|
מעניין מאוד; אתה טוען שמאחר ויש מס' (ועם כל הכבוד, זהו מספר מצומצם מאוד של תחומים) ניסויים שכביכול, האלטרנטיבה היחידה בהם לניסויים בבני אדם, היא ניסויים בבע"ח - אזי לא יכולה להיות סיבה מדעית שלא לבצע ניסויים בבע"ח באופן כללי ושעל המתנגדים לניסויים להתרכז בפן המוסרי.
עם כל הכבוד, נשאר עוד ארסנל שלם של ניסויים בבע"ח שלא משיגים את מטרתם (המוצהרת), מסכנים בני אדם ומעכבים מחקר רפואי. מהבחינה המדעית הטהורה הם שגויים, הם מסתמכים על אפשרות אקסטרפולציה שהלכה למעשה אינה קיימת. הם מבזבזים את כספי משלם המסים (כל קרנות המחקר הציבוריות ממומנות מכספי ציבור) על תועלת שלא תחזור לציבור, ולעיתים מסכנים את חייו ובריאותו.
בלי להכנס כרגע לויכוח האם יש ניסויים שהאפשרות הטובה ביותר שלהם היא ניסויים בבע"ח (מבחינת הנכונות המדעית של עצם ביצוע הניסוי בבע"ח) מאחר ואין אפשרות לבצע את המחקר הזה בבני אדם; גם אם זה היה מצב נתון, זה לא אומר שצריך להשלים עם זה. אשמח לגלות שטעיתי, אם תציג בפני מראה מקום שיגלה כי נעשים מאמצים ניכרים, למצוא דרכים אמינות ופחות בזבזניות (לשם שינוי) לבצע מחקר רפואי, במקום ניסויים בבע"ח.
|
|