בתשובה לראובן, 07/01/10 13:21
הויכוח בין גיל וכל היתר 532976
בטוח, בעיניינים האלו, אני בטח לא.

אבל אם אתה מבין מה צריך לעשות כדי לנסוע באופניים, אתה יכול ללמד אותי כך שגם אני אבין. תגיד לי להחזיק שיווי משקל, להתמיד בתנועה, לסובב את הדוושות, לחקות אותך ועד עשרה כאלו שראיתי נוסעים באופניים. כל אלו מילים.

אני חושב שאולי אתה מבין. לגבי הקוף אני כמעט משוכנע שהוא איננו מבין ולכן לא יכול ללמד אותי (או את עצמו).

אגב, אתה חושב שאתה מבין מה צריך לעשות כדי ללכת, לנשום או לעכל את ארוחת הצהריים? ולחילופין, שהמחשבון שלי "מבין" את כללי הכפל והחילוק שהוא מבצע?
למד שחיה בהתכתבות אצל מציל ידוע 532978
מעולם לא הצלחתי ללמד מישהו לרכב על אופניים בדיבורים. אבל אולי אני לא רטוריקן מספיק מוכשר.
למד שחיה בהתכתבות אצל מציל ידוע 532992
אני לא בטוח שניסת ללמד מישהו בלי דיבורים, גם לא סימנים ומחוות שהוא כבר מכיר ויודע לתרגם.

האם היית אומר שכלב מאולף (נגיד להחזיר כדור) מבין?
למד שחיה בהתכתבות אצל מציל ידוע 533095
הדיבורים היו יותר בקטע של עידוד. זה בסדר, אל תחשוש, אני כאן.
נכון שגם אמרתי "תמשיך לדווש" , אבל אני לא חושב שזה נחשב הסבר.
לעומת זאת, בהוראת השימוש במהלכים הסתפקתי במילים (תנסה לעלות בהילוך, מרגיש בהבדל?).
למד שחיה בהתכתבות אצל מציל ידוע 533112
אני לא משתכנע שאת החלקים שאינך מסביר במילים לגבי נסיעה באופנים, אתה מבין יותר מאשר אתה ''מבין'' איך לנשום או יותר מאשר הכלב המאולף ''מבין'' שצריך להביא את הכדור. ונדמה לי שאתה לא מבין איך לנשום אלא אתה נושם בלי להבין.

בכל מקרה, להבנתי עשינו מספיק (פשוט אין לי מילים להסביר למה).
נגמרו לי המילים 533116
(כל אחד והאסוציאציות שלו) http://www.youtube.com/watch?v=E1NEut7t2lg
למביני עניין 533153
אלו דוגמאות מהמחקרים של Köhler (אחד מאבות הגשטלט) על פתרון בעיות אצל שימפנזים.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים