|
||||
|
||||
כדי לדעת מה היה באמת יחס התורה לעונש מיתה, צריך לחפש או בתקופת החשמונאים או בתקופת בית ראשון. בתקופה עליה אתה מדבר-מישנה ותלמוד- היו שתי מערכות מישפט בארץ ישראל: המערכת הרומית והעדתית. לפי המסורת הנוצרית, מסרה הסנהדרין את ישו לרומאים. מדוע מסרה? כנראה שלדעתה היה צריך לשפוט אותו. מדוע היא לא שפטה אותו? כי כנראה רצתה שמישהו אחר ילכלך את הידיים. מאין לך שזו לא היתה שיטה? |
|
||||
|
||||
א'. האשמת יהודים ברצח ישו או בעלילת הדם היא טענה אנטישמית קלאסית בעיני ההיסטוריונים. אפילו ועידת הוותיקן השנייה הסירה ב-1965 מעל העם היהודי לדורותיו את אשמת צליבתו של ישו ופשעים אחרים שיוחסו ליהודים במשך הדורות. ב'. ולמה שמישהו אחר ירצה בכלל ללכלך את ידיו? |
|
||||
|
||||
מה קורה לך אורי! מי דיבר על העם היהודי לדורותיו? מי דיבר בכלל על מושג מופרך הנקרא אחריות של עם? אני לוקח אחריות על טבח דיר יאסין? אני לוקח אחריות על טבח מערת המכפלה של ברוך גולדשטיין? כתבתי על סיטואציות היסטוריות ללא שום נגיעה ריגשית ואתה מעביר את זה ישר לרגש ומתחיל עם כל מיני ענייני אשמה? |
|
||||
|
||||
איציק מכובדי, ''הסיטואציות ההיסטוריות'' שאתה מדבר עליהן (היהודים הביאו לצליבת ישו) בחד-צדדיות, הן שנויות במחלוקת בקרב ההיסטוריונים. ואידך, זיל גמור. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |