|
||||
|
||||
אתה יודע, בלי קשר לדיון הנוכחי, תמיד הייתה לי בעייה עם האמירה הזו. הרי לרצוח מוגדר להיות "הרג של אדם אחר בנסיבות X", כשX אינן, לדוגמא, הגנה עצמית או רשלנות. במילים אחרות, המסומן המקובל של "רצח" הוא "הרג רע מוסרית", מה שהופך לדעתי את "רצח זה רע" לטאוטולגיה. |
|
||||
|
||||
המסומן המקובל של רצח הוא לא ''הרג רע מוסרית'' אלא ''הרג מכוון ובלתי הכרחי''. הטענה שהרג כזה הוא בלתי מוסרי היא כבר לא טאוטולוגית. |
|
||||
|
||||
אני לא חושב שהרבה יטענו שחייל בשדה הקרב רוצח את חיילי האוייב, למרות שההרג הוא מכוון ובלתי הכרחי. למעשה, נרא לי שאלו שכן יטענו כך מאמינים שמעשי החייל ''רעים'', מה שרק מחזק את הרגשתי שה''רוע'' אינהרנטי ל''רצח''. (וראה גם את מחאת ה''בשר הוא רצח'' כשהכוונה היא ''בשר הוא רע''). |
|
||||
|
||||
הרג האויב במלחמה הוא הכרחי מטעמי הגנה עצמית, אבל אתה צודק בכך שבד''כ רצח כולל גם אי מתן סיכוי הוגן לצד השני, כך שאולי המושג ''רצח'' באמת מכיל את התיוג המוסרי. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |