|
||||
|
||||
יש גם נשים נשואות עם ילדים ''טבעיים'' שחוזרות לתפקוד מלא אחרי הלידה, אפילו תוך פחות מארבעה חודשים. |
|
||||
|
||||
זוגתו של אבא, כלומר אמא, חזרה לתיפקוד מלא בעבודתה פחות משלושה חודשים שנקצבו לה לצורך טיפול ברך, ובעיקר עניין ההנקה. היא הסתמכה על רצונו לשמש ''אב מדגם חדש'' למין הורות נטולת מגדר. כמובן שהדבר יצא משליטה של הטבע. הכל מתערבל וחסר פרופרציות במציאות. |
|
||||
|
||||
ומה רצית להגיד בזה? |
|
||||
|
||||
יותר מעניין מה לא רציתי לומר בנושא. לא רציתי לומר שהורות חד-הורית היא אגואיסטית בהיותה מבט צר על מבנה המשפחה העתידית. כן רציתי לומר שאמהות חד-הורית בסקירה מהגובה מראה עשרות אלפי ילדים פגועים ממעשי ההורים. בעיקר אימהותיהן. בניגוד גמור לאילוצי נשים עולות מחבר המדינות, אימהות חד-הוריות בישראל מהוות נטל ןהתפנקות על החברה האזרחית. |
|
||||
|
||||
תופתעי עד כמה משפחות דו הוריות בסקירה מהגובה מראה הרבה הרבה יותר ילדים פגועים ממעשי ההורים. בעיקר אבותיהם. והסקות מסוג שאת עושה - הכללה מן המקרה הפרטי שלך, עם אימך הלא מושלמת במיוחד כנראה, לגבי הכל וכולם - נידונות מראש לכישלון. |
|
||||
|
||||
אולי זה הזמן לבשר שאשמח לארח בביתי עולים מחבר העמים לכבוד החג (ה"א בסגול, או חטף סגול בעצם)! _______ ברקת, סיימה היום לקרוא את "איך להיות טובים" של הורנבי. |
|
||||
|
||||
מדוע? החלפת קמץ בסגול במקרים האלה "בוטלה" ע"י האקדמיה. אבל לא תשלום הדגש. נראה לי שזה סגול (ואפשר גם קמץ). |
|
||||
|
||||
גם את זה ביטלו המעצבנים האלה? מה איכפת להם שיישאר כלל שאנשים לא משתמשים בו? אני עדיין מקפידה (למרות שוודאי לא מדברת כך) לבטא בסגול "החתול", "החלב" וכולי כשאני מקריאה סיפור לילד. כל קריאה אחרת נשמעת לי עילגת. |
|
||||
|
||||
מדוע אני לא יודע, אבל כך כתוב במילון אבן שושן. |
|
||||
|
||||
מוזר. בעותק שמולי (הדפסה שלישית, תשל"ב) בערך הראשי כתוב חַג בפתח, אבל בכל הדוגמאות (שאינן בסמיכות) כתוב חָג בקמץ. דווקא לגבי היידוע, הוא עקבי ומקפיד על סגול. לירדן הפתרונים? |
|
||||
|
||||
איפה רואים במילון את צורת היידוע? |
|
||||
|
||||
בדוגמאות. בכולן מנוקד הֶחָג. |
|
||||
|
||||
רב מלים מסכים: חג בפתח, אבל כאשר הוא מיודע ניתן להפוך את הפתח לקמץ (ולכן "הֶחָג") בנוסף לצורת היידוע הרגילה ("הַחַג"). |
|
||||
|
||||
מוזר. תשבי יתרץ. |
|
||||
|
||||
כנראה שזה הזמן לציין כי אצלנו נמנעים מלעשות רעש גדול סביב חגים דתיים (מלבד מסיבות פורים). בדיוק כמו שלא צמים ומתענים ביום כיפור, אוכלים רגיל בחול-המועד פסח. אין שום סיבה ממשית להזמין אלינו זרים גמורים - רוסים או אתיופים - בעת הזאת. כפי שלא ננהג כך ביומיום. |
|
||||
|
||||
זה בסדר, היא הזמינה זרים גמורים רק אליה, לא אליכם, ורק מחבר העמים, לא מאתיופיה. |
|
||||
|
||||
גם התיקון וההבהרה הגיעו בזמן. לרגע חששתי מצילצול פעמון הדלת ערב ראש-השנה. כשבפתח תעמודנה שורת אימהות חד-הוריות מחבר העמים פלוס אתיופים צעירים הלומי אלכוהול מרחובות. ואנחנו, אנחנו בכלל בקטע של לאכול חזרת בכפית בלי כל הקטע הזה של תירוצים לטובת הצירוף עם גפילטע פיש ויתר מזונות בצבע בז'. |
|
||||
|
||||
אז מה את אומרת, מכל מאות המשפחות ההן של גולשי גלים שזוללים חומוס ומכל רקדני הבלט שזוללים פסיכואנליטיקאים בתגובה 489578, אין אף אתיופי אחד? ומכל המתמטיקאים אי אפשר למצוא רוסי אחד לרפואה? |
|
||||
|
||||
אויה! אכן לא. ובבקשה לא לפגוע בזכרון משפחות גולשי הגלים שנפלו על משמרת הגלשן עם ירידה לא משוכללת על הנחשול. הם מזן אחר לגמרי מבולסי החומוס-טחינה-גרגירים, חומוספול קומפלט, ומסבחה עם גרגירים מוצפים בטחינה ושמן זית. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |