בתשובה לשוטה הכפר הגלובלי, 23/09/08 8:45
השתמטות, זה טוב ליהודים? 491186
1. אז הם מביאים אותי למצב שבו אני צריך לעזוב אותם עם איש אחד פחות במחלקה ובמדינה, או לקבל מהם פטור מיוחד מהשתטחות על רימון? או שאין לי מנוס מוסרי בכלל מהשטחות על רימון, וברגע שההחלטה עלתה לדיון, מאוחר לי מדי לעזוב את החברה הזאת, ואני מחויב לקבל את הכרעת הרוב?
2. מה אם אני לא מאמין שהרוב יקיים את החלטת הרוב, ושכולם משלמים מס שפתיים? לא להשתטח יהיה עכשיו מעשה מוסרי? (אני חושב שכבר שאלו אותך את זה. אקבל קישור בהבנה.)
השתמטות, זה טוב ליהודים? 491193
1. לדעתי אין פגם מוסרי בהחלטתך לעזוב, למרות שאני מצר על חלק גדול מאלה שעשו כך.

2. אני לא יודע מה הקוד המוסרי הנכון בחברה של גנבים. אישית אני חושב שבחברה כזאת הייתי גנב (או עוזב, אם המחיר לא היה גדול מדי) שכן בלי עקרון ההדדיות אין למוסר יותר מדי משמעות בעיני, אבל אני מודע לבעיתיות של העמדה הזאת.
השתמטות, זה טוב ליהודים? 491197
2. אני לא שואל על חברה של גנבים, אני שואל על חברה של שקרנים. כאלו לא-כפייתיים. לרוב מקיימים, לפעמים לא. תחת ההנחה שכל החברות האנושיות כאלו (אני לא מניח שאתה חולק על כך), מה אז?
נוח איש צדיק היה 491210
2. אז אני אומר שבכל תנאי ובכל מחיר עליך לקיים את החוזה החברתי המוצהר, לשלם את כל המסים, לעזור לעניים ולהתנדב למגן דוד אדום.
__________
היי, בתנאים האלה גם לי מותר לשקר לפעמים, ובהחלט כדאי לי שאתה ושאר הקוראים תשתכנעו. במלים אחרות: אני חושב שלהיות מוסרי במידה המתאימה לרמה המקובלת בחברה בה אתה חי זה בסדר, אבל צריך להזהר ביישום כי אנחנו נוטים לשפוט את עצמנו לקולא ואת האחרים לחומרה.

חזרה לעמוד הראשי

מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים