|
||||
|
||||
מי שלא חושב כמוך דעתו חייבת להיות משובשת? אני למשל חושב שאתה טועה, אבל לא הייתי מרחיק לכת עד אמירה שדעתך משובשת. מצד שני אני כן חושב שאפשר לומר שמי שמאמין1 שכל מי שסובר אחרת ממנו חייב להיות שונא <משהו> או שדעתו משובשת, צר עולמו כעולם נמלה. ורק for the record: ההתנחלויות פסולות מבחינה מוסרית, ואני לא שונא לא אותך ולא את שאר ישראל. לא את אלו שחושבים כמוני וגם לא את אלו שחושבים אחרת ממני. ______ 1 "מאמין" - לאו דווקא מי שאומר זאת, אבל אם האומר אכן מאמין במה שאמר אז כן, כך אני חושב. |
|
||||
|
||||
לא. מי שאינו חושב כמוני, דעתו אינה חייבת להיות משובשת. אבל מי שסבור, שההתנחלויות פסולות מבחינה מוסרית דווקא - חייב להיות שונא ישראל או שדעתו משובשת עליו. אשמח אם תראה לי, כיצד ניתן לחשוב כך ולא להיות שונא ישראל או לא להיות בעל דעה משובשת. |
|
||||
|
||||
לא נראה לי שאפשר להראות למישהו "כיצד ניתן לחשוב". יש חְשָש לִחְשד שלא כולם מצוידים לפעילות הזו במידה שווה, ואין שום ביטחון שהציוד שלך דווקא טוב יותר מהציוד של כל אחד אחר. מתגובות שונות שלך בפתיל זה דווקא לא התרשמתי שזה השטח החזק שלך. אני לא שונא ישראל, דעתי אינה משובשת, ואני חושב שההתנחלויות פסולות מוסרית. |
|
||||
|
||||
"מתגובות שונות שלך בפתיל זה דווקא לא התרשמתי שזה השטח החזק שלך". תמיד סברתי, שלמעט במקרים מתאימים, התייחסות לגופו של אדם ולא לגופם של דברים - ובפרט כשהתייחסות לגופו של אדם יהירה - מעידה על דווקא על חולשה. אבל תמיד ייתכן שאני טועה. "אני לא שונא ישראל, דעתי אינה משובשת, ואני חושב שההתנחלויות פסולות מוסרית". נראה לי שזה המקום להבהיר, כי דבריי חלים על יהודים בלבד. שכן אך טבעי שפלשתינאי, למשל, יחשוב שההתנחלויות הינן בלתי מוסריות. אז מסתבר, באופן בלתי מפתיע, שקיימת בינינו מחלוקת והשאלה הינה, מי משנינו צודק. צא וחשוב. |
|
||||
|
||||
ודאי שאינו חייב להיות שונא ישראל . אני למשל אינני שונא ישראל ואני חושב שמשטר ההתנחלויות הוא לא מוסרי. ההתנחלויות נבנו על קרקע פלסטינאית- בין אם פרטית ובין אם מה שקרוי בלשון מכובסת ''אדמות מדינה'' ואמורות לשרת את אוכלוסיית השטח שמוחזק כשטח כבוש בהגדרה. בין המומחים בעולם לחוק בין לאומי, צריך לחפש בנרות את אלו שמגדירים כחוקית את ההתנהלות הזאת. אם תתעלם מהטינה הבסיסית שיש לך ל''בצלם'' ותקרא את המחקרים המתועדים שהם מפרסמים, תראה את הצד הלא מוסרי שבכיבוש. לכן אני חושב שאלו שגוררים אותנו למלחמה שאני מגדיר אותה כמלחמת ההתנחלויות, אולי בלי להתכוון לכך, תורמים למה שאנחנו קוראים ''שנאת ישראל'' בעולם. |
|
||||
|
||||
ראשית, התעלמת מהאפשרות השנייה של טענתי בדבר היות דעתך משובשת. שנית, ראה הבהרתי בתגובתי מלפני זמן קצר בתגובה להוגג, כי טענתי חלה על יהודים בלבד. שלישית, נקודת המוצא שלך שגויה. יהודה ושומרון אינן יכולות להיות, כעיקרון, קרקע פלשתינאית אלא רק יהודית. על כן, אין כל פגם מוסרי בכך שבעליה משתמשים בה. באשר לאספקט של החוק הבינלאומי - גם בהנחה שהוא אוסר זאת, זה הופך את הדבר לבלתי חוקי לכל יותר. באשר לאבחנה בין קרקע פרטית לקרקע מדינה - אני סבור, שאין להתיר בעלות של לא יהודים על שום קרקע (פרטית או ציבורית) במדינת ישראל. כך נוהגים שכנינו בצדק ובתבונה. יחד עם זאת וכל עוד החוק מתיר זאת, אכן, תפיסת קרקע פרטית אינה חוקית ופגומה מוסרית. |
|
||||
|
||||
האם כל מי שאינו חושב כי "יהודה ושומרון אינן יכולות להיות, כעיקרון, קרקע פלשתינאית אלא רק יהודית" דעתו משובשת או שהוא שונא ישראל? |
|
||||
|
||||
אם הוא יהודי - בודאי, ללא צל של ספק. |
|
||||
|
||||
רק בדקתי. |
|
||||
|
||||
הייתי ממליץ לך להעמיק ולבדוק את נכונות (או אי-נכונות) טענתי. אני בטוח לגמרי שלא תעשה כן. אם איני טועה, כדאי שתשאל את עצמך ביושר כיצד ומדוע אני יודע זאת מראש ומהי משמעות הדבר. שבת שלום. |
|
||||
|
||||
כיצד היית ממליץ לבדוק זאת? (נתעלם מן העלבונות, לעת עתה) |
|
||||
|
||||
אני יכול לסכם שתפיסתך היא לא מוסרית ולא אנושית בעליל. |
|
||||
|
||||
סליחה, אתה יכול לחזור ולומר "דעה משובשת" - על פרובוקציות אין לי בעיה לצפצף. אבל כשאתה מדבר על "שנאת ישראל", של נעליך מעל רגליך - אתה פוגע בי ובאנשים רבים שאיבדו מתוך אהבת ישראל את היקר מכל. רבים מאוד שנולדו, כמוני, הרבה לפני 1967, ושירתו את המדינה החל מתחילת שנות ה-60 באהבת נפש ותוך נכונות מלאה להקריב את שלמות גופם (כמו במקרה שלי, למשל) ואת חייהם (כמו במקרה של היקרים לליבי, למשל), והיו עדים, כמוני, לתהליך הבלתי-תמים של הקמת ההתנחלויות והשחתת המידות - דעתם וכושר השיפוט שלהם טובים מאוד והם צופים בנעשה בתחושת קבס, וכוונתי לתחושת קבס מוסרית - לא לבהלה קיומית, כמו זו שלך (הנובעת כנראה משטיפת מוח, אחרת אין לי הסבר לפתרונה, ולצערי תגובותיך לא עוזרות לי. גם אתה, כמו אישים מן הפוליטיקה וטוקבקיסטים באינטרנט וכיו"ב, פשוט חוזר בתגובותיך כאן על סדרת הצהרות מתגרות בלי שום הסברים או נימוקים המניחים את הדעת, ולפעמים גם בלי שום הסברים ונימוקים בכלל). בנוסף, וביתרון על הצעירים, יש להם, לותיקים השותפים לדרכי ולבניית המדינה, גם פרספקטיבה היסטורית שבעזרתה אפשר לקבל תמונה מלאה, ולא רק תמונה חלקית כמו זו שאתה מבטא, שהיא אופיינית לדור הזה. ולמרות הכל, למרות כל הסחי והמאוס, אנו ממשיכים לאהוב את העם הזה ואת המדינה הזאת באהבת נפש, כמו אבא ואמא שאוהבים את הילדים שלהם גם כאשר הילדים האלה גדלו, שמנו ובעטו, ונהיו סרסורים לדבר זנות, במין כביכול-אידיאולוגיה. |
|
||||
|
||||
איני מבין על מה יצא קצפך. אם אתה יהודי ואמנם אוהב ישראל ואם אתה סבור, שההתנחלויות הינן בלתי מוסריות, אזי - לפי השקפתי (שעליה הגבת) - האפשרות במקרה שלך, שהסיבה לכך הינה שנאת ישראל, נופלת. אז מה הבעייה בדיוק? מה מציק לך? |
|
||||
|
||||
ההיתממות המזוייפת בסגנון עדות ה''מה כבר אמרתי'', דווקא מוכיחה שהבנת בדיוק את דברי. אין לי עניין בהמשך השיח הזה. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |