|
||||
|
||||
נדמה לי שאני מבינה את הרציו של פקידי האוצר בקשר לנושא התחבורה הציבורית. אותה הגישה המקובעת המניחה שכל מה שמסובסד בצורה זו או אחרת נדון לביטול הדרגתי. מדינת היהודים מממנת חלק ניכר משכר הבכירים באגד ודן, פלוס התחייבויות פנסיוניות לעתיד של אלפי 'חברים' (רשומים במקביל בשלושת מפלגות השלטון העיקריות). במקביל, צרכני השירותים, רובם ככולם מדלת העם, משלמים כסף עודף בשימוש התחבורה הציבורית. במקום להתעמת חזיתית עם המושחטים של ועדי העובדים הגדולים (כולל הפריימריסטים מטעם התעשייה האוירית בליכוד, העבודה, קדימה - ע''ע יו''ר וח''כ לשעבר ובעתיד) מעדיפים הפקידים להתעלק על השכבות החלשות נטולות הכח הפוליטי והייצוג התקשורתי. לצערי, ערלי הלב במסדרונות הממשל ימשיכו לדפוק את עלובי החיים כל הדרך אל האינטרס האישי. |
|
||||
|
||||
תיארת במדוייק את ההתנהלות. אם נקח את מישרד החינוך, יודעים אנשי האוצר להתמודד רק עם המורים. לא ראיתי שום הצעה בחוק ההסדרים שבאה להתמודד עם המערכת של המישרד שאיננה עוסקת בעבודה הישירה של ההוראה/חינוך- בלי קשר למורים גרועים או טובים. |
|
||||
|
||||
כמה אנשים לפי דעתך מתפרנסים מתקציב החינוך והם אינם מורים (אני מנחש - 5 אחוז)? עד כמה ישפיע שינוי בשכרם על התקציב? |
|
||||
|
||||
זה שייך ל-2006. שעות הוראה :68.9% מתקציב החינוך.. |
|
||||
|
||||
טעיתי בסדר גודל: 31% ולא 5%. שכחתי את השרת, האחות, המנקים, הגנן, ספקי הנייר המחשבים וספרים לספרייה, ופינוי אשפה. שלא לדבר על טיולים שנתיים וימי קולנוע. מעניין מה קבור ב-14% שכר שלטון מקומי. מה הם עושים חוץ מלהעביר את הכסף ממשרד החינוך למורים? בכל אופן "המערכת של המישרד שאיננה עוסקת בעבודה הישירה של ההוראה/חינוך" עולה בסך הכל 1.8%. גם אם תפטר את כל הפקחים ועובדי לשכת השר, לא תוכל לשפר את שכר המורים ביותר משלושה אחוז עלובים. |
|
||||
|
||||
אני אמנם לא מורה, אבל לא הייתי מתנגד להעלאה של 3% במשכורת ועבודה בלי בוסים. |
|
||||
|
||||
אני לא הורה לתלמיד, אבל לא הייתי רוצה שלמורי ילדי לא יהיו בוסים: מישהו צריך להכין תוכניות לימודים, לנסח בחינות בגרות, ולהשגיח שהמורים לא שולחים את הילדים לשחק כדורגל בשכונה. |
|
||||
|
||||
אני אמנם לא הורה לתלמיד בישראל, אבל אני לא כל כך בטוח, שכדורגל בשכונה זה כל כך רע יחסית למצב הנוכחי1. |
|
||||
|
||||
כשכתבתי את האחוז שמהווה שכר המורים, לא התכוונתי שבמערכת החינוך צריכים להיות רק מורים.העובדההיא שבמדינות בהן יש מערכות חינוך מפוארות כמו פינלנד, שכר המורים יותר מכפול והם מלמדים פחות שעות. איך קורה הנס הזה? |
|
||||
|
||||
אבל חובה להגיד ביושר כי רוב המורות בישראל לא נמנות על האליטה האינטלקטואלית. |
|
||||
|
||||
למעשה, אם נהיה כנים לגמרי, רוב גמור של המורות בישראל נמנות על השוליים מתחת לחציון הראוי לחינוך נפשות רכות. |
|
||||
|
||||
ובמידה ונעמיק בגודל האסון - מורות ישראל הן פרחות במקרה הטוב, ובובליות בחולצות בטן במקרה השכיח. |
|
||||
|
||||
באמת ברמנית, נראה כאילו שאת מחממת את עצמך מתגובה לתגובה. מדוע את מתרצת את גובה השכר להיות המורותבובליות עם חולצות בטן? לפני 40 שנה, ראו חכמי האוצר שהמורות הן בובליות עם חולצות בטן ואמרו: לא יתכן (לא יעלה על הדעת בשפה של פוליטיקאים) שהבובליות יקבלו שכר נורמאלי; ניתן לכל בובליאה שמסיימת ללמוד ומתחילה ללמד 2/3 משכר המינימום. זה מה שהיה , נכון? אני בעד תכנית חמש שנתית שתהיה מורכבת מהעלאת שכר, הצבת שני ספי כניסה: א. לכניסה ללימודים להוראה. ב. לקבלת תעודת הוראה -כניסה לעבודה. ומעקב והוצאה של מורים/ות לא טובים מהמערכת (עם פיצויים מתאימים והסבה מיקצועית). |
|
||||
|
||||
ההתחממות הגלובלית נובעת, בין היתר, מכך שגם במרחב הוירטואלי נוטים א/נשים להסתבך בכבלי ה-PC. רעיון הזרמת עוד ועוד כספים - הן כקצבאות והן כמשכורות - תוך יצירת התחייבויות עתידיות (ו/או אינפלציה) הוא אפשרות לגיטימית. רק שחובה לציין לצד הפתרון גם את תג המחיר. וכמובן מי יידרשו לשלמו. |
|
||||
|
||||
הכל עניין של סדרי עדיפויות ותקציב לאומי-שאיננו קיים כבר אצלנו (פעם היה). אין כסף להבריא את מערכת החינוך כי איננו צריכים אותה; מספיק לנו שמורות כפי שתארת מלמדות את ילדינו. יש לנו הרבה כסף להתנחלויות, לתקציב בטחון מנופח (כל תכנית קיצוץ מעלה את המימסד הבטחוני עם הפחדות). בראש סדר העדיפויות שלנו עומדת הפחתת מיסים לאלפיונים העליונים ולחברות בתואנה שאת הכסף שיתווסף להם הם ישקיעו בפעילות הכלכלית. אני יכול להמשיך עוד. להדרדרות של החינוך יש תג מחיר. |
|
||||
|
||||
זה בקשר להזרמת עוד כספים ואגדות ממין זה שכלכלני האוצר נלחמים נגדן כבר הרבה שנים. השינוי הגדול האמיתי שאירע במדינת ישראל במהלך 10 השנים האחרונות, היה העברת העושר הלאומי לכיוון אחד בלבד. הקיצבאות קוצצו וגם המיסים לעשירים קוצצו. |
|
||||
|
||||
זו לא את שכתבת שיש לכבד את אביך אימך והמחנכת? |
|
||||
|
||||
הו לא, אתה האשמת איזו "מערכת" של משרד החינוך אשר מבזבזת על עצמה חלק גדול מהמשאבים. בסוף יצא מזה 1.8%, כלומר לא כל כך הרבה. אני שונא האשמות כלליות ולא ממוקדות, ואני שונא כשלא מתנצלים לאחר שהאשמה כזאת מתגלה ככוזבת. |
|
||||
|
||||
מה שנחמד אצלך הוא שאתה שונא. ההאשמות כלפי משרד החינוך שהוא מערכת כבדה ובזבזנית לא הומצאו על ידי. אנשים עמדו מול הנתונים הסותרים שבישראל יש השקעה די גדולה בחינוך ומצד שני שכר המורים נמוך באופן משמעותי מול OECD. |
|
||||
|
||||
ומה המסקנה של אותם אנשים ש"עמדו מול הנתונים הסותרים"? מי שותה את הכסף? אתה האשמת את ה"מערכת" במשרד החינוך, ואח"כ ראינו שזה לא נכון (אבל לא התנצלת בפני הפקחים המסורים במשרד). לעומת זאת הראית נתון מטריד אחר, ש-14% מתקציב החינוך נתקע ברשויות המקומיות. זה מעניין מאוד, ואולי זה המקור להבל מול המדינות המתפתחות - פרט להבדל המשמעותי שבארץ יש הרבה יותר תלמידים (והרבה יותר מורים) כך שכל מורה מקבל פחות. |
|
||||
|
||||
לא האשמתי. יש שורה תחתונה: שכר מורים ירוד- הוצאות חינוך גבוהות. מה אתה עושה עם זה? במיוחד שמול מדינות מסויימות ב-OECD, אתה צריך להוסיף גם הוצאות הורים בישראל שהן גבוהות ואינני בטוח שההוצאות הללו נכנסות לחישוב ההוצאות המיצרפיות לחינוך. |
|
||||
|
||||
לא האשמת? אז מי התחזה אליך וכתב את תגובה 498150, ושיסה את האוצר באיזו "מערכת" עמומה במשרד החינוך? כבר הראו באייל שההוצאה לחינוך לאזרח היא גבוהה, אבל ההוצאה לחינוך לתלמיד היא נמוכה. זה בגלל שאנחנו צעירים יותר בממוצע. |
|
||||
|
||||
בתגובה שקישרת אליה איציק אכן מאשים את מערכת החינוך בבזבזנות, אבל לא בנטילת הכספים לידיה. |
|
||||
|
||||
איך זה מסתדר מבחינת חלוקת התקציב ? איפה הטעות בחישוב של האלמוני ? תגובה 463223 |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |