בתשובה לרון בן-יעקב, 26/01/10 21:21
לא מכיר את מילה ולא מבין את השאלה 534138
מהו ההבדל המהותי בין שני המקרים (למעט הפרט הקטן שהמכונית היא רכושך ואילו הספסל הוא רכוש בית־ספר)?
לא מכיר את מילה ולא מבין את השאלה 534153
תסביר בבקשה את שאלתך. אולי היא צריכה להיות מכוונת לדב שהשתמש בדוגמת המכונית?
לא מכיר את מילה ולא מבין את השאלה 534158
בשני המקרים נגרם נזק בלתי־הפיך לרכוש. במקרה של המכונית הרכוש הוא שלך ולא סתם של בית־ספר.
לא מכיר את מילה ולא מבין את השאלה 534219
תן לי להבין את מה שאתה מנסה לומר. באנלוגיה בין השחתת מכוניתך להשחתת רכוש בי"ס:

התלמיד הוא החוליגן האנונימי מהרחוב.
הרחוב הוא ביה"ס.
בעל המכונית הוא המורה.
המכונית שלך היא רכוש ביה"ס הציבורי.
אופן ההתערבות שלך היא אופן התערבות המורה.
החוקים והתקנות הכובלות את ההתנהגות שלך הם חוקי ותקנות משרד החינוך (בנוסף לחוק הכללי).
המניע להתערבות שלך הוא המניע להתערבות המורה.
ועוד.
לא מכיר את מילה ולא מבין את השאלה 534221
אצל דב לא היה מדובר על חוליגן אנונימי אלא על "תלמיד צעיר מכיתה א"'.

האם ההבדל בין הרחוב לבין הכיתה הוא רק תקנות משרד החינוך שחלות בכיתה? אם כן, מדובר על סתם פורמליסטיקה וכבילת ידי המורה. אם יש למורה סמכות (סמכות מוסרית וגיבוי), יש לו גם סמכות מול אותו תלמיד כשהוא משחית רכוש יקר יותר ברחוב.
לא מכיר את מילה ולא מבין את השאלה 534225
אז טעיתי בפרטי התרחיש. מה אומר החוק הנכחי לגבי אזרח שרואה ואנדליזם ברחוב? (אני שואל מחוסר ידיעה).
לא מכיר את מילה ולא מבין את השאלה 534226
מותר לעכב את הוואנדל תוך שימוש בכוח סביר *ובלבד* שלא יגרו לו לחבלה, בקצרה אפשר לחבק חיבוק דוב או לשבת עליו.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים