|
||||
|
||||
' מה זה לשחרר אותן לטבע? הן (החיות) חיות בטבע! מדובר בחווה מגודרת של 4000 אקרים, כולל נחלים אינספור (עם דגי שמך) יערות ואפרים. ודווקא כן הכריחו אותי לחיות שם. זו צוואתו של סבא לשימור הנחלה המשפחתית. גם לא סובל את החיים בהלנה. יותר מדי אנשים. |
|
||||
|
||||
אם היו נותנים פטור רק לחוואים הבודדים במונטנה, הרבה צמחוני רחמים היו רואים בכך הצלחה מסחררת. |
|
||||
|
||||
' ואילו אני אינני תופש למה הטבעונים/צמחונים מהזן המוסרי מוכנים לתת פטור גורף לכל בע"ח הימיים (וגם קצת יבשתיים כגון טיגריס בנגלי) לאכול דגים ושרימפסים, מלבד המין האנושי. |
|
||||
|
||||
אני מאמין שאם היו נותנים פטור לטיגריסים בנגליים (כל שלשתם), גם אז רוב צמחוני הרחמים היו רואים בכך הצלחה מסחררת. |
|
||||
|
||||
' הידעת? היו ארבעה עד שבוע שעבר. מסתבר שזה אחד המינים הנדירים האוכלים את בני מינם (כשיש מחסור בפרוטאינים זמינים בגלל האיסור שהטילה אגודת הטבעונים) |
|
||||
|
||||
כי הטבעונים/צמחונים מהזן המוסרי מבדילים בין מי שאמור לקיים את המוסר (בני אדם) למי שהמוסר אמור להתקיים עליו (כל בעלי החיים, כולל בני אדם). אותה סיבה, אגב, אוסרת עלינו לפגוע בתינוקות בני יומם או במפגרים, ולא מאשימה אותם כשהם פוגעים בנו. |
|
||||
|
||||
' במבחן התוצאה אין נפקא מינה למושא האכילה - דג, שרימפס - מי בדיוק סועד את ליבו בו - דג אחר, טיגריס, או מוס. |
|
||||
|
||||
במבחן התוצאה, כולם מתים בסוף. רוב האנשים עדיין חושבים שלהרוג מישהו אחר בניגוד לרצונו, גם אם הוא ימות בסוף, אפילו אם הוא זקן חולה שהולך למות, זה לא מוסרי. |
|
||||
|
||||
' ראבאק, זה כולה חסילון! חלבון נע ומטאבולי. |
|
||||
|
||||
' אני גם יכול להתקיים בלי(1) גזר, ולשמח ביותר את השפנים. (1)שקר גס. אין לי חיים בלי מיץ גזר אורגני סחוט טרי. |
|
||||
|
||||
בפעם האחרונה שבדקתי, לא עושים גזר משפנים. |
|
||||
|
||||
' כנרה שהבדיקה התבצעה מזמן. היום עושים שניצל עוף מתירס. |
|
||||
|
||||
אכן, לא עושים גזר משפנים. עושים שפנים מגזר. |
|
||||
|
||||
ארנבים, לא שפנים. |
|
||||
|
||||
גם שפנים אוהבים גזר. לא רק ארנבים. |
|
||||
|
||||
תוריד את הגדר. הדרך היחידה של סבא שלך להכריח אותך לחיות במונטנה היא בעזרת רובה, ואז זה לא הבחירה שלך ואין לך בעיה מוסרית. אם הוא מת, אז הוא כבר לא מאיים עליך, ואתה יכול לבחור שלא לגור בחווה במונטנה. (ואני, במקרה, מוכן לקנות ממך את החווה במחיר ממש טוב) אדם מוסרי הוא אדם שמקבל החלטות מוסריות גם כשהן לא מה שהוא הכי אוהב, גם אם אתה לא ממש אוהב שרימפס, כשאתה חוזר בתשובה אתה מוותר עליו, גם אם חי מבירה, אם אתה מתאסלם אתה מפסיק לשתות, גם אם אתה אוהב את הפרארי שלך, כשאתה מצטרף לאמיש אתה מוותר עליה וגם אם אתה לא אוהב לחיות בצפיפות, אם אתה צמחוני מוסרני שלא יכול לגדל צמחים אתה חייב לחיות קרוב למרכול. |
|
||||
|
||||
' ידוע לך כמה עולה להוריד גדר באורך 10 מייל? סבא לא השתמש ברובה. הוא הפעיל סחיטה רגשית על ערש דווי. ומילה של חוואי זה כמו היחס לסוסת הרכיבה "נחמה". נאמנות הדדית לנצח. |
|
||||
|
||||
אני לא מכיר הרבה דובי גריזלי, אבל נראה לי שאם תעשה חור של 4 מייל ותתרחק לכמה שבועות זה יספיק להם. חוץ מזה, מוסר עולה כסף. זה חדש לך? אז, מצד אחד יש לך את הנאמנות לסבא, ומצד שני יש לך את המוסר. תבחר לבד. |
|
||||
|
||||
' מהכרות קרובה עם דובי גריזלי הם עלולים לחשוב שהכל הפקר ומותר להם לטרוף, מלבד כמה פרות, גם חיות חצי מבויתות כדוגמת אווזים וארנבים. ואנא אנו באים מבחינה מוסרית וצער בע"ח? |
|
||||
|
||||
' לא סיכמנו למעלה כי מותר, ואף רצוי, לשחרר רק פרות מניבות ותרנגולות מטילות, ממר גורלן בשירות האנושות הא-מוסרית, לטובת מוות טבעי בין מלתעות דובי הגריזלי? |
|
||||
|
||||
' אבל מה חטאו השפנים והחזירים שגידלנו בחווה לשם שעשוע ונוי, ולא היוו חלק מציר הרשע של תעשיית מוצרי המזון האנושית? |
|
||||
|
||||
חטאו? הם חיות, ורק בני אדם יכולים לחטוא. |
|
||||
|
||||
אם אתה מכיר דובי גריזלי אז סביר להניח שכבר גילית שהדובים החביבים יעדיפו לעזוב את הפרות והאווזים לנפשם ויתמקדו דווקא בערימות התערובת של הפרות והתרנגולות, שהנטיה שלהן לנסות לברוח היא מצומצמת בהרבה. |
|
||||
|
||||
' אתה לא מצפה ממני גם לעמוד בהוצאות הכבדות של הריסת 4 מייל של גדרות, גם לעזוב את המשק לכמה שבועות, גם לאפשר לגריזלים להתפרע אצלי בחצר, וגם להותיר מאחור ערימות מזון לבהמות ולעופות. יש גבול! לא זז מהחווה לפני שהמניבות והמטילות גומרות את כל האוכל מהצלחת. |
|
||||
|
||||
אבל זה נוגד את המוסרר שלו לא לשמור אמונים לסבא. |
|
||||
|
||||
ואם סבא שלו היה מוריש לו דיר חזירים והוא היה חוזר בתשובה? אתה חושב שיש רב שהיה משנה את ההלכה בגלל זה? |
|
||||
|
||||
לא, אבל אז אפשר לשנות את הרב. |
|
||||
|
||||
זה מה שנקרא רב משונה. |
|
||||
|
||||
מה, יש רבנים שהם קווארקים? |
|
||||
|
||||
כשהבשר נגמר, הייתה סבתא שולחת את הבחורים לפרדס, שם היו צדים דורבן או חזיר בר. (זכרונות מבית חנן). |
|
||||
|
||||
4 מייל? אתה בכלל יודע (אינטואיטיבית) כמה זה 4 מייל? מה, זה יותר קול להגיד 4 מייל מאשר 4 קילומטר? או שבמקום שמסתובבים דובי גריזלי אין קילומטרים אלא רק מיילים? |
|
||||
|
||||
אינטואיטיבית, קילומטרים ומיילים זה אותו הדבר מבחינתי. לעומת זאת, להגיד 4 מייל מתוך 10 מייל ב-תגובה 479932 זה להגיד 40% בצורה הכי אינטואיטיבית שאני מסוגל לחשוב עליה בלי להגיד 40%. אם יש לך טענות, יש כאן איזה מוס, תשאלי אותו. אני מניח שה-10 מייל בא מהעובדה שהוא חישב את ההיקף של חווה של 4,000 אקרים מ-תגובה 479913 ולא היה לו כח לעבור לשיטה המטרית. חוץ מזה, במונטנה באמת משטמשים באקרים ומיילים, ולא בדונמים וקילומטרים. |
|
||||
|
||||
סליחה, לא שמתי לב שהגולמי התחיל עם המיילים. עליו הייתי צריכה לצעוק (אבל הקול שלי יקר לי היום). |
|
||||
|
||||
לא. גידמאק התחיל לקנות קולות. |
|
||||
|
||||
בשיטת מטבע עובר לבוחר? |
|
||||
|
||||
מה יש לאמישים נגד פרארי? |
|
||||
|
||||
"חברי האמיש דוגלים באורח חיים צנוע ונמנעים משימוש בטכנולוגיה מודרנית. בתחבורה הם עושים עד עצם היום הזה שימוש בסוס ועגלה במקום מכוניות." http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%90%D7%9E%D7%99%D7%A... |
|
||||
|
||||
כן, דווקא קראתי את זה אחרי שהגבתי, אבל אז ראיתי שם צילום של איזה נער אמישי מבקר בירושלים, ואני שואלת אותך - איך מגיעים מארה"ב לירושלים בסוס ועגלה? |
|
||||
|
||||
קולומבוס הגיע מספרד לאמריקה בלי טכנולוגיה מודרנית. |
|
||||
|
||||
קודם כל, מסתבר שהאמישים משתמשים מחוץ לבתיהם וחוותיהם במוצרי ותענוגות המודרנה, עושים שופינג, הולכים לסרטים וכו'. אפשרות נוספת ומפתיעה שגיליתי לאחרונה(1) היא העובדה הבאה: כאשר מגיע האמיש הצעיר לגיל 18, יש לו (וגם לה) שנה שלמה להתהוללות ומותר לו לעשות כל מה שמותר לאחד האדם - מכוניות, טיסות, אלכוהול, בגדים "אזרחיים", מסיבות, בנות(/בנים/מה שמתחשק לו...) וכן הלאה. אחרי שנה זו יכול האמיש הצעיר לחזור לקהילה, ואז הוא מצטרף אליה מתוך בחירה חופשית לאחר שהכיר את העולם שבחוץ(2). אולי האמיש הצעיר בירושלים היה בדיוק בשנת הסבבה שלו. (1) לפני שבוע הייתי בטיול בפנסילווניה באזור האמישים וקיבלנו הסברים מפורטים עליהם. (2) כמה שונה מהחרדים אצלנו. |
|
||||
|
||||
מכוניות/ טיסות/ וכו' זה קצת יקר מדי לאמיש הממוצע, לא? אגב - ממי קיבלתם את ההסברים? אמיש או לא אמיש? |
|
||||
|
||||
גם אני תהיתי בקשר לכסף. זה היה מסגרת סיור במעין בית פתוח אמישי שאמור להציג את צורת חייהם כולל הסברים. המסבירה לא היתה אמישית בעצמה, אבל היתה די מפורטת וחביבה. לי, אולי בתמימות, זה לא גרם לפקפק בעובדות שהיא הציגה. מצד שני גם אם יסבירו לי במוזיאון על אורח חייהם של שבט אוכלי הצבים מפפואה החדשה, לא נראה לי כדרישה שהמציג יהנה ממרק צבים במו פיו. |
|
||||
|
||||
"מן הידועות..." זה אפילו מופיע בקישור בתגובה 480027, וחוץ מזה http://e.walla.co.il/?w=/201/581806/1 |
|
||||
|
||||
לא אגיב יותר לפני שאכנס לכל הקישורים הרלבנטיים לא אגיב יותר לפני שאכנס לכל הקישורים הרלבנטיים לא אגיב יותר לפני שאכנס לכל הקישורים הרלבנטיים לא אגיב יותר לפני שאכנס לכל הקישורים הרלבנטיים לא אגיב יותר לפני שאכנס לכל הקישורים הרלבנטיים לא אגיב יותר לפני שאכנס לכל הקישורים הרלבנטיים לא אגיב יותר לפני שאכנס לכל הקישורים הרלבנטיים לא אגיב יותר לפני שאכנס לכל הקישורים הרלבנטיים לא אגיב יותר לפני שאכנס לכל הקישורים הרלבנטיים לא אגיב יותר לפני שאכנס לכל הקישורים הרלבנטיים לא אגיב יותר לפני שאכנס לכל הקישורים הרלבנטיים לא אגיב יותר לפני שאכנס לכל הקישורים הרלבנטיים לא אגיב יותר לפני שאכנס לכל הקישורים הרלבנטיים לא אגיב יותר לפני שאכנס לכל הקישורים הרלבנטיים לא אגיב יותר לפני שאכנס לכל הקישורים הרלבנטיים לא אגיב יותר לפני שאכנס לכל הקישורים הרלבנטיים מקווה שנמחל לי...(1) (1)השימוש בגזור והעתק כמובן |
|
||||
|
||||
ודאי שנמחל, והרי אין בזה שום חטא, להפך. כל המרבה לחזור על מידע מעניין הרי זה משובח. סתם רציתי לקשר לתגובה שלי. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |