|
||||
|
||||
מדומני שאדוני מחפש אותי בפינה (אמנם לא באותה אינטנסיביות שבה שהוא מחפש את ד"ר קמיר), ולכן נופלות טעויות בקריאתו את דברי. אני מכוונת לגסטוס של הטיעונים הפומביים, לא להתפלפלות המשפטית שקשורה בהם. אולי תסכים איתי (ואולי לא) שעובדת היותו גבר נשוי ואב לבנות נכנס כאן לדיון רק בצורה חלקית (חלק חשוב בסוגיה, לא?). הטענות וההערות שאני קראתי במאמרים, טוקבקים ותגובות סבבו סביב היותו ערבי. המתלוננת והמערכת גזעניות על הגשת התלונה, קבלתה וגזר הדין שיצא ממנה. תשומת הלב, הצדקנות והמחאה מתרכזת בכך ש... יש כאן אפליה נגד ערבי. זהות ערבית לא צריכה בכלל להיות גורם שמשוקלל בבחירה ב... דג, חכה, או לחם צף. (וזה מגיע בערך ל"המסכן רק שיקר משום שהוא ניסה להתגבר על הדעות הקדומות שקיימות נגדו.") אני רואה בזה את התנועה הדיאלקטית לעומת הגזענות הנפוצה שאני גדלתי איתה, ואני רואה בזה גם את הדימיון לנטיה הקולקטיבית ההיא, זכותה של החברה להתערב באופן חודרני בנושא ולעשות את זה עם רגש. זכותה של החברה לסנקציות, ולו רק בתחום הרטורי (ושוב, הזעזוע הוא על היות הנאשם ערבי, לא נשוי). האאאאיייייכככככססססס הגזעני הפך לאאאאאיייייככככסססס מוסרי, או יותר נכון מוסרני. לגבי מה נדמה לי שקרה (על סמך פרטים מועטים מדי, ודמיון משלים מצדי), אני מאמינה שהתלונה הוגשה בגלל משהו אחר שהנאשם עשה, ונקודת "מצג השווא" נקבעה סופית במשא ומתן בין התביעה להגנה. זו רק ההתרשמות שלי. |
|
||||
|
||||
אני לא מבין את הלוגיצ'סקי חמי שאת מציגה פה. האם, במידה והבר-נש לא היה ערבי, אזי היותו נשוי היא סיבה לדרוש הקלה בעונשו? היותו אב לבנות לא רלוונטי; היותו נשוי כן (ואת מוזמנת למצוא ולו מקום אחד שבו, אנוכי המחפש הידוע, טענתי שהבן-אדם הזה בסדר. לא תמצאי). ברם את עושה פה וורוירונג מסויים, כשאת מערבת בין הטענות *כלפי התביעה* לטענות *כלפי האיש*. האיש מיט שמוץ באדק לגמרי; אבל הטענות *כלפי התביעה* הן ש*ההתערבות המשפטית* (והוא הורשע במשפט פלילי, לא הועמד בפני חבר הלקטורים של הגסטוס של הדיונים האקדמיים) פסולה. ומש*ההתערבות המשפטית, והרשעתו באונס* היא הנושא העומד לדיון, הרי שהתנהגותו והתנהגותה שניהם כפופים לנושא. אני מתקשה להאמין שאת טוענת ברצינות שהזעזוע *המופנה כלפי התביעה* צריך להיות בגלל שהוא היה נשוי. אם כי ייאמר שלאור הלגיטימציה של בגידות בחלקים לא מועטים של החברה הישראלית, לפחות זו המיוצגת בתקשורת, דווקא היה בזה הגיון מעוות כלשהו. ובסוף, נשארים עם זה שאת קובעת עם פחות מדי פרטים ודמיון משלים - שזה לא שונה בהרבה ממה שמה שאת מאשימה בו את הדיון. |
|
||||
|
||||
ואגב, כתב האישום המקורי אכן כלל אונס בכפיה. והוא תוקן - לאחר שהמתלוננת העידה בבית המשפט שלא דובר בכפיה. (ואם כבר ספקולציות, הנה אחת אחרת סבירה לא פחות: הנאשם והמתלוננת דיברו כמה דקות (כרבע שעה, כפי שפורסם), ואזי עלו למעלה ועשו מה שעשו, ואז הנאשם - בצורה מעוררת גועל - לקח את עצמו וברח. זה העליב מאוד את המתלוננת, והיא החליטה להתלונן נגדו. אם כן, לפי הפרשנות הזו, שאיננה יותר בלתי-סבירה מכל פרשנות ספקולטיבית אחרת, לא היותו נשוי ולא היותו ערבי היו הפקטורים העיקריים שהובילו לכתב האישום, אלא היותו מנוול וטיפש). |
|
||||
|
||||
"אני לא מבין את ה§§§§§§??? שאת מציגה פה" כבר על זה אנחנו יכולים להסכים. אני מתקשה למצוא את הקשר בין מה שכתבתי לתשובה שלך, וחוסר הבנה מצדך בהחלט נראה לי הסיבה לכך. אני לא ייחסתי לך שום טיעון (ובהחלט מודעת לכך שהדברים שהעלתי לא נכתבו על ידיך). אני ניסיתי להסביר לך את טענתי הראשונית. זו שמתייחסת לדיון הציבורי. האש והגופרית הרגשיים שהופנו בזירה הוירטואלית בעיקר כלפי המתלוננת, והרבה פחות כלפי התביעה. כל הטיעונים שאתה מייחס לי לא קשורים בכלל למה שכתבתי, ואני לא מתכוונת, לאור גודלו של הדיסוננס, ולאור העוינות שמלווה אותו, לנסות ולהבהיר לך את דברי פעם נוספת. נ.ב. כן, האפשרות שהיא התלוננה בגלל עלבון אכן מתקיימת לצד האפשרות שהיא התלוננה בגלל אלמנט של כפיה. |
|
||||
|
||||
גם לקבוע שאת לא מתכוונת להסביר, וגם תוך כדי להאשים אותי בזה שאת לא מסבירה. מרשים למדי. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |