|
||||
|
||||
בוא נקח למשל את תגובה 513267 שלך- הערת השוליים1. החופש על פי מה שאתה כותב הוא מחלט כלומר, הוא אינו קיים באף מקום וגם לא יהיה, כי האדם אינו מסוגל לממש דברים מחלטים. מכאן אני יכול להבין את מה שאתה כותב על עניינים פוליטיים או כלכליים. מה שאינני מבין הוא מדוע אתה זורה לנו חול בעיניים עם החופש המחלט הזה? השאלה של ראובן מתבקשת. לו לפחות היינו רואים אצלך איזו מסגרת הומניסטית כמו אצל רון פול הליברטיאן. מה שאני רואה אצלך הוא הצגת דברים שממש גובלת בחוסר יושר אינטלקטואלי. חופש רק לא בבית ספרנו. אז היכן? אינך יודע. עכשיו אתה דורש כבוד! כמו שאמרו הגששים: בשביל כבוד צריך לעבוד. |
|
||||
|
||||
החירות, כאמור, היא ההסכמה ההדדית שלא ליזום אלימות. ההסכמה הזאת היא דבר ישים בהחלט. למשל, אתה ואני יכולים להסכים שלא ליזום אלימות זה כלפי זה. אח''כ נוכל לצרף לאמנה שלנו אנשים נוספים. ובסוף, כשיהיה לנו די כוח, נוכל להקים מדינה משלנו ולבסס את החוק על האמנה שלנו. אני לא זורה חול בעיניכם ואני ישר אינטלקטואלית כמו סרגל. אתה משליך עליי רעיונות של אחרים, ואז מוצא אצלי סתירות. יוצא מכאן שאתה מתווכח עם יציר דמיונך ולא איתי. |
|
||||
|
||||
" למעשה, כפי שאתה אולי זוכר, לדעתי המושג חופש אינו יחסי, אלא מוחלט. לכן יש במילים "ישראל הרי אינה די חופשית לטעמי, ואם יש אפשרות להקים תחתיה מדינה חופשית יותר" משום שימוש לרעה במושג". עד שלא כתבת שהחופש אצלך הוא מושג מחלט, היתה לי הערכה לגבי הכוונה שלך. מה שתארת בשתי תגובותיך האחר4ונות, רחוק ממושג מחלט. מושגים כמו "אלימות יזומה" או אלימות תגובתית, רחוקים מאד ממוחלטות. |
|
||||
|
||||
לדעתי בתור מי שהשתתף בדיון הקודם אתה אמור להבין איך אני תופס את מושג החופש ומאיזו בחינה הוא מוחלט. |
|
||||
|
||||
צר לי;זה שהשתתפתי בדיון בקודם אינו מבהיר את מושג החופש אצלך. מושג החופש אצלך מאד לא מחלט, מאד לא ברור למרות שהזכרת אותו אולי עשרות פעמים וניהלת דיון כאילו שכולם מבינים את מושג החופש בדרך שלך. לאחר שהוספת שהמושג הוא מוחלט, הפסקתי להבין אותך. חופש מחלט חייב להתייחס אל כל בני האדם באופן שווה. כל מה שכתבת על השטחים, לפחות מריח קצת מגזענות. הוא איננו שונה ממה שרבים מאד בישראל חושבים; אבל מה שגורם לריח הגזענות, הוא הדיסוננס שבין תפיסותיך לגבי השטחים והפלסטינאים שגרים שם ובין הפראזיולוגיה של החופש בה אתה משתמש באופן נדיב. |
|
||||
|
||||
הוא מוחלט במובן שאינו יחסי. הוא אינו יחסי במובן שאין הרבה חופש או מעט חופש, אלא שאו שיש חופש או שאין. כיוון שחופש פירושו הסכמה שלא להפעיל אלימות *יזומה*, אין בין היותו של המושג מוחלט במובן הנ"ל ובין העובדה שבנסיבות מסוימות מותר ורצוי להפעיל אלימות ולא כלום. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |