|
||||
|
||||
אמרתי "מזכיר קצת", לא "דומה". "מזכיר קצת" - לא במובנים הפרטניים שאתה מדבר עליהם אלא במובן המסויים של יצירת מראית עין כוזבת, "מזכיר קצת", במובן של שימוש בפעולות ב', ג', ד', כאשר המטרה האמיתית היא פעולה א'. "מזכיר קצת", גם בהתפתלות הקלה בנוסח תגובה 546167 (סליחה, טווידלדי, אני מעריכה אותך ואין לי דבר נגדך באופן אישי, זה רק התגובה הזאת). ומה שאתה אומר, כולל "רגשי נחיתות", כולל "השכונה שלי", זה למעשה - "הם בעצמם אשמים", ובקיצור - להחליף את העם. בג"ץ לא ישנה? לא יודעת, ובכל מקרה זה נראה לי טיעון חלש, אבל אני לא מאמצת את מוחי כרגע ע"מ להיזכר בדוגמאות הפוכות. וחוץ מזה, אולי הוא לא ישנה את רגשי הנחיתות - אבל על הכדאיות של בניית חומות באמצע בתי ספר אולי יחשבו פעמיים. |
|
||||
|
||||
אם כבר חזרת תגובה 546167 אז אני רוצה לשאול אותך שאלה.ב תגובה 546140 ציטטתי את בג"ץ ולי נראה שהוא אכן השתמש במבחן התוצאה כקריטריון מספיק. האם את מבינה את זה אחרת? |
|
||||
|
||||
הפסקה הראשונה שלך "מזכירה קצת" (אבל לא דומה) לסיפורים על הפרוטוקולים של זקני ציון - הרי מהעובדה (ב') שיהודים בעולם הגיעו להשגים אקדמיים ועמדות מפתח, לא ניתן להסיק את ההנחה (א') שקיימת קונספירציה יהודית להשתלט על העולם. מה שכן אפשר זה לתפוס קבוצה שנואה ולעשות עליה עליהום. גילוי נאות: הקבוצה החרדית (לכל גווניה) שנואה גם עלי ולכן לא איכפת לי שחבריה מוכים ומואשמים אפילו כשהם לא אשמים. אז אם נראה למישהו שאני מגן עליהם - זוהי טעות אופטית. מה שכן איכפת לי זה שבגץ מתלכלך כאן ונגרר אחרי העליהום של ההמון. זה מציק לי כי התפקיד של בגץ הוא לשמור עלינו מפני ההמון. ואנחנו צריכים לדאוג שהוא לא ירדם בשמירה. לי נראה שכאן הוא נרדם - ואיפשר לרוב החילוני להתנקל למיעוט הזעיר, המושתן והעלוב של חסידות סלונים. לא "העם אשם" אבל לי עדיין אין ספק שהחרדים הספרדים אשמים במקרה הזה. צריך להימנע מבלבול עובדות שונות: (א) החרדים - ובמיוחד האשכנזים - גזענים. (זה מכוער אבל לא בלתי חוקי) (ב) לחרדים הספרדים יש רגשי נחיתות והם "משתכנזים" ומתקשטים במגבעות ליטאיות. בזה הם ומנהיגיהם ממסדים את האפליה - כי מגבעת ליטאית לעולם לא תהלום תימני שחרחר. זה תמיד יראה תחפושת לא מוצלחת. שתי אלו אינן מוציאות זו את זו. הן מתקיימות בכפיפה אחת ומפרות זו את זו. כל המערכת החרדית פועלת על גדרות וגדרי גדרות, על כושר, גלעט-כושר, גלעט-כושר-בדץ, וסופר-גלעט-כושר-בדץ-של-האדומר-מקושטא-שליטא. הכול במטרה לבדל ולהפריד "טובים" מ"גרועים". הרי בעיניהם - בעלי תשובה למשל הם פסולי חיתון בקסטה של חרדים מלידה. מי שסבתו שכבה עם קוזאק פסול לאזרחות ועוד כיוצא בזו אפליה מובנית עמוקה בשיטתם. כשאנחנו כופים עליהם את ערכי השוויון שלנו, אנחנו - הרוב החילוני - נוהגים בהם בעריצות. וזה לא טוב (לנו!) שאנו עושים זאת באמצעות בגץ. במקרה זה צודק הסנדק (הרבובדיה): על אפליה בין המפלים צריך לדון בבדץ - לא בבגץ. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |