|
אני חושב שאולי את מערבת כאן שני דברים שלי נראים כעניינים שונים. ''חוש הצדק'' הוא עניין אחד. הוא באמת מבוסס על סימטריה בין המעשה לגמול או בין מה שמגיע לי לבין מה שמגיע לזולת. הוא לא קשור במיוחד לקרבן העבירה. עניין שונה היא העובדה שאני עשוי לחוש אמפתיה לקרבנות העבירה. אני חושב שהאמפתיה הזאת לא קשורה לצדק.
במקרה זה, אני חושב שהשמחה שלי לא הייתה מבוססת על אמפתיה לקרבנות העבירה. לא חשתי אמפתיה כזאת. אני חושב שאני מסוגל לאמפתיה, אבל אני לא מכיר את הקרבנות וגם לא נבנה בתקשורת נרטיב מעורר-אהדה שלהן. הן נשארו אותיות עלומות, דבר שהקשה על הזדהות נאותה איתן.
|
|