|
||||
|
||||
כאמור, אני מסרב לראות את המקרה כמקרה של "שמאל וימין". גם לו הפכתי, היתה התוצאה זהה. הסימפטיה שלי לאלטשולר היא רק בעקבות תיאור השתלשלות העניינים (שלא הוכחשה על ידי אופנהיימר; לפי התיאור של אלטשולר, הוא אפילו התרברב בכך בעבר). גם אני לא מכיר אותה כלל. עצתי לך, כי נראה שסירבת להבין את הרמז ולהתייחס אליו, ואת מתעקשת שאפרט ברחל בתך הקטנה: שווי בנפשך שאופנהיימר הטריד מינית את אלטשולר לפני כמה שנים. לא משהו קיצוני ולא משהו פיסי, רק איזו אמירה שערערה את שלוות רוחה. היא קיוותה לתגובה ציבורית הולמת, אך הנ"ל עודנו בראש הארגון שלו, פרצופו ממשיך לחייך אליה קבל עם ואינטרנט בכל פעם שהיא צופה בחדשות. עכשיו היא פגשה בו לראשונה, ובסערת רוחה סטרה לו. האם היית מתייחסת לתגובתה כ"אלימות ימין נגד שמאל" או כ"אלימות קרבן נגד תוקפו"? אז כאמור, הוא לא הטריד אותה הטרדה מינית. אבל המרכיבים של האופן בו פגע בה נראים לי דומים בהשפעתם לחלק ממרכיבי הטרדה מינית. בין השאר, ניצול הנכונות שלה לעזור כדי לנסות לפגוע בה, והחדירה לתחומה הפרטי במרמה. אין לי סימפטיה למניאקים. כמו שאמר טל כהן לארז לנדוור: לבעוט ולירוק יודע גם בני בן השש (סתם, הוא בן שבע והוא ילד טוב). |
|
||||
|
||||
ידידיה, לא אמרתי לך להפוך את אירוע הסטירה מימין לשמאל אלא את אירוע הוויכוח, כלומר את הספין האיגיוני של טווידלדי בתגובה לאייל עם הפתיל הקצר. כמוך, טווידלדי מתרגז על שאמרתי שהוא תייש תגובה 568169, ואינקוגניטו תגובה 568246 דורש ממני התנצלות כי השוויתי אותך לגבר מכה. אנחנו לא רק חיים בעולם מוסרי מקביל, אנחנו חיים בלוגיקות מקבילות. |
|
||||
|
||||
ודאי לא הייתי מתעצבן כל כך גם לו חשבתי שיש כאן "הפיכת הספין האיגיוני". הסטת ויכוח לכיוונים אחרים אינה מנהג נאה במיוחד, אבל היא ננקטת פה לא מעט. בדרך כלל מקובל פשוט לומר "אל תסטה מהנושא בבקשה". מה גורם לך לחשוב שטווידלדי כתב את תגובה 568169 ? "אנחנו לא רק חיים בעולם מוסרי מקביל, אנחנו חיים בלוגיקות מקבילות" - את ואני? תוכלי להסביר? נדמה לי שעוד כה הרגשתי כך כלפיך רק בעניין הויכוח לגבי גלעד שליט (לא זוכר אם השתתפתי בו או רק קראתי). חוץ מזה, בהחלט נזעקת להגן על אופנהיימר האומלל עצמו ("ההתבדרות האיגיונית נטולת העכבות כי לאופנהיימר אין צלם אנוש, הוא מתחשב בערבים"). אמיל גרינצוייג ממש. מצטער, אני לא יודע למה טווידלדי "מתבדר", אם התבדר, אבל כאמור לא היתה לי שום בעיה ללעוג לאופנהיימר בעצמי אם רק הייתי יודע איך, וזה בפירוש לא בגלל שהוא שמאלני או "מתחשב בערבים". |
|
||||
|
||||
- הוהא איך שהיית מתעצבן, זו אינה הסטת דיון מקרית שדי לה בקריאה לסדר, זו הסטה מתוזמרת שאין סיכוי לעצור אותה. מה דעתך לטקבק קצת בפורום של הקתולים? זה עשוי ללמד אותך שיעור בהתעצבנות. - הנחתי ששפן הוא טווידל כי ההודעה מקשרת לתגובה שלו עם קישור למאמר שכתב. אם טעיתי אני מתנצלת כי לא נעים שמייחסים לך הודעות שלא כתבת. להגנתי אומר שבשיחות איתכם כאן ההרגשה היא שאתה ניצב מול מקהלת דוברים מגובשת וקשה להבדיל בין הפרטים. - אנחנו חיים בעולם מוסרי ולוגי מקביל. על הלוגיקה דיברתי טיפה והיא גורמת לי לתלוש את שערות ראשי. על הפער המוסרי יש רמז בדבריו של איגקוניטו: "תגובה כל כך דוחה בתוך פתיל שלא תקף אותך באופן אישי זה באמת סוג של הישג." (אם הבנתי נכון אינך רואה חשיבות מוסרית אישית עליונה בשחרור חייל שבמו ידיך שלחת אל פני הסכנה כדי שיגן עליך ועל משפחתך. לדעתי זו עמדה זהה טופולוגית לעמדה לעיל של איננקוגינטו.) - הגנתי על אופנהיימר מפני הזלזול המופגן בהתייחסות אליו, או במילים אחרות: אופנהיימר קיבל סטירה? לא שווה התייחסות, בונדבר על ג'וליאנו מר. - אני מעריצה מניאקים מוסריים לוחמי רשע, הם עומדים במעלה הכי גבוהה, ולכן אני משוויצה בסטירה ההיא שהחטפתי. למותר לציין שאני גם מתביישת בהשווצה שלי בדבר כל כך פעוט, ואני מתנצלת בפניכם. |
|
||||
|
||||
אכן, אני בהחלט מסכים שהלוגיקה והמוסריות שלך עומדות על מישור מקביל. אם ניקח את דימויי בעלי החיים לפי שיטתך, מסתבר שגם פרות זקנות ולא רק שוורים מתעצבנות כשהן רואות סדין אדום שכתוב עליו - או לידו, או בסביבה - ימני, ואז הראיה, הלוגיקה, ההבנה והמוסר שלהן מתערפלות במסך אדום. |
|
||||
|
||||
א אני חבצלת השרון, שושנת העמקים. ב כשושנה בין החוחים, כן רעיתי בין הבנות. ג כתפוח בעצי היער, כן דודי בין הבנים; בצלו חמדתי וישבתי, ופריו מתוק לחכי. ד הביאני אל בית היין, ודגלו עלי אהבה. ה סמכוני, באשישות רפדוני, בתפוחים: כי חולת אהבה, אני. ו שמאלו תחת לראשי, וימינו תחבקני. ז השבעתי אתכם בנות ירושלם, בצבאות, או, באילות השדה: אם תעירו ואם תעוררו את האהבה, עד שתחפץ. ח קול דודי, הנה זה בא, מדלג על ההרים מקפץ על הגבעות דומה דודי לצבי, או לתייש צעיר, או לעפר האילים; הנה זה עומד, אחר כתלנו משגיח מן החלנות, מציץ מן החרכים י ענה דודי, ואמר לי: קומי לך רעיתי יפתי, ולכי לך. יא כי הנה הסתו, עבר; הגשם, חלף הלך לו. יב הנצנים נראו בארץ, עת הזמיר הגיע; וקול התור, נשמע בארצנו. יג התאנה חנטה פגיה, והגפנים סמדר נתנו ריח; קומי לכי רעיתי יפתי, ולכי לך. יד יונתי בחגוי הסלע, בסתר המדרגה, הראיני את מראיך, השמיעני את קולך: כי קולך ערב, ומראיך נאוה. טו אחזו לנו, שעלים שעלים קטנים, מחבלים כרמים; וכרמינו, סמדר. טז דודי לי ואני לו, הרעה בשושנים. |
|
||||
|
||||
מה זה? בשיר השירים בתנ"ך שלי אין את המילים "או לתייש צעיר". (גילוי נאות: לא קראתי את כל מה ששלחתם פה וגם אין לי כוח לקרוא הכל, ככה שזה תלוי בטוב ליבך, או להסביר לי או שלא.) |
|
||||
|
||||
:-) כלכבוד, אני תוהה אם עוד מישהו שם לב, זה היה מסר סודי אבל הוא נעלם מעין אז נעזוב את זה. |
|
||||
|
||||
"טווידלדי, קבל מסר מוצפן: שושנים שמאלניות יש להן לפעמים מין סטיה שכזאת, לפעמים הן חושקות בשועלים ימנים (גם אם לא רואים את זה עליהן). בא לך לקפץ ולדלג לכיוון שלי ונבדוק מה האופציות?" |
|
||||
|
||||
Hey jude, don't make it bad.
Take a sad song and make it better. Remember to let her into your heart, Then you can start to make it better. Hey jude, don't be afraid. You were made to go out and get her. The minute you let her under your skin, Then you begin to make it better. And anytime you feel the pain, hey jude, refrain, Don't carry the world upon your shoulders. For well you know that it's a fool who plays it cool By making his world a little colder. Hey jude, don't let me down. You have found her, now go and get her. Remember to let her into your heart, Then you can start to make it better. So let it out and let it in, hey jude, begin, Youre waiting for someone to perform with. And don't you know that it's just you, hey jude, you'll do, The movement you need is on your shoulder. Hey jude, don't make it bad. Take a sad song and make it better. Remember to let her under your skin, Then you'll begin to make it Better better better better better better, oh. Na na na na na ,na na na, hey jude... |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שהייתי מתעצבן. את ההתנצלות את יכולה להפנות לטווידלדי עצמו. לא הבנתי את עניין הלוגיקה. בבקשה התייחסי לעמדותי המוסריות (בפרט, בדיון הזה) ולא לאלה של אינקוגניטו. אני לא כל כך רוצה לפתוח פה את עניין שליט, אבל כדי לא לצאת פטור בלא כלום אציין שאני רואה חשיבות מוסרית גדולה בצמצום הפגיעה באזרחינו וחיילינו. כאמור, אני לא מעריץ מניאקים. |
|
||||
|
||||
ובקשר לאופנהיימר, אומר בפעם המי יודע כמה: אופנהיימר קיבל סטירה? שווה התייחסות, צריך לומר שהוא התוקפן. אז אם כבר, הייתי מתרעם על טווידלדי שלעג למור (מר-מור) במקום להגן עליה. |
|
||||
|
||||
נראה שהגענו לישורת של אי ההבנה הקיומית הבסיסית בין שני אנשים אקראיים בקוסמוס, וכל נסיון לעלות מעבר לזה ידרוש השקעת אנרגיה עצומה עד אינסופית. סך הכל זה לא מקום רע להימצא בו. ויותר ברצינות - גם לי אין רצון להיכנס כאן לנושא גלעד שליט. על יתר הדברים אני מקווה לענות בהמשך. יש לך מין צורת דיבור שגורמת לבן שיחך להאמין שאתה באמת רוצה להבין... |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |