|
||||
|
||||
רפואת חירום זה סיפור אחר, כאן באמת אין שוק צרכנים חופשי וצריך קריטריונים לבדיקה (כמובן שעדיין אפשר להפעיל מערכות שוק חופשי, שלם בהתאם לתוצאות). לעומת זאת לצינתור אתה כן יכול לעשות סקר שוק. יש שני בתי ספר במרחק הליכה מהבית שלך, לאחד ממוצע ציונים X ולשני X+5, כל שאר הפרמטרים זהים, לאן אתה שולח את הילד ? זה שיש מגבלות תנועה על הלקוחות שלך אחרי שהם התחילו לא מונע קיומו של שוק חופשי. מגבלות גדולות בהרבה קיימות בשווקים רבים בעולם, אך התחרות עדיין פורחת. חברה שבוחרת להטמיע פתרון ERP מסויים מתחייבת לשנים רבות או להוצאות אדירות, בגלל שכל מערכות המחשב שלה הולכות להיות תלויות בפתרון הנבחר. מספיקה אפשרות הבחירה ההתחלתית כדי לייצר שוק משוכלל בקירוב. |
|
||||
|
||||
הבדלי ממוצע כאלה אינם בהכרח מבטאים הבדלי איכות. הם יכולים לבטא מיסננת שונה בי''א-י''ב. מה שמבטא לדעתי הבדלי איכות ועליהם הייתי הולך, הוא היכן יש מורים מעניינים יותר והיכן יש מורים משעממים יותר. כבר סיכמנו שכדי להתמודד עם הבעיה הזאת צריך לבצע טיפול שורש במערכת. נכון שאחד משני בתי הספר יכול לשלם הרבה יותר למורים ולמצוא את המעניינים יותר. לגבי חלק מהאוכלוסיה הוא יהיה מחוץ לתחרות. |
|
||||
|
||||
אין מסננת, הציונים מבטאים הבדל איכותי. אם יש אחוז נושרים, זה פשוט עוד פרמטר לקחת בחשבון. אין להורה שום אפשרות לדעת איפה יש מורים מעניינים. למה שהוא יהיה מחוץ לתחרות לחלק מהאוכלוסיה ? |
|
||||
|
||||
יפה ענית. א. בד''כ ההורים לא ידעו את אחוז המונרים. ב. בגלל זה אין תחרות אמיתית בין בתי הספר. אני גם חושב (זה כבר עניין אחר) שהורים לא פעם טועים והילד אינו אוהב את בחירתם. ג. בגלל העלויות ושכר הלימוד. |
|
||||
|
||||
א. כל הרעיון היה מערכת ששקופה לחלוטין להורים. כל הנתונים מסופקים להם ישירות ע''י משרד החינוך (איסור פירסום). אם שנה שעברה קיבלו כסף עבור תלמיד והשנה לא, אזי התלמיד נשר (אלא אם הוא סיים את הבגרויות ב-יא). ב. לא אנחנו נהפוך את המין האנושי לרציונלי, כל מה שאפשר לעשות הוא ליצור הטיה בכיוון. איסור פירסום גם כן יעודד החלטות שקולות. ג. דיברתי על מערכת בה המדינה מרימה את החשבון. למרות גישתי התש''חית, לדעתי טובת הכלל היא שבחינוך ובריאות לא תתקיים מידת סדום. |
|
||||
|
||||
אפשרויות רבות: (א) לזול מביניהם. (ב) לזה שקרוב יותר לבית. (ג) לזה שהחבר הכי טוב שלו הולך אליו. (ד) לזה שבו לומדים דברים חשובים (אסטרולוגיה, למשל, או בריאתנות בלי אבולוציה, או סריגה לבנות ופירזול לבנים, כדי שיהיה לילד מקצוע כי גם ככה לתיכון הוא לא ילך). |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |