|
||||
|
||||
ההבדל הוא שהאמירה שלך לא נכונה. לגבי הפלסטינים מומלץ לקרוא את יהושע פורת. לגבי הציונות את החשבון הלאומי של בועז עברון. ומה תעשה עם הפלסטינים שכאן? |
|
||||
|
||||
אני בהחלט מקבל את המלצתך לקרוא את שני אלה. בינתיים קח לך מעט זמן וקרא את "מאז ומקדם", אם טרם קראת. אגב, בויקיפדיה יש משפט מעניין על עבודתו של יהושע פורת: "פורת תיאר בספרו "צמיחת התנועה הלאומית הערבית הפלסטינית: 1929-1918" איך הפלסטינים **התגבשו מתוך ניסיון למנוע התגבשות תנועה ציונית בארץ-ישראל**. הספר השני "ממהומות למרידה: התנועה הלאומית הערבית הפלסטינית 1939-1929" הוא המשך של הראשון ומראה **שהפלסטינים בעצמם לא הכריעו אם הם ערבים או פלסטינים**. אם הם היו צריכים את מדינות ערב אז היו פאן-ערבים ואם לא אז היו פלסטינים, לכן הספרים נקראים התנועה הערבית הפלסטינית ולא הערבית או הפלסטינית בנפרד." (ההדגשות שלי). האם אתה מסכים עם התמצות הזה? כי אני בהחלט כן... |
|
||||
|
||||
'התגבשו מתוך ניסיון למנוע התגבשות תנועה ציונית בארץ-ישראל.' ידוע שהציונות היוותה זרז לתנועה הפלסטינית הלאומית אבל שורשיה מתחילים עוד בתקופה העותומאנית כתוצאה מתהליך המודרניזציה שעברה החברה הערבית. 'שהפלסטינים בעצמם לא הכריעו אם הם ערבים או פלסטינים.' יתכן מאוד. גם הציונות היתה נחלת מיעוט בקרב יהודי מזרח אירופה. העובדה היא שכיום ישנה זהות לאומית פלסטינית מוצקה וזה נתון שאי אפשר להתעלם ממנו. |
|
||||
|
||||
מצטער, שכחתי לענות על החלק השני של שאלתך. פתרון לפלסטינים שכאן יוכל להיות מושג רק בשיתוף מדינות האיזור. חלקם יקבלו אזרחות מצרית (תושבי רצ''ע), חלקם ירדנית (תושבי יו''ש), וחלקם ישראלית (אחוז מסויים משניהם). הירדנים יוכלו לעבור לגור בארצם, אם ירצו, או להישאר היכן שהם גרים כיום. אני בעצמי עוד לא יודע בדיוק על אילו אחוזים מדובר, אבל הנחת העבודה שלי היא שמדינה פלסטינית אינה ישות בת-קיימא. כלכלה שמבוססת באופן מוחלט על ישראל, שימוש במטבע ישראלי בלבד ואתוס לאומי שסובב סביב השמדת ישראל אינם בדיוק אבני בניין הגיוניות להקמת מדינה עצמאית. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |