עברתי עברה? >>* היכן באה לידי ביטוי אחריות האשה לכך שהגבר לא הפסיק? בשום מקום. השאלה עצמה אבסורדית, אתה לא רואה? איך הגבר הופך פתאום לאחראי בפחות מ 100% למעשיו? הרי באותה מידה היה ניתן לטעון להקל בעונשו של מי שהיה תחת השפעת אלכוהול כי הסם הפחית את אחריותו למעשיו. >>* האם אתה סבור שקיים אדם בעולם שמעולם לא השתמש בשום סוג של "אלימות" במובנה הבסיסי ביותר? הא? עברנו לפילוסופיה? אבל אם אני צריך להביא רק אחד אני אבחר באמא תרזה, סבאבה? >>בהערה 1 שלך אתה טוען, כי צריך להבחין בין מקרים שונים. נדמה לי שבכך אתה שוחק את עמדתך שבגוף תגובתך (אם לא סותר אותה ממש), כי אתה כן מסכים, למעשה, לכך שצריך לתת ביטוי לאחריות האשה לאירוע. בכלל לא. אני מדבר על שני סוגים של עבריינים. הקרבן נשאר קרבן באותה מידה. למשל אם מישהו גבה ממך דמי חסות אז אותך, כקרבן, פחות מעניין אם הוא בפשע המאורגן, אבל את מערכת הענישה זה מעניין יותר. אני מבחין בין סוגים של אנסים, שהמניעים שלהם שונים, ולא בין סוגים של נאנסות. איפה בהערה שלי הצלחת לקרוא משהו שונה? _______ 1 מה זה פסולה? התכוונת לא חוקית או לא מוסרית או שתיהן? |
|
||||
|
||||
אני רוצה לסיים את הדיון בנואשא זה, כי אני חושב שמיציתי אותו. בכל זאת, מפאת כבודך, אך בלי להמשיך בדיון, אשיב לך כך: * מתשובתך עולה, שאת מכיר בטבעו ודחפיו הטבעיים של גבר (זו גם תשובה, גם אם חלקית, לשאלת החשמנית, כמדומני). כלומיר, אנחנוח מסכימים שיש כוח הפועל על הגבר בהקשרם אלה. אפילו לפי חוקי הפיסיקה, יש צוחרל להפעיל כוח נגדי, אם רוצים לאזן את הכוח הזה הפועל על הגבר. אתה אישית יכולת לגייס הכוח הנדרש, כי כפי שאתה ציינת, אצלך העוררות של האשה היא חלק מרכזי בגירוי. אצל מר איציק היא אינה כזו. להיפך. אז אעשה מר איציק? מנין יגייס את הכוח הנגדי הנדרש להתגברות על הדחף הטבעי הפועל עליו? מדוע מוצדק להאשים את מר איציק המסכן (אדם נורמטיבי וחיובי, שבנקודה זו יש לו "חולשה") באונס ולכלוא אותו לשנים רבות, רק משום שאין לו יכולת לגייס את הכוח הנגדי הנדרש? * לגבי תשובתך לגבר שאינו יכול להפסיק - אם מניחים שהוא אינו יכול להפסיק, זכרון העונש לא יעניק לו אתמה שאין לו. * לגבי ההצדקה להרשעת אדם בשל חולשתו - החוק מכיר בפעולה הנעשית תחת כוח שאינו בר שליטה. אבל, בהשפעת הפמיניזם הרדיקאלי, לא יאפשרו לנאשם להוכיח זאת ומכל מקום, בדיוק כמוך, הם יאמרו לו בתגובה מעצבנת, משהו כמו: אין מה לעשות. אתה צריך לשלוט ביצריך. וכשהוא ינסה לחהסביר, שהוא שולט ביצריו, אלא שהוא התתקשה בכך רק בנסיבות המיוחדות של ענין - יצרחו עליו ויכפילו את עונשו על שהעז להתחצף לבית המשפט. * לשאלת אחריות האשה - הנה, אתה מודה במפורש, שהאשה פטורה מכל אחריות למעשיה. על כל אני מלין, כי זה אינו מוצדק. כל אדם אחראי לתוצאות מעשיו ועליו לשאת בהם (פרט למקרים חריגים ומוכרים, כגון מחלת נפש וכיוצ"ב). * לשאלה בענין שימוש באלימות - רק רציתי להראות בכך שני דברים: האחד, יש "עבירות" רבות שאינן מגיעות בבית המשפט. השני, כי לא כל שימוש באלימות מהווה עבירה פלילית דווקא משום שהאלימות מאד נפוצה (הרי אי אפשר לכלוא את כל בני האדם). * לגבי טענתי בדבר הסתירה בדבריך - אין לי אלא לחזור על טענתי. שבוע טוב ומבורך לכל היהודים. |
|
||||
|
||||
א.כל אדם אחראי לתוצאות מעשיו, גם נשים. ב. גברים שתקף עליהם היצר לא אחראים למעשיהם. |
|
||||
|
||||
ב. לעניין "דחפיו הטבעיים של הגבר", וה"גבר שלא יכול להפסיק", מיסודם של המתדיינים שמעליך ובייחוד של בעל תגובה 587578 - סיפק כאן פעם הקורא י. פופק הזכור לטוב עצות ושיטות פעולה שאינן כרוכות בכפיית רצונו של ה"גבר-גבר" על אדם אחר (אישה, בד"כ): מקלחת קרה, למשל, וכן שימוש אישי ביד או שתיים. הוזכרה שם בפתיל ההוא עוד איזו שיטה עצמית, שמפאת חינוכי היקי המשובח במנזר שבניהולה של האם קלמנטינה זצק"ל1 - איני מצליחה להביא את אצבעותיי לידי הקלדת פרטיה המלאים. 1 זכר צדקת קתולית לברכה שבוע טוב ומבורך לקתולים, לפרוטסטנטים, למוסלמים נאורים ומתונים (לכל ה-6), לאגנוסטיקאים, לאתאיסטים, ליהודים מתונים ונאורים (לכל ה-10), לכל המין האנושי ולכל החי עלי אדמות |
|
||||
|
||||
בסדר, הבנתי שלפי הימני טבעו של הגבר שהוא לא מתגבר על יצרו (זקפה היא כנראה מטה קסמים), ושנשים אחראיות למעשיהן וגם למעשי האחרים. אבל הוא גם רמז משהו על טבעה של האישה. מישהו/י הבין למה התכוון, מעבר לכך שאישה המנהלת איתו דיון היא בהכרח כועסת? |
|
||||
|
||||
א. אשה היא בגדר מכשול בפני הגבר העיוור. ב. הבחורה מהתסריט הדמיוני היא בעלת היסטוריה של התנהגות מופקרת ולא מוסרית. |
|
||||
|
||||
א. (יותר מדויק) אישה היא בגדר מכשול. |
|
||||
|
||||
שנאמר (ברכות כ״ד א׳): אמר ר׳ יצחק טפח באשה ערוה ... אמר רב חסדא שוק באשה ערוה ... אמר שמואל קול באשה ערוה ... אמר רב ששת שער באשה ערוה ... אמר האייל האנומלי הכל באשה ערוה. |
|
||||
|
||||
אמר רבי איציק: ורואה אני מר ממוות את האשה השמאלנית. |
|
||||
|
||||
...אמר והוכיח שאיננו אנומלי... |
|
||||
|
||||
לאדם יש יצר. האדם צריך להתגבר על יצרו, ואז יקרא גבר. אני אוהב קשיו, וכשאני רואה דוכן פיצוחים עולה ריח הקשיו באפי אבל אני לא שולח את ידי אל תוך הערימה. הו לא! למרות שמוכר הפיצוחים מציב את הסחורה שלו באופן המגרה ביותר שהוא יכול והריח משגע אותי אני צריך לעמוד בתור, לשלם, ולחכות שהוא יתן לי שקית. אפילו אם המוכר בדיוק עסוק בצד השני אני לא אחפון לי חופן ואסתלק באין רואים. כזה אני, משונה. איך זה אצלך? אתה מצליח להתגבר או לא? |
|
||||
|
||||
באמת משונה אתה. דווקא קשיו? |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |