|
||||
|
||||
יש השפעה חזקה אבל לא אחריות. |
|
||||
|
||||
לא בהכרח. אנשים שפויים ומבוגרים צריכים להיות אחראים למעשיהם. |
|
||||
|
||||
גישה מאד מפתיעה. למה שאתה עושה אין השפעה על האחרים כאילו שישראלים ופלשתינאים חיים במחוזות מקבילים |
|
||||
|
||||
למה שאני עושה יש השפעה, אבל לא בהכרח אחריות. יכול להיות שהמורה בכתה ג' של בני סלע השפיעה עליו קשה, אבל ודאי שהיא לא אחראית למעשיו. הישראלים והפלשתינאים לא חיים בעולמות מקבילים, וודאי שמשפיעים זה על זה. *אבל* כל זמן שדוקטורינת-אנשלוביץ-לביטול-חופש-הבחירה1 לא ממומשת על ידם או על ידינו, אז לנו יש אחריות מלאה על מעשינו, ולהם אחריות מלאה על מעשיהם. 1 דיון 946. |
|
||||
|
||||
לא יודע מה זאת דוקטרינת אנשלוביץ ומה הקשר של דיון מופשט בחופש הבחירה לכאן. אם אתה טוען שאין למעשים הפלשתינאים השפעה על הישראלים ולהיפך, ושאין להם אחריות להשפעה הזו אז לדעתי אתה הולך נגד כל מה שידוע לנו על יחסים בינלאומיים ויחסים בכלל. אם אתה בונה להם בי"ס אז אתה משפיע על רמת החינוך של הילדים אבל אתה לא יכול לדרוש שזה ירשם בטור הזכות שלך? אם אתה יורה קטיושות על קרית שמונה אז אתה משפיע לרעה על חיי התושבים אבל אתה יכול לשבת בשקט ולא לחשוש מעונש? |
|
||||
|
||||
תיארתי לעצמי שאתה לא יודע (או לא זוכר), בגלל זה צירפתי את הקישור לדיון 946. זה לא קשור (לפחות לא ישירות) לדיון על חופש הבחירה בינו לבין השוטה. אני לא טוען שאין למעשים הפלשתינאים השפעה על הישראלים ולהיפך. להפך, אני טוען ש*יש* להם השפעה. אני רק טוען שהשפעה כזו לא יכולה להיות תירוץ קביל של אנשים בוגרים. לאנשים בוגרים יש אחריות מלאה להחלטות שהם מקבלים באופן מודע. אם אין לפלשתינאים אחריות למעשים שלהם, אז כנראה שהפלשתינאים הם לא אנשים בוגרים. |
|
||||
|
||||
תטל"א כפול. הדיון המקושר לר קשור למה שאתה מדבר. ההפשעה שיש לאנשים ומידת האחריות שלהם לא גורעת ממידת האחריות כמו שכתבתי בתגובה הקודמת. אולי תוכל לכתוב על שני הדוגמאות כמה מלים? |
|
||||
|
||||
הוא קשור בהקשר בו הוא הובא תגובה 422727. את המשפט השני שלך לא הבנתי. שתי הדוגמאות: אם אתה בונה בית ספר, ואחד התלמידים שילמד בבית הספר שאתה בונה יהפך להיות רוצח, אתה אחראי? צריך לשפוט אותך? ואם אתה אחראי, אז מה הוא אשם, זאת האחריות שלך, לא? אם אני יורה קטיושות על קרית שמונה, אני אחראי למעשה שעשיתי (=יריית קטיושות) וצריך להענש על המעשה שעשיתי (=יריית קטיושות). אם אחד התושבים יושפע לרעה ויחליט להרוג את הילדים שלי, אז הוא יהיה אחראי למעשיו (הרג הילדים שלי) ויצטרך להענש על מעשיו (=הרג הילדים שלי). |
|
||||
|
||||
דוגמאות קיצוניות ממש לא עוזרות להבהיר את הנקודה. אתה מסכים שירי קטיושות משפיע ואתה גם אחראי להשפעה הזאת? אתה מסכים שבנית בית ספר משפיעה ואתה אחראי (לטובה) על המעשה הזה? |
|
||||
|
||||
אני לא מבין למה אתה מתכוון שאתה אומר "אחראי להשפעה". אני אחראי למעשים שלי. אתה אחראי למעשים שלך. כל אחד אחראי למעשים שלו. אם, חלק מה"השפעה" של המעשים שלי הם מעשים של אדם בוגר אחר, אז לא, *אני לא אחראי לחלק הזה, ואותו אדם אחראי לו*. האחריות היא תוצאה של היכולת לבחור, אם יש למישהו בשרשרת את האפשרות לבחור, יש לו אחריות על הבחירות שלו. |
|
||||
|
||||
טוב, אתה הולך למחוזות שלא מוסיפות הרבה. נראה לי כמו התפלפלות מיותרת שמקומה באייל. האם למדינת ישראל אין אחריות למעשים שלה? האם אין לה אחריות לתוצאות של מעשיה? ולהיפך על הפלסתינים |
|
||||
|
||||
למדינת ישראל יש אחריות מלאה על המעשים שלה. לפלסתינים יש אחריות מלאה על המעשים שלהם. בקשר לתוצאות, לא יודע מה זה אומר ''אחריות לתוצאות''. |
|
||||
|
||||
"ואם אתה אחראי, אז מה הוא אשם, זאת האחריות שלך, לא?" למה אי אפשר להכיר באחריות משותפת? |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
זהו, שלדעתי כן אפשר להכיר באחריות משותפת (ואני לא מתכוונת לאחריות של המורה של סלע הקטן, אלא באופן כללי למצב שבו אנחנו יכולים לראות מישהו שאחראי לפעולה של אחר, בלי שאחריותו של האחר תפחת בעקבות כך) |
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
מעניין. הייתי אומרת שישראל מושפעת מאוד בהחלטותיה מהמשך ירי הקסאמים. הייתכן שגם הישראלים אינם בוגרים דיים? בעצם, אין ספק שזו הבעיה. יש בזה משהו. |
חזרה לעמוד הראשי |
מערכת האייל הקורא אינה אחראית לתוכן תגובות שנכתבו בידי קוראים | |
RSS מאמרים | כתבו למערכת | אודות האתר | טרם התעדכנת | ארכיון | חיפוש | עזרה | תנאי שימוש | © כל הזכויות שמורות |